Sandrabokt schreef:Ben begonnen met magnesiumoxide om stress en schrikreacties te verminderen. Geen resultaat hiermee gehad. Toen overgestapt op magnesiumcitraat. Eerst poedervorm, maar daar kon ik niet meer aankomen in Spanje zonder het op te laten sturen vanuit noord Europa. Nu geeft ik al een paar jaar magnesiumcitraat pillen van de Action. Begonnen met 1 pil per dag. Dit gaf te weinig resultaat. Toen 2 pillen en verschil in gedrag was goed merkbaar. Na lange tijd (meer dan een Jaar) was er een derde pil per dag nodig voor zelfde effect. Inmiddels weer ruim een jaar verder werd het effect weer langzaam minder. Omdat het een rustige periode is terug gegaan naar twee pillen (reactie duidelijk merkbaar met druk en zoekend gedrag naar spannende dingen) en ik wil weer ophogen naar 3 als ik weer meer ga rijden.
Soms blijft er ‘s morgens een pil in de voerbak liggen. Vaak kan ik dit al merken als ik hem laat in de middag uit de wei haal. Opvallend gewoon. Mijn paard eet de vrij grote pullen goed op.
Mij is altijd verteld (met alle supplementen) dat je een stopweek moet inlassen en het niet altijd mag blijven geven. Omdat anders dus inderdaad de werking minder word.