Voer van voergezond.nl, ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Voer van voergezond.nl, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:23

Gelukkig kwam het los, op moment dat ik al het nummer van de dierenart geselecteerd had op de mobiel.

Hij eet soms gewoon te gulzig..denk zeker met brok dat het dan sneller gebeurt....

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:18

Oh wat zal je geschrokken zijn! Had je paard "honger" zoals na een flinke rit bijvoorbeeld. Dan zou je bijvoorbeeld eerst hooi/gras aan kunnen bieden en dan later brok, wellicht dat dan de ergste gulzigheid weg is.

Ik voer het vaak met slobber omdat ze een aantal weken geleden ziek was geweest en daarna niet echt meer bijkwam. Het is dan helaas niet meer melasse en zetmeel vrij maar ze knapte er wel van op. Ik voer al superplus brok dus ik kan ook geen hoger gehalte voeren. Ik voerde op een gegeven moment een kg per dag naast gras en hooi. Dat werd me veel te duur dus nu weer terug naar 750 gram met wat slobber. Ze doet het er nu goed op en aan die gedachte houd ik me maar even vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:09

Zou kunnen dat ie honger had. We waren net klaar met longeren.
Ik ga hem voortaan ook eerst maar wat ruwvoer aanbieden, al is het maar een handvol.
En dan eerst wat handjes brok voor hij zelf mag.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:19

Als je de brok na het werken voert kun je het ook wat vochtig maken dan is het ook zachter. Je kunt er bijna pap van maken zelfs, dat vindt die van mij ook wel weer lekkerder dan de gewone brok. Die is vrij droog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:03

Ja de mijne vindt dat soms lekker...maar soms ook niet. En als hij het dan niet eet zit ik met een bak vol slobber die ik niet meer kan bewaren oid..
Maar op zich goede tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:40

Ik krijg wel het idee dat hij er schraler en bloter op wordt.
Nu heb ik ook minder getraind de laatste tijd, maar toch...
Herkent iemand dat???
Geef normaal plus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:03

Bedoel je ' droger' ?
Ik ben ook niet zo fanatiek, en hij krijgt het momenteel niet vaak, maar ik heb iig een strak peerd.
Hij ziet er gewoon best uit, ondanks mogelijk iets anders wat ik niet door voer kan laten verdwijnen :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:32

Nee schraler. De spieren verdwijnen echt van zn rug af...hij ziet er imo minder uit.
Wel afgeslankt, en goed in de vacht en energie..

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 07:42

Ik herken het niet maar mijn paard krijgt superplus, staat op een royale wei en wordt een paar keer per week getraind.

Ik heb nu wel 2 zakken basis plus besteld. Mijn paard laat vaak wat liggen van de superplus. De normaalbrok vond ze eerder niet lekker en een paar handjes van een basisplus (via een vriendin) knabbelde ze zo uit mijn hand op. Ik ga het wat mengen zodat ze op rustdagen bijv basis krijgt en dagen van werk de superplus. Ik kan de basis dan ook als beloningsbrok gebruiken want daar gebruik ik nu nog andere brokjes voor omdat ze dan de superplus niet blieft.

Even voor je paard zijn rugspieren, past je zadel nog goed? En loopt hij nog wel lekker over zijn rug?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 07:50

Jahoor geen zadelprovlemen.
Hij is wel ziek geweest en enorm gestressed vanwege een verhuizing dus dat speelt ook mee.
Hij staat op beperkt gras en ruim voordroog van goede kwaliteit.
Werd altijd snel heel dik op en opgeblazen en dit gaat beter.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:12

Wellicht dat hij dan wat ingeteerd is in zijn spieren door de oorzaken die je hierboven aangeeft. Zeker als hij nu verder goed in zijn vel zit zou ik het nog even aankijken. Heb je de indruk dat hij genoeg heeft aan de normaalbrok? Anders zou je de super of plus variant nog kunnen proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:18

Qua energie zeker wel hoor.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 07:37

Tsja als hij verder helemaal fit is, en die indruk krijg ik uit wat je verteld, dan zou ik het nog even aankijken. Je geeft ook aan dat je minder hebt getraind de laatste tijd. Als je de training weer op zou pakken zie je misschien de spieren weer terug komen. Ik zie dat verschil bij mijn paard ook altijd wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:15

Ja en nu hij een singelwondje heeft gaan we maar weer even actief met longeer werk bezig.
Hij krijgt trouwens al een plus variant, normaalplus.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:23

Mijn haflinger had ook last van spier verlies na dat ik normaal plus brokken gaf.
Ben over gegaan op weide plus brok, daar zitten meer eiwitten in en nu ziet ze er super uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:25

Zit daar meer eiwit in ja?? Want dat zit in ons voordroog niet veel dus kan hij wel goed gebruiken dan denk ik..
Maar hij loopt normaal gesproken wel meerdere keren per week.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:35

Anoniem schreef:
Zit daar meer eiwit in ja?? Want dat zit in ons voordroog niet veel dus kan hij wel goed gebruiken dan denk ik..
Maar hij loopt normaal gesproken wel meerdere keren per week.

Ja eiwit is 12,8 % en het is hoger in vet en lager in suiker

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:39

Voor mij nooit meer,paarden staan continu met slokdarm verstoppingen.nee het komt er niet meer in. Ik voer nu ook zonder granen voer van de aveve. En paarden staan weer als voorheen nooit meer met slokdarm verstoppingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:43

Die slokdarm verstoppingen kan ik me voorstellen.
Daarom maak ik slobber of voer t uit de hand.

Ik kan de eiwit waarde niet vinden Cam of ik kijk scheel?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:17

Anoniem schreef:
Die slokdarm verstoppingen kan ik me voorstellen.
Daarom maak ik slobber of voer t uit de hand.

Ik kan de eiwit waarde niet vinden Cam of ik kijk scheel?

Ik heb geen zin om steeds slobber voor 5 paarden te maken,als er nu ook goed ander voer op de markt is waar geen granen in zitten ,en waar ze nooit slokdarm verstoppingen van hebben. Toch raar dat je 5 paarden hebt die nooit ook maar nooit een slokdarm verstopping hadden,het van dit voer wel hadden.nee sorry bij mij komt dat er niet meer in.dan maar opzoek naar voer dat ze graag eten en gezond is waar geen problemen van komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:58

kan ik snappen.
Komt denk ik omdat het enorm droog is.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:35

Anoniem schreef:
kan ik snappen.
Komt denk ik omdat het enorm droog is.

Ik weet niet waardoor het komt,maar persoonlijk vind ik dit wel erg jammer.nu heb ik ander voer dat super bevalt. Ik denk dat ze hier wel een oplossing voor moeten zoeken

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:52

Ik heb dit dus ook gehad keona. En ben daarom ook gestopt met voeren. Vind het ook vreselijk jammer want ik kan helemaal achter het concept staan qua ingrediënten. Hier voert de stadhouder en die gaat ook niet telkens slobber maken.
Ik voer nu een vitaminebrokje, balancer.
Maar als er een oplossing voor zou komen zou ik het graag weer gaan voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:50

Ik zou het dan ook niet voeren. Voer zelf dus dan kan ik makkelijk slobber maken.
Maar droog een halve kilo in de voerbak zonder dat ik eebij ben gebeurt ook hier niet..

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:13

Ik ben ook gestopt met het voer.. niet vanwege slokdarm verstopping maar de producent staat niet achter z'n producten..
Als je witte kleurloze stinkende brokken hebt binnen gekregen.. neem ik toch aan dat er een foutje in de productie zit.. helaas valt er niet met de producent te praten.. duur grapje geweest z'n ton. De brokken liggen hier op de mestbult.
Voor mij geen voergezond meer...