Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Maris schreef:edit: Even gegoogled, chlorella is idd hoog in eiwitten ( 50 - 60 % ). Maar of dat dan ook "de goede" eiwitten zijn voor paarden weet ik niet.
caaramel schreef:Zijn er dingen die ik kan bijvoeren die specifiek goed zijn voor huid en haar?
Leerde vroeger altijd dat lijnzaad(olie?) daar goed voor is?
Klopt dit? Maakt dat niet dik?
Hoe is de beste manier om dat te voeren?

Ik geef het wel voor het verharen en heb het idee dat het daar ook wel in bijdraagt, maar kan dat niet bewijzen natuurlijk. Als bijgevolg heb ik ook het idee dat de mest van mijn shet steviger is als hij olie krijgt, maar wederom kan dat ook ergens anders aan liggen.
Zou er bijna zelf hooi van gaan eten. 

Cioccolato schreef:Oh wat handig een topic!
Ik rijd een 6 jarige merrie. L springen, L1 dressuur en B SGW. Bijna elk weekend op concour, dan twee rondjes springen en 2 dressuurproeven. Ook regelmatig SGW, elke maand wel 1. Wekelijks drie kwartier springles en thuis rijd ik dressuurmatig of langs de dijk. Regelmatig ook dressuurles, intensief van een half uur. Meestal 1 keer in de 2 a 3 weken.
Wat zouden jullie voeren qua krachtvoer?
Momenteel krijgt ze een halve kilo basis sportbrok van HorseFood en halve kilo muesli met Omega 3 van HorseFood per voerbeurt. Twee voerbeurten per dag.
Ik probeer me zoveel mogelijk te verdiepen in voer wat bij haar en haar doen past. Ik wil kijken naar energie, maar ook naar spieren. Ik zie en hoor zoveel. Daarom ook graag jullie mening!
Link naar de basis sportbrok: http://horsefoodthebest.nl/index.php/as ... rok-detail
Link naar de muesli: http://horsefoodthebest.nl/index.php/as ... mix-detail
Hierin staat ook de samenstelling!
Ik hoop op goed advies
wortelsussie schreef:Paard is een 12 jarige haflinger x appaloosa. Doe normaal werk met haar, dressuur en longe. Ga straks, vanaf september, meer weg met haar qua les, clinics en eventuele wedstrijden (staat op
Planning)
Nu alleen bossen omdat ze voor 4 maanden 24/7 op t land staat ergens anders dan der huidige stal.
Als ze dus op der huidige stal komt krijgt ze kuil van eigen land, soms iets te vet dan krijgr ze ook gelijk minder maar meestal normaal spul. Dit heb ik zelf alleen niet in de hand en vertrouw volledig op de boer van de pensionstal hoe hij kuil voert. Krijgt 3 keer kuil en heeft vaak nog over na 4/5 uur. Ze wordt er niet te vet van in combi met werk.

) een vitaminebrok. Zeker in de verharingsperiode kost alles meer energie en dan kan zo'n ondersteuning goed werken 

Koper schreef:Depende als je kurkuma uit de supermarkt gebruikt hebt gaat het waarschijnlijk niet werken. Dat is meestal kurkuma zonder kurkumine (= werkend bestanddeel). Staat op de verpakking wat het percentage kurkumine is? En had je wel olie en verse peper er bij gegeven?
Hallo Daphne, wat is die weidekruidenmix voor iets?