Algae vitalis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:12

Chesss schreef:
@collendoorn jammer dat niet passend is voor je.

ik stond vanmorgen gewoon te juigen in mijn box, allemaal mooie nette rond gevormde mestballen. netjes op een hoop gestapeld. Ben nu iets meer dan een week bezig, 10 dgn. Hij is echt wel opgewekter, gheeft beduidend minder last van zijn darmen, gooit me minder op links. Toename in conditie en fitheid heb ik nog niet heel erg waargenomen, maar das ook wel heel vroeg om te verwachten en zeker waar wij vandaan komen. iigv word er 1 hooguit twee keer gemest tijdens rijden dus das een hele verbetering ten opzichte van 4 keer. Ik ben fan, heb net eergisteren nieuwe bus besteld, ben blij dat ik de mogelijkheid heb gehad om het te proberen, als het niks is weet je gauw genoeg.

ondanks dat er niet smakelijk uitziet zeker niet in bietenpulp gaat het er wel in alsof het puur suiker is echt heel fijn die van mij is echt hele moeilijke eter namelijk

Hier weer eens tijd voor een update, zal van de week even een foto maken.
Maar wat een vooruitgang! Eigenlijk constant mooie mest, soms nog wel eens wat gevoelig op de darm, maar echt niks in vergelijking met de last en hinder die heeft gehad. Ik heb hem nog wel op losse vitamine staan, simpelweg vanwege het feit dat hij toch wel veel tekorten heeft opgebouwd.
Maar ik ben echt rete enthousiast! Ik heb een ander paard, vrolijk bijdehand helder glimmend en mooi aan het ontwikkelen en toenemen van spiermassa en conditie. Ik ben begonnen met drie scheppen (paard is 1.85 en weegt tussen de 750 en 800 kilo) inmiddels ben ik terug gebouwd naar twee maatschepjes en ga ik proberen verder terug te bouwen over een tantal weken en anders blijft ie dit gewoon krijgen.

Selka

Re: Algae vitalis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:15

Hoeveel gram voor je dan precies?

Mijn KWPNer is erg vermagerd door blessures en nu eindelijk weer op gewicht. Zijn mest blijft daarentegen slap en ondanks dat hij actief is mist hij voor mij net dat beetje extra "glans".

Vraag mij af hoe lang ik met zo'n 1 kg. proefverpakking zal doen en hoe lang je het moet voeren voor resultaat.

Zundert_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:44

Min dosering is 10gr,de max is 30gr per 100 kg lichaamsgewicht. Max dosering is echter maar zelden nodig
Als het middel bij 10gr geen,of onvoldoende effect heeft kun je de dosering dus gerust in stapjes van 5 gr verhogen.

Met 1kg zou je met een paard van 600kg op basis van 10g/100kg 16 dagen mee doen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:55

Bedankt voor het antwoord! Na hoeveel dagen zou je resultaat moeten zien? Dan weet ik of ik voor de 1 of 2 kg. ga :)

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:14

Zundert_shop schreef:
Jannepauli: mooie vooruitgang!!
Evelienn: is de mest nu weer beter na het aanpassen?

Dennis en shirley; zeer benieuwd naar jullie bevindingen

de mest is idd weer beter na het verlagen.
geef hem nu eerst het minimum kijk later wel weer of het nog nodig is om te verhogen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:27

Selka schreef:
Bedankt voor het antwoord! Na hoeveel dagen zou je resultaat moeten zien? Dan weet ik of ik voor de 1 of 2 kg. ga :)

Ik had al resultaat(verbetering) binnen een week. Ik ben wel met een kwart van de voor haar toepasselijke dosering begonnen en dat dagelijks opgehoogd naar wat het nu is: één volle schep op basis van 10gr per 100kg ( paard is 600-650 kg)

Zundert_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:43

Selka schreef:

Verbetering mest na twee a drie dagen.
Verbetering jeuk,conditie na een week ,vacht en hoeven na een maand.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:46

Oke nou ben benieuwd :)

1,5 kg. besteld. Zou ik 25 dagen mee kunnen doen. Ben benieuwd naar de resultaten.
Mocht ik nou spontaan een ander paard krijgen dan moet mijn ander er ook aan geloven maar die is kerngezond dus dat heeft geen haast. :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:00

Zundert_shop schreef:
Selka schreef:

Verbetering mest na twee a drie dagen.
Verbetering jeuk,conditie na een week ,vacht en hoeven na een maand.

Wat de mest betreft: ja, dat klopt wel. Maar wat verbetering jeuk, hoeven en vacht betreft. is logischer wijze niet binnen een week te constateren.

Zundert_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:05

Selka schreef:
Oke nou ben benieuwd :)

1,5 kg. besteld. Zou ik 25 dagen mee kunnen doen. Ben benieuwd naar de resultaten.
Mocht ik nou spontaan een ander paard krijgen dan moet mijn ander er ook aan geloven maar die is kerngezond dus dat heeft geen haast. :)

Heb je bestelling gezien :)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:47

Afbeelding

Ik kreeg van de week een paar foto's gestuurd van een jaarling die zwaar verwaarloosd was,het arme dier heeft zn eerste levensjaar geen daglicht gezien,en een ernstig verstoorde darmflora opgelopen,met de daarbij behorende tekorten.
Je kon hem het beste voer geven,maar dat gaf geen tot weinig resultaat.
Uiteindelijk heeft men AlgaeVitalis aan het rantsoen toevoegt,met na slechts zes weken een jaarling die er uitziet als Hollands welvaren. :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:27

Mooie foto's! Hoop dat het mijn slanke man ook net dat beetje extra kan geven :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 08:58

Goed om te lezen jannepauli :D

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:00

Mijn grote kwpn-er kreeg 3 schepjes per dag en nu 2 1/2. Mest was nooit echt een probleem maar ziet er nu wel beter uit. Resultaat is nog niet optimaal. Ben er inmiddels achter dat mijn paard voer waar luzerne in zit niet goed verteert. Daarom daar nu mee gestopt sinds 3 dagen. Hoop dat de AV nu meer effect gaat sorteren.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:38

Hier bijna door mijn 1e emmer heen. Paarden doen het erg goed op.
Ik las een pauze in om te zien of ik verschil ga merken.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:55

Ik ben door mn eerste emmer heen. heb nog wel een nieuwe besteld. Mest is echt heel mooi, conditie gaat ook echt goed vooruit en hij word eindelijk mooi rond, glimt als een malle en happy. Vanaf maandag gaan ze naar binnen en staat ie overdag op de paddock. Ik vind dat altijd wel de kritische spannende tijden, vandaar dat ik nog niet verder durf af te bouwen. Hij krijgt nu 2 scheppen per dag, ben begonnen met drie met een kop erop. (hij is 1.85 dus kan wel wat hebben en chronisch darmproblemen) ik hoop helemaal af te kunnen bouwen na de kuur en anders 1 schep per dag als onderhoud.

Zundert_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:56

Chesss. Heb je bestelling al gezien.
Zou idd met de overgang even wachten met afbouwen.
Wat fijne resultaten!

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:58

Zundert_shop schreef:
Chesss. Heb je bestelling al gezien.
Zou idd met de overgang even wachten met afbouwen.
Wat fijne resultaten!

Ben er zo blij mee. was huiverig in het begin om te starten, omdat we al zoveel hebben geprobeerd. Maar het resultaat is er wel naar. Echt fijn, een product wat doet wat het beloofd.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:10

Ik heb een emmertje sinds vorige week binnen. Maar heb toch een aantal pony's die het niet lekker vinden. Ze krijgen ook maar 100 gram metazoa, dan is 20 gram (10 gram per 100 kg lichaamsgewicht) best veel. Dus nu ook maar een beetje muslie er bij en een scheutje water zodat het blijf plakken.
Gelukkig eet de gene met de meest lastige mest het het best. De rest is nog ff zoeken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:15

Ik heb er twee op staan.
Ze vinden het beide gewoon te eten, doe het door de slobber.

Dacht in het begin wat verbetering te zien, maar krijg nu toch een terugval bij de grootste -O-

Ben overigens met de minimale dosis begonnen.
Wat adviseren de deskundigen?
Hoeveelheid verhogen?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:03

Dennis je kan er ook een beetje lijnzaadolie bij doen. Deed ik bij Bo ook.

Chess blij te lezen dat het bij jouw paardje goed werkt.

Shirley, als je nog aan de minimale dosis zit kan je gerust wat ophogen. Gewoon een klein beetje ophogen en bij niet het gewenste resultaat nog wat ophogen.

Binnenkort Bo er ook weer opzetten. Ze is nu al sinds zaterdag ziek door een virus. Maar na alle ab en metacam straks toch maar weer een kuurtje ervan geven om de darmflora te herstellen

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:08

Bedankt Wendy!
Dan doe ik er nog een schepje bovenop ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:17

Of het één met het ander te maken heeft.. weet ik niet maar sinds ik de AV geef is de mest wel iets verbeterd maar ik heb nog nooit het paard zo chagerijnig gezien! Er zat nooit een spatje kwaad bij haar maar nu heeft ze op een gegeven moment zelfs mijn man een flinke knauw in de arm gegeven. En als je in haar buurt komt gaan d oren plat en wil ze weglopen. Zeer ongebruikelijk gedrag..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:03

Nee voor mij niet herkenbaar Jannepauli, maar het zou in theorie natuurlijk best kunnen. Mijn merrie werd juist veel gemoedelijker omdat ze minder last van haar buik/darmen had.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:29

De meeste paarden worden juist opvallend vrolijk,,,ik hoor ook vaak ondeugend,maar de uitzondering bevestigd de regel...er is geen paard gelijk...( gelukkig )