Wat voor groente en fruit kan je je paard geven?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: Wat voor groente en fruit kan je je paard geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:14

Net een fruitmixje gemaakt met van alles Vingers aflikken

Voeren jullie worteltjes met loof? (beetje domme vraag misschien)
Ikzelf haal het er altijd wel af Lachen

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:53

Je kunt iig appels, peen, wortels, komkommer, bruin of volkorenbrood, sommige paarden lusten ook roggebrood, banaan (zonder schil), watermeloen, meloen, mandarijn (zonder schil), sinaasappel (zonder schil) geven. Mijn verzorgpony is helemaal gek op sinaasappels en banaan. Ik had hier ook gelezen dat sommige paarden kersen aten die van een boom in het weiland waar ze stonden waren afgevallen en die pitten spuugden ze vanzelf uit. Peren lusten ze ook, maar daar mag je er net als appels niet teveel van geven. Van alles trouwens niet te veel.

fabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:19

mijn paard eet ook van alles, wortels, appels, bananen vind hij ook erg lekker en is heel erg dol op dropmentos hoezo verwent, alleen van peren heeft hij wel eens koliek gehad dus deze krijgt hij nu absoluut niet meer.

Fable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:25

bróod kun je beter gedroogd geven; als het nog vers is wilt het nog wel eens blijven plakken in z'n kiezen...(is mij altijd verteld)

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:21

mijn pony kreeg op de pensionstal waar ze stond alle groente en fruit die er slecht of over waren van de markt stond su ook bij een groenteboer

moet eerlijk zijn ze eet dus ook alles een watermeloen draait ze haar hoofd niet voor weg komkommers och daar is ze dol op

het enige wat ze niet krijgt is aardappel of brood (brood omdat ik altijd dacht dat ze daar koliek van kregen)

nu sta ik op mijn eigen wei en haal ik straks van de winter gratis bij de groenteboer het afval zoals appels met slechte plekjes etc etc

rotfruit of rotte groente moet je niet geven maar in zon grote krat zitten er misschien net 3 rotte dingen en ja je moet het effe goed uitzoeken of er geen uien of wat dan ook in zitten maar die van mij is gezond en is dol op haar groente maal gemixt met basisbrok

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:44

Ik voer mijn paard wel eens wortels met loof (wat er overblijft met het koken) en appels uit eigen tuin, mandarijnen zou ze zo met huid en haar opeten als ik ze niet heel snel pel Tong uitsteken volgens mij zou ze een moord doen voro een stukje mandarijn. Verder krijgt ze af en toe gewone mensen-muesli en een pepermuntje. komkommer ofzo heb ik eigenlijk nooit gevoerd, ik zal eens even kijken wat er aan het eind van de markt overblijft Tong uitsteken ze zal het vast wel waarderen als ik met een krat druiven aan kom zetten Clown

EDIT: paard had trouwens ook een keer per ongeluk winegums opgegeten. oeps! vond ze ook wel lekker Tong uitsteken chocolade dan weer helemaal niet, en koekjes ook niet.

Fiorenza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:18

Die van mij zijn ook dol op kersen (haal ik wel de pitten eruit).
En ik heb zo'n vreetzakje wat alles wil wat ik eet, zelfs radijsjes, en die kunnen soms best heet zijn.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:50

Oud topic, slotje.