Het is inderdaad gewoon even kiezen tussen twee kwaden, maar als dit helpt dan moet je denk ik vooral ontzettend blij zijn dat het werkt en dat je de mogelijkheid hebt om het zo te doen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
pearlie schreef:linnie050 schreef:Ik zou voor je de dierenarts belt eens te ruiken aan je hooi en een andere baal kopen.
Gewoon oo een andere ek.
Wel goed hooi.
Kijk of je pony dit wel eet.
Als je alles gelezen hebt dan kon je lezen dat ik al verschillende hooibalen geprobeerd heb.
Waar de andere pony van enkele balen meteen enthousiast begint te eten, houdt deze pony het bij snuffelen. Al het hooi ziet er goed uit en ruikt ook goed.
pearlie schreef:Rizette schreef:Kan het zijn dat je pony door de tanden het hooi niet wegkrijgt? Dat er iets met de tanden/kiezen aan de hand is?
Even alles lezen voor je reageert?
geerke schreef:bloedwormpjes dus?raar he....ik geloof in een verband tussen bloedwormen en zand.De bloedwormen belemmeren de darmen tot een goede werking,daar hoor ook bij het zand eruit werken.Maar dat is mijn gedachte,kan er verder niets over vinden,iets wetenschappelijks bedoel ik.

pearlie schreef:geerke schreef:bloedwormpjes dus?raar he....ik geloof in een verband tussen bloedwormen en zand.De bloedwormen belemmeren de darmen tot een goede werking,daar hoor ook bij het zand eruit werken.Maar dat is mijn gedachte,kan er verder niets over vinden,iets wetenschappelijks bedoel ik.
Toevallig las ik vandaag ook 'ergens' op internet dat een besmetting met rode bloedworm vaak gepaard gaat met zand in de darmen... Dus niet zo raar.....
En dat je dus juist in deze tijd van het jaar een 'uitbraak' van die beesten in de darmen krijgt wat dus inderdaad blijkbaar samen met het zand wat ook ineens te veel werd voor grote problemen heeft gezorgd.
HippoLogic schreef:Ik denk niet dat zijn darmen al zandvrij zijn (hij poepte immers zand als ik het me goed herinner). Iets om continue in de gaten te blijven houden. Ik ben blij dat het beter gaat met hem.