Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Awwijk24 schreef:Ik vind hem vreselijk geschoren maar voor de rest ziet hij er prima uit voor een gewoon recreatie paard in deze tijd van het jaar. Ik weet ook niet zo goed wat jij van zijn bespiering verwacht maar voor een paard dat recreatief loopt word het niet meer dan dit mits je supplementen gaat voeren maar waarom zou je. Je kan hem achter nog wat ronder krijgen door klim en spring werk te doen maar dan houd t wel op denk ik.
)
Hoef ik niet veel van te geven en mijn pony ziet er goed uit. Hij wordt er ook niet dik van. Als aanvulling geef ik hem nog musli en na zwaar werk vitaminen E + selenium. Deze combinatie werkt goed; misschien heb je er wat aan. Ufurio4e schreef:Mijn advies: seniores priores in combi met omega 369.
En ik zou ook zeggen minder training. Je hebt nu geen rust dagen zodat de spieren kunnen herstellen en dus alleen maar kunnen afbreken. Dit paard word veel te zwaar getraind. Ook al is het recreatief. Een GP paard word niet eens zo zwaar getraind
Prutsmuts schreef:Ufurio4e schreef:Mijn advies: seniores priores in combi met omega 369.
En ik zou ook zeggen minder training. Je hebt nu geen rust dagen zodat de spieren kunnen herstellen en dus alleen maar kunnen afbreken. Dit paard word veel te zwaar getraind. Ook al is het recreatief. Een GP paard word niet eens zo zwaar getraind
Gewoon een oprechte vraag; teveel getraind?
Als ze elke dag alleen maar een uur rondhobbeld is dat toch geen training? Een paard behoort aardig wat meters te maken op een dag ( in de wei ) dus een uurtje onder het zadel zonder intensieve oefeningen valt dan toch niet onder zware training?
Hooguit het 40 minuten aan de longen lijkt me in dit geval zwaar.
Ufurio4e schreef:Gewoon een oprechte vraag; teveel getraind?
Als ze elke dag alleen maar een uur rondhobbeld is dat toch geen training? Een paard behoort aardig wat meters te maken op een dag ( in de wei ) dus een uurtje onder het zadel zonder intensieve oefeningen valt dan toch niet onder zware training?
Hooguit het 40 minuten aan de longen lijkt me in dit geval zwaar.