xyzutu2 schreef:Wel apart ook dat je pony al na een paar dagen tijd zoveel energie verliest, alleen omdat je van vitamine/mineralenbrok bent veranderd.
Als hij alleen op Metazoa goed reageerde, waarom ben je dan overgestapt op een andere balancer?
Je redenatie over dat het van den zotte zou zijn dat je nog muesli bij een balancer zou moeten voeren snap ik niet helemaal; balancers bestaan alleen uit vitamines en mineralen. Een balancer is dus absoluut geen volledig paardenvoer; het mist alle eiwitten, vetten en koolhydraten die een paard nodig heeft om te overleven. Dus als je paard niet genoeg heeft aan alleen vitamines/mineralen bovenop zijn gras/hooi dan zul je die eiwitten, vetten en koolhydraten (waaronder dus ook suikers) toch echt op een andere manier aan moeten vullen, of dat nou met muesli, grasbrok, zemelen, olie, bietenpulp of wat dan ook is. Ik vind dat vrij normaal, helemaal niet gek. Sommige paarden hebben nou eenmaal meer energie nodig en dan voer je dat gewoon bij, zo werken balancers nou eenmaal.
Ik dacht dat balancers genoeg zouden moeten zijn?
Metazoa bevat veel ijzer, en ik moest 250 gram geven voor goed effect, ivm insulineresistentie en ems overgestapt op jpgef.
Nu vind ik 50 gram metazoa erbij prima, maar ik denk nu na over een granenmix ofzo.
En dan beginnen met 1/5 schep per dag, en opvoeren tot hij fijn loopt.
Enige is dat hij ir is, dus dat suikerpieken niet erg gewenst zijn.
Maar eerlijk gezegd ben ik dit wel zat..
Enige is dat ik geen geperste brok wil geven.
Het liefst voer ik dan iets makkelijk verkrijgbaars en betaalbaar, zoals subli, pavo etc.
Geen muesli van 17 euro voor 15 kilo.