Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mizora schreef:Prijzen gaan los van het weer ook gewoon omhoog. Het minimumloon is de afgelopen 10 jaar met 20% gestegen om mee te gaan met de inflatie. De dieselprijs is voor boeren gigantisch omhoog gegaan doordat de rode diesel weggevallen is en er ook prijsstijgingen zijn geweest, daardoor is een liter diesel zo'n 30ct duurder geworden voor agrariërs. Ook andere kunststof-producten zoals het plastic en de touwtjes dat om de balen gaan zijn duurder geworden door de hogere olieprijs. Daarnaast is de btw van 6% naar 9% gegaan.
funnyhorses schreef:Maar ligt het hooi dan niet te lang te drogen? Kan het niet eerder gebaalt worden of moet het echt een x aantal dagen liggen?
Mij is al eens opgevallen dat hier het hooi erg lang op de weien ligt met erge hitte. Wat zijn dan de regels van het hooi maken?
Popstra schreef:funnyhorses schreef:Als de ruimte en mn beurs het toelieten zou nu geen topuc hebben lopen.
Ja banketstaaf voor je maar daar moeten je paarden niet de dupe van zijn
Popstra schreef:Ik denk dat de kwaliteit er de komende jaren er ook niet beter op gaat worden nu de gemeentes de bermen niet meer maaien en er daardoor veel onkruid in de weilanden gaat groeien.
Volgens mij hebben ze afgelopen jaar hooguit 2x fatsoenlijk kunnen hooien voor paardenhooi. Verder was het te kort of vochtig om fatsoenlijk te laten drogen.
Citaat:ik snap niet helemaal hoe niet maaien van de bermen zorgt voor meer onkruid.
funnyhorses schreef:Maar ligt het hooi dan niet te lang te drogen? Kan het niet eerder gebaalt worden of moet het echt een x aantal dagen liggen?
Mij is al eens opgevallen dat hier het hooi erg lang op de weien ligt met erge hitte. Wat zijn dan de regels van het hooi maken?