Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:17

Dan vind ik de prijs omhoog doen wel een stukje transparanter dan de inhoud van de zak omlaag doen. Zijn toch minder mensen die daar op letten als ze het al een tijdje gebruiken

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 08:28

Ik ga dus de 25 kilo zak bestellen, nog betere samenstelling ook en voor die 50 cent in verhouding duurder…

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:43

De plus gaat ook naar 21 kg zakken. Maar de huidige voorraad maken ze eerst op. Ik voer altijd al de plus.

De inhoud gaat trouwens omlaag, zodat het makkelijker met de post verstuurd kan worden. Ze zouden de prijs omlaag brengen bij 21kg zakken, maar ik weet niet wat de prijs van 21kg plus gaat worden.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 08:44

Ik zie nu nog 25 kilo staan idd dus ik bestel er straks vast een en misschien later nog wel een

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:36

Welkoop heeft de Pavo 18 plus in de reclame. 2 stuks 39 euro.
En subli mineralen bikkels, 2 stuks 19.50

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:18

OleJon schreef:

Binnenkort is er ook weer een 20 procent korting op alles, avond.

Dan is het ook wel interessant om in te slaan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:09

Ik had een gesprek met mijn moeder dat alles duurder wordt. Maar tegelijker tijd is natuurlijk de vraag ook vast gestegen, toen mensen meer paarden, honden en katten gingen aanschaffen.

Ik begrijp echt dat de kosten zijn gestegen, maar ze weten ook dat mensen het nodig hebben en toch wel kopen.

Een deel zal het blijven kopen. Vaak zijn paardenhouders toch niet de minst vermogende mensen, anders kun je lastig paarden houden.

Maar de groep die het net aan redt, zal het echt wel flink voelen. En ik hou mn hart vast voor de pensionstallen. Ze moeten de prijzen omhoog gooien, maar dat roept altijd veel weerstand op en het zal voor mensen ook echt te duur worden. Naast al het andere wat al gestegen is.

Er zijn ook weinig alternatieven die niet mee stijgen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:29

ik weet de oplossing.. Als de lonen nou ook eens meestijgen met de inflatie.. maar dat zie je ook niet altijd gebeuren..

mystery3434

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:40

Ik snap ergens wel dat de prijzen omhoog gaan, maar ik vind het zo absurd! :o

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:06

plutolover schreef:
ik weet de oplossing.. Als de lonen nou ook eens meestijgen met de inflatie.. maar dat zie je ook niet altijd gebeuren..

Dat is toch ook niet voor alle werkgevers mogelijk? Niet alleen consumenten hebben hogere kosten, ook bedrijven. Bijzonder hoe er altijd gedacht wordt dat de werkgever het maar makkelijk heeft en zomaar eventjes met zijn handen wappert en er dan ineens extra geld is voor lonen.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:10

plutolover schreef:

En hoe moeten de werkgevers dat ophoesten? I

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 15:16

Pinacolada schreef:
plutolover schreef:

Op moment loop dat wel goed denk ik, aangezien bijna overal personeel te kort is. Dus zaken lopen goed maar dat zel denk niet voor allee ondernemers gelden. Ik werk voor een bedrijf en we komen om in het werk en hebben personeel te kort. nu zal dat niet voor elke branch gelden..

De opmerking was ook niet heel sireus bedoeld.

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:14

maralyn schreef:
OleJon schreef:

Binnenkort is er ook weer een 20 procent korting op alles, avond.

Dan is het ook wel interessant om in te slaan.

Weet je toevallig ook wanneer? <<)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:26

Ik verkoop voer, heel veel merken. Alles is inderdaad omhoog gegaan. Het ene merk meer dan de andere.
Wat ik dan wel grappig vind. Ik heb elk weekend een weekend deal. Bv vorige weekend havens gastro van 19,90 naar 17,50.
Wat denk je. Er komt bijna niemand voor.
Ik merk ook niet dat er minder voer verkocht word.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:59

OleJon schreef:

Zag toevallig nog een oude advertentie van een paar jaar terug 2 voor € 23,50 8)7

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:06

baudyh schreef:
Ik verkoop voer, heel veel merken. Alles is inderdaad omhoog gegaan. Het ene merk meer dan de andere.
Wat ik dan wel grappig vind. Ik heb elk weekend een weekend deal. Bv vorige weekend havens gastro van 19,90 naar 17,50.

Je moet het dan ook maar net nodig zijn dat weekend of meerdere zakken kunnen opslaan. Ik heb niet meer ruimte dan voor 1 zak per voermerk die ik koop op het moment. Dus ik koop gewoon bij als het bijna op is. Als ik het buiten de tonnen opsla dan wordt t muizen/ratten voer. Zelfs luzerne wordt door ze open gemaakt en dan gebruiken ze het als nestmateriaal...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:12

Marit...

Of de 28e juni of 29 juni.
Als het goed is, wordt dat binnenkort ook openbaar bekend gemaakt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:14

Ik denk dat hier maar een gevolg aan zal zitten: keihard de recessie en misschien zelfs een crisis in.

Aan alles merk je dat het tij keert: de inflatie, de beurzen, de woningmarkt, de grondstofprijzen.
Ik zie niet in hoe dit overeind moet blijven.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 17:23

Hmmm ga toch twijfelen of ik dan voor nu anders voor de pavo vital ga hoewel daar weer geen aminozuren inzitten. Maar een aanbieding is ook wel weer interessant, via epplejeck..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:33

Pinacolada schreef:
plutolover schreef:

Het is wel zo dat de hogere functies nog steeds behoorlijk veel meer verdienen dan mensen op de werkvloer. Kijk bijv naar Schiphol. En wat heb je daar nu? Chaos en die hoge pieten lossen het niet op.

Europees willen ze de minimum lonen omhoog hebben, maar het gaat even duren, het is geen verplichting en Nederland doet misschien niet eens mee. En stel wel is het voor veel mensen al te laat.

baudyh schreef:

Wel heel interessant en ik let er wel op. Maar wat wordt gezegd; als particulier kan je niet altijd heel groot bewaren.
Ik begon net met voer verkopen en had gelijk ratten en muizen. Nu als particulier heb ik voer in 2 dieprvrieskisten, maar dan ben je nog steeds beperkt.

We halen bij Jumper en Welkoop. Jumper ligt vaak leeg, maar was er net en toevallig alles propvol en hoge stapels.

En eerlijk? Als je je vaste dingen pakt zie je denk ik niet eens altijd de prijzen en officieel wordt er nergens gemeld dat er een prijsstijging is. Ik heb het iig vanuit Pavo zelf bijv niet gelezen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 01:51

Ja, ik kan ook niet zoveel tegelijk opslaan. 1 zak muesli in een voerton op stal, 1 zak slobber in een voerkist op stal en ik heb nu nog een zak muesli thuis in de garage staan omdat de Welkoop die aanbieding van 2 voor €29,50 had. Maar ik kan ook niet overal een voorraadje van inslaan. Ik zou niet weten waar ik het moet laten. Als het moest, kon ik er in de garage nog 2 bij zetten, maar ik twijfel dan ook wel weer of dat goed is. Ik doe ongeveer een maand met een zak muesli (hij krijgt dit alleen na het rijden en de slobber 1x per week, dat is echt een traktatie, hij krijgt van stal uit iedere dag 2x 1kg brok), en om dat spul nu direct voor de komende 4 maanden in te slaan..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 01:57

En dan scheelt het ook niet genoeg. Het is uitstel, want je betaald het straks toch. Kan je nu voor een jaar inslaan en scheelt het een paar honderd euro is het leuk. Maar ga geen voer opslaan waar de muizen in komen en wat over datum gaat voor 5 euro verschil. En met 5 euro kan je veel doen, scheelt echt bij de boodschappen, maar dan moet het wel ook goed blijven en niet weggegooid straks.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 06:29

Sunnda schreef:
Ik denk dat hier maar een gevolg aan zal zitten: keihard de recessie en misschien zelfs een crisis in.

Aan alles merk je dat het tij keert: de inflatie, de beurzen, de woningmarkt, de grondstofprijzen.
Ik zie niet in hoe dit overeind moet blijven.

Klopt en het scenario dat de euro geheel in elkaar stort is ook realistisch. De rente gaat waarschijnlijk drastisch stijgen wat voor heel veel problemen kan gaan zorgen. Niet alleen voor personen en bedrijven, maar ook landen kunnen dan hun schulden niet meer betalen.

Kijk voor de grap eens naar de koers van de roebel en vraag je af voor wie die sancties nu eigenlijk zijn. Niet dat het geheel daaraan toe te schrijven is, maar het maakt wel een situatie die er al een tijdje aan zat te komen nog erger. Zijn de boeren straks echt weg, dan zijn we helemaal uitgepraat.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 13:21

Ben toch nu voor de ej aanbieding van pavo vital gedaan.
Heb drie zakken besteld, 24 kilo. Kan ik voorlopig vooruit.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:41

Beetje offtopic,

Maar heeft ej ook een spaarsysteem en wat kan je daarmee?

Wij komen nu weinig bij Welkoop, maar voorheen altijd. Daar had ik toch af en toe een leuk bedrag staan om in te wisselen.

Kom nu vaak bij Jumper, is iets dichterbij, maar die heeft niks als klantenbinding en is ook niet goedkoper, dus dat soort dingen zouden wel kunnen schelen weer onder de streep.