Wat voeren voor meer spieropbouw?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 20:52

Mag ik vragen waarom je hem vreselijk geschoren vind?
Laatst bijgewerkt door Gini op 16-11-15 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:53

Hoi, krijgt hij nog steeds basisbrok? Want dat is niet bedoeld voor paarden die flink getraind worden , daar is de sportbrok of desnoods gewone conditiebrok voor bedoeld :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:56

Awwijk24 schreef:
Ik vind hem vreselijk geschoren maar voor de rest ziet hij er prima uit voor een gewoon recreatie paard in deze tijd van het jaar. Ik weet ook niet zo goed wat jij van zijn bespiering verwacht maar voor een paard dat recreatief loopt word het niet meer dan dit mits je supplementen gaat voeren maar waarom zou je. Je kan hem achter nog wat ronder krijgen door klim en spring werk te doen maar dan houd t wel op denk ik.

Wat is dat nou voor onzin.
Een gezond recreatie paard is gespierder dan het paard van TS.
Een paard wat alle dagen wordt getraind hoor gewoon rond te zijn.
Niet zo knokkig als dit paard

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:01

Paardje is niet mager maar weinig bespierd. Wat versta jij onder een training? Moet ik dit zien als een uur volle bak op bijvoorbeeld M niveau of een uurtje stap, draf , galop zonder dat je verder iets vraagt?

Perryx

Re: Wat voeren voor meer spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 21:03

Nee geen m niveau. Wel af en toe wissels springen in het van hand veranderen van galop. Maar verder vraag ik niks bijzonders van hem.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:07

Ik vind 'm ook niet echt heel schraal of mager, maar wel wat dof en onbespierd.

Ik zou toch gaan voor de lucerne in combinatie met omega 369 mix, ook voor zijn huid/vacht.
Voor spieropbouw is Muscle Impuls ook echt een aanrader!

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 21:08

Nouvel schreef:
Ik vind 'm ook niet echt heel schraal of mager, maar wel wat dof en onbespierd.

Ik zou toch gaan voor de lucerne in combinatie met omega 369 mix, ook voor zijn huid/vacht.
Voor spieropbouw is Muscle Impuls ook echt een aanrader!

Oké ga ik zeker proberen!

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:13

Muscle Impulse of iets soortgelijks werken m.i alleen in combinatie met een goede training.
Wanneer er alleen rondjes gereden worden, worden bepaalde spiergroepen niet getraind en zullen spieren daar dus niet ontwikkelen.
Dan kun je er eindeloos dure supplementen ingooien maar dat geld kun je dan net zo goed meteen weggooien ( of beter: aan mij geven ;-) )

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 21:17

Ik ga de subli omega mix proberen. Lijkt mij wel een goed product

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:22

is het zeker! :j

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:33

Qua training/conditie/gezondheid van het paard heb ik niks toe te voegen aan de voorgaande berichten. Maar op je vraag over het voer; Nadat mijn pony een tijdje had stilgestaan (mocht alleen op wei en stapritjes maken) ivm gezondheidsproblemen heb ik mezelf verdiept in het soort voer dat ie kreeg. Aangezien ik hem weer langzaam de oude wilde maken qua bespiering ben ik overgestapt naar dit: http://www.dommelschewatermolen.nl/asso ... ion-biks/2
Is wel een vrij onbekend merk maar er bestaat vast wel iets wat er op lijkt :) Hoef ik niet veel van te geven en mijn pony ziet er goed uit. Hij wordt er ook niet dik van. Als aanvulling geef ik hem nog musli en na zwaar werk vitaminen E + selenium. Deze combinatie werkt goed; misschien heb je er wat aan.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:46

Ik zou een paard dat niet intensief gereden wordt niet zomaar volgooien met allerlei supplementen of speciaal voer. Dan zou ik in dit geval er eerst een bloedonderzoek tegenaan gooien om te kijken of er tekorten zijn en zo ja, welke en hoe deze aan te vullen. Zeker met zijn geschiedenis en het vachtverhaal.

In het geval van jouw paard @huckellover is het waarschijnlijk een goede aanvulling op een goede training.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:47

Ik vind hem vooral erg opgetrokken in de flanken op de foto's, dat heeft niks te maken met spieren maar meer met te lang zonder ruwvoer staan of te weinig drinken. Dat kan dus een momentopname zijn.

Daarnaast wat schraal in de bovenlijn (mn rond de schoft) en weinig "kont" op de foto's. Niet zo zeer mager ofzo dus, maar echt spiergebrek. Inderdaad, zo als eerder gezegd wordt een typisch recreatiepaard wat weinig doet of alleen maar wat boscrosst zonder daar goed over de rug te worden gereden. Maar eerder zeg je dat hij juist dagelijks flink getraind wordt, ook dressuurmatig, dus er klopt wat niet in je training denk ik.

Ik zou het daarom naast bloedonderzoek voor de juiste supplementen om hem te ondersteunen (absoluut niet zomaar lukraak wat gaan voeren, daar doe je eerder kwaad mee dan goed) echt gaan zoeken in de manier van trainen. Een andere trainingsopbouw, minder lang qua tijd maar veel specifieker gericht op oefeningen om bovenlijn/spierkracht ontwikkelen -daarvoor zijn relatief zware, maar wel juist korte trainingen nodig!- en met voldoende rustdagen. Als je je gaat inlezen over trainingsleer bij paarden kom je al een heel eind waarschijnlijk.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:48

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:51

ik vind hem niet goed op gewicht,nek voor de schoft zit een kuil,ingevallen flanken en op zijn kont steekt er ook bot uit.Te schraal dus.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:00

Het houdt niet over inderdaad maar echt te mager kan ik ook niet zeggen. Hangt tegen een ondergrens aan. Hooi, hooi en nog eens hooi lijkt me sowieso het devies. Brok is alleen maar energie, geen Dik maker.
Ik zou wel gezien de andere problemen en geschiedenis van het paardje een bloedje trekken.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:15

De mijne ziet er ook zo uit als paard van ts op dit moment is die al wat verbeterd,ik voer havens merrie brok daar wordt ze echt dikker van, de mijne had eiwit te kort.
Nu zie ik haar echt dikker worden,ik rijd nu niet zoveel op dit moment.
En krijgt goed kuilgras bij.

Olympia96Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:31

Zit al een paar dagen te twijfelen of ik zal reageren. De eerste serie foto's vond ik het paard van een mooi gewicht naar te schraal gaan.

De foto's van vandaag tonen ook een te schraal paard in mijn beleving. Zie vooral de eerste foto op de flanken. En daarnaast vind ik hem ook dof. Mijn merrie had die kleur ook als ze geschoren was, maar die glom enorm.

Ik zou toch een bloedonderzoek overwegen TS. Weetje, zo'n zak omega van Subli kost je ook al €40,-
Wil je niet zeker weten of er iets naar voren komt uit een onderzoek zodat je gericht iets kunt ondernemen?
Ik kan me trouwens die prijzen ook wel herinneren voor bloedonderzoek. Kost een paar centen, maar het geeft wel inzicht.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:42

Mijn advies: seniores priores in combi met omega 369.

En ik zou ook zeggen minder training. Je hebt nu geen rust dagen zodat de spieren kunnen herstellen en dus alleen maar kunnen afbreken. Dit paard word veel te zwaar getraind. Ook al is het recreatief. Een GP paard word niet eens zo zwaar getraind

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:50

Ufurio4e schreef:

En ik zou ook zeggen minder training. Je hebt nu geen rust dagen zodat de spieren kunnen herstellen en dus alleen maar kunnen afbreken. Dit paard word veel te zwaar getraind. Ook al is het recreatief. Een GP paard word niet eens zo zwaar getraind

Gewoon een oprechte vraag; teveel getraind?
Als ze elke dag alleen maar een uur rondhobbeld is dat toch geen training? Een paard behoort aardig wat meters te maken op een dag ( in de wei ) dus een uurtje onder het zadel zonder intensieve oefeningen valt dan toch niet onder zware training?
Hooguit het 40 minuten aan de longen lijkt me in dit geval zwaar.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:15

Ik zou toch een bloedonderzoek overwegen TS. Weetje, zo'n zak omega van Subli kost je ook al €40,-
Wil je niet zeker weten of er iets naar voren komt uit een onderzoek zodat je gericht iets kunt ondernemen?
Ik kan me trouwens die prijzen ook wel herinneren voor bloedonderzoek. Kost een paar centen, maar het geeft wel inzicht.[/quote]

Helemaal mee eens op de lange termijn zul je duurder uit zijn omdat je niet waar je tegen op moet voeren En een supplement al 3 mnd nodig heeft om te kunnen zien of het wel werkt gaat het op deze manier veel langer duren Dat het haar zo snel groeit dat die al 5 x geschoren is is natuurlijk wel een signaal dat er iets is

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:17

Prutsmuts schreef:
Ufurio4e schreef:

Als ze elke dag alleen maar een uur rondhobbeld is dat toch geen training? Een paard behoort aardig wat meters te maken op een dag ( in de wei ) dus een uurtje onder het zadel zonder intensieve oefeningen valt dan toch niet onder zware training?

Bij een beetje rond hobbelen niet nee. Maar een uur lang in de rijbaan getraind worden. Zoals ts noemde overgangen galop stap en wissels noem ik geen rond hobbelen. Paarden houden van kilometers maken maar dat verdeelt over een hele dag niet in een uur.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 03:44

Heel even voor de mensen die dit paard dof en niet mooi in de vacht vinden.... het paard is kortweg gewoon veel te kort geschoren en onregelmatig dus je kan echt geen mening gegeven op basis van vacht. Ook kan je niet zomaar speciaal voer gaan voeren als je niks weet aan de hand van een bloed onderzoek waar je paard te kort aan heeft. Ik geef verder geen advies meer in dit topic want het voelt als zinloos. Als je er echt wat aan wil doen had je allang een bloed onderzoek gedaan. Slaap lekker allemaal

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 07:50

Daar heb je gelijk in awwijk

@TS; tis zonde als je nu van alles gaat kopen om te voeren terwijl je niet weet wat ie precies mist.
Ik vind dat zonde van je geld.
Wanneer je bloedonderzoek doet kun je naar aanleiding van de uitslag met de dierenarts kijken naar gerichte voeding en of supplement en aanpassing van je training mocht dit nodig zijn.
Wie weet is er wel niks en zit je m dingen te voeren die geen meerwaarde hebben.

Heb exact zelfde meegemaakt dat ik dacht dat er wat was. Na bloedoz bleek niks uit te komen, hebben we training en voerschema veranderd iom dierenarts en hij liep weer als n zonnetje en zag er weer top uit.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:31

Ufurio4e schreef:

Bij een beetje rond hobbelen niet nee. Maar een uur lang in de rijbaan getraind worden. Zoals ts noemde overgangen galop stap en wissels noem ik geen rond hobbelen. Paarden houden van kilometers maken maar dat verdeelt over een hele dag niet in een uur.[/quote]

Zoals het bij mij overkwam is het toch echt geen zware training. Ze schreef dat ze niks bijzonders vraagt.
Maar na het bekijken van haar profiel en eerdere berichten denk ik dat we het allemaal met een grote korel zout moeten nemen.....