Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
[***] schreef:Mijn merrie ervaart ieder najaar weer stress als ze van 24/7 weidegang, 's nachts naar de paddock (onbeperkt 3 soorten ruwvoer) met schuilstal verhuizen. Zit 5 mtr tussen paddock en weiland en overdag staat ze gewoon weer op het land. Dus ik begrijp heel goed dat sommige paarden meer en sneller last van spanningen/stress hebben dan anderen.
besita schreef:[***] schreef:Mijn merrie ervaart ieder najaar weer stress als ze van 24/7 weidegang, 's nachts naar de paddock (onbeperkt 3 soorten ruwvoer) met schuilstal verhuizen. Zit 5 mtr tussen paddock en weiland en overdag staat ze gewoon weer op het land. Dus ik begrijp heel goed dat sommige paarden meer en sneller last van spanningen/stress hebben dan anderen.
Tuurlijk maar dat wil nog niet zeggen dat ze daar maagzweren van heeft .
Babootje schreef:Valt me op dat je paard op alle foto's zowel de verkoopfoto's als de foto's erna erg arm bespierd blijft. M.n. over de hele rug / hals lijken geen spieren bijgekomen. Ze is wel wat meer buikig geworden dus je ziet wel dat er wat meer voer in gaat maar de bespiering blijft achter. Dat zou eigenlijk al veel beter moeten zijn. Ook de onderhals is ze nog niet kwijt.
Ik denk dat je het meer in je training moet zoeken.
Ik kan dat niet zo goed beoordelen van je foto's, maar die lijken zo gek nog niet. Als je denkt dat het dat niet is zou ik eerder eens navraag doen bij de veearts waarom spiergroei zo achterblijft. Misschien een keer een bloedonderzoek en navraag doen over wat voor supplementen in jouw geval voor jouw paard goed zijn.
Zou er niet zomaar vanalles in gooien. Qua supplement zou ik het eerder zoeken in wey proteinen voor spieropbouw.
Heb je al eens bloed laten onderzoeken.
Babootje schreef:@Nina_roosje: absoluut met je eens. Daar kijk ik ook niet naar. Op de laatste foto vind ik haar ook niet te mager. Ik kijk puur naar de lijn hals / rug en qua bespiering lijkt ze dus weinig te hebben gewonnen in de tijd dat de TS haar heeft.
Dan zou je het dus in de training moeten zoeken of er is een andere oorzaak, maar niet in het voer
upendo schreef:Oh wauw. Okee. Ik ga stoppen met reageren. Ik doe wat het beste is voor mijn paard; als alle reacties waren doorgelezen was duidelijk geworden dat ze inmiddels al een tijd hooi krijgt s ochtends voor het krachtvoer uit. Daarnaast is de zadelmaker afgelopen maand langs geweest en die heeft aangegeven dat het zadel goed ligt. De osteopaat heeft hetzelfde gezegd, het is een probleem in de bespiering in de gehele bovenlijn en dus niet toe te schrijven aan het zadel alleen en ik ben knoerthard aan het trainen om haar te laten stretchen in de bovenlijn. Maar, fijn dat iedereen aan de hand van de foto's kan zien dat ik fout train, dat het zadel niet past en dat alles wat ik probeer inconsistent en fout is. Thanks though.
Bedankt voor alle fijne reacties van mensen die met me mee hebben gedacht, ik ga het meenemen en mogelijk nog wat PB's sturen.
upendo schreef:Oh wauw. Okee. Ik ga stoppen met reageren. Ik doe wat het beste is voor mijn paard; als alle reacties waren doorgelezen was duidelijk geworden dat ze inmiddels al een tijd hooi krijgt s ochtends voor het krachtvoer uit. Daarnaast is de zadelmaker afgelopen maand langs geweest en die heeft aangegeven dat het zadel goed ligt. De osteopaat heeft hetzelfde gezegd, het is een probleem in de bespiering in de gehele bovenlijn en dus niet toe te schrijven aan het zadel alleen en ik ben knoerthard aan het trainen om haar te laten stretchen in de bovenlijn. Maar, fijn dat iedereen aan de hand van de foto's kan zien dat ik fout train, dat het zadel niet past en dat alles wat ik probeer inconsistent en fout is. Thanks though.
Bedankt voor alle fijne reacties van mensen die met me mee hebben gedacht, ik ga het meenemen en mogelijk nog wat PB's sturen.