Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:47

Heukeltje schreef:
Van magnesium worden ze niet rustiger hoor. Dan moet je heel geote hoeveelheden gaan geven. Maar voordat je dat geeft zou ik toch even bloed laten prikken om het magnesium gehalte na te kijken. Zou zonde zijn dure suplementen te geven als de waardes in het bloed gewoon goed zijn.

Bloed laten prikken naar magnesium gehaltes heeft niet mega veel zin. Pas bij zeer grote tekorten aan magnesium is dit in het bloed te zien. dus ook als de magn waardes in het bloed goed zijn kan je paard toch een magn tekort hebben.

JustLizz

Re: Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:35

Voor het geld van bloedprikken en laten onderzoeken kan ik hem ook wel gewoon een maandje/twee maanden magnesium geven en kijken of ik verbetering bij hem merk. Voorals als magnesium tekort niet goed uit bloedonderzoek blijkt.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:35

Ja dat moet je zelf weten, ik geef alleen advies. Ik zou eerst bloedprikken voordat ik ergens aan begin en op advies van de dierenarts iets bij voeren of niet. Ik ben er niet zo van om zelf te dokteren en suplementje dit en suplementje dat te geven als de oorzaak van het probleem niet bekend is. Je kunt ook schade aanrichten met supplementen....

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:39

Ik gebruik arti-gold...paard heeft geen artrose, maar is 17 en zou haar graag nog langere tijd soepel bij mij willen hebben :-)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 07:00

Van Hoba geen concreet antwoord gekregen op mijn vraag of het klopt dat er met hun adh slechts 270 mg gluco wordt gevoerd. Antwoord was dat de samenatelling belangrijk was, en dat de samenstelling het een goed werkend product maakte. Pot kan de vuilnisbak in dus!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 07:13

goed werkend product voor hun portemonnee ja........wat ga je nu doen,LizMD? ga je voor een ander glucosamineproduct?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 09:47

Ik ga weer terug naar pharmahorse.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 08:54

vind het toch gek van zo'n merk als hoba.....maar aan de andere kant,zo zie je maar dat het belangrijk is om zelf ook op onderzoek uit te gaan

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 21:10

Snoevie schreef:
vind het toch gek van zo'n merk als hoba.....maar aan de andere kant,zo zie je maar dat het belangrijk is om zelf ook op onderzoek uit te gaan

En dat nu de reden dat ik dit topic heb geopend. Ervaringen delen. Ik zweer nog steeds bij de Vitella. Mijn Illusion van inmiddels 23 jaar doet het er goed op. Voor een ouder paard is hij fijn soepel en ik merk aan hem dat hij dat ook erg prettig vindt. Natuurlijk! En wat betreft de portemonnee kan ik ook niets anders zeggen dan dat ik ook daar erg tevreden over ben.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:26

tja laten we eerlijk wezen,een goede prijs is voor ons paardeneigenaren ook fijn. ik ben ook erg tevreden over de pharmahorse,ook qua prijs

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:31

Vraag aan jullie. Ik geef Primeval aan mijn merrie ivm verhoogde kans op atrose ivm 2 operaties die ze heeft gehad (op advies van DA)
Ze is 11 jaar.

Onze ruin van bijna 18 jaar geef ik ook zijn deel. Nu gaf de staleigenaar aan dat het geen zin heeft om hem dat te geven omdat hij daar te oud voor is. Zou alleen maar averechts werken............
Nu doe ik altijd lekker zelf graag waar ik zin in heb, maar ik snap zijn redenering niet. Het is toch juist bedoeld voor de wat oudere paarden om ze te ondersteunen of heb ik het nu helemaal verkeerd begrepen?

Graag jullie mening! Thx

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:46

Stjarna krijgt nu nog Arti-Sport maar we gaan over op een andere, eentje welke we via de DA hebben, merk van die weet ik nog niet.
Arti-sport beviel ook prima, maar de nieuwe is de substantie beter volgens de DA.

Stjar heeft OCD gehad (voor geopereerd) en verhoogde kans op artrose.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:04

Dimple schreef:
Vraag aan jullie. Ik geef Primeval aan mijn merrie ivm verhoogde kans op atrose ivm 2 operaties die ze heeft gehad (op advies van DA)
Ze is 11 jaar.

Onze ruin van bijna 18 jaar geef ik ook zijn deel. Nu gaf de staleigenaar aan dat het geen zin heeft om hem dat te geven omdat hij daar te oud voor is. Zou alleen maar averechts werken............
Nu doe ik altijd lekker zelf graag waar ik zin in heb, maar ik snap zijn redenering niet. Het is toch juist bedoeld voor de wat oudere paarden om ze te ondersteunen of heb ik het nu helemaal verkeerd begrepen?

Graag jullie mening! Thx

Jazeker, ik ben het met jou eens hoor.
Volgens mij klinklare onzin dat hij daar te oud voor is. Juist als ze ouder worden hebben ze de behoefte aan de onde ondersteuning van glucosamine.
Let op dat je niet onderdoseert.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:25

Nou dat dacht ik dus ook. Ik begon aan mezelf te twijfelen en dat moet ik niet doen ;)

En wat is onderdosering? Hij krijgt nu 1 schep per dag. (Primeval)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:49

Als het de Primeval gelitaat is zit daar toch geen glucosamine in?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:23

Je hebt helemaal gelijk, was ik even vergeten. Toen wel uitgebreid onderzoek naar gedaan toen ik er mee begon, maar nu weer verdrongen. :o :D

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:15

bertine37 schreef:
Dimple schreef:
...Nu gaf de staleigenaar aan dat het geen zin heeft om hem dat te geven omdat hij daar te oud voor is. Zou alleen maar averechts werken............

Graag jullie mening! Thx

Jazeker, ik ben het met jou eens hoor.
Volgens mij klinklare onzin dat hij daar te oud voor is. Juist als ze ouder worden hebben ze de behoefte aan de onde ondersteuning van glucosamine.
Let op dat je niet onderdoseert.

Inderdaad absoluut niet waar, die mening van je staleigenaar! Ik zie het bewijs bij mijn 25-jarige KWPN-merrie. Ben 1,5 jaar geleden begonnen, met goed resultaat. Meeste mensen beginnen juist als een paard ouder en stijver wordt met Glucosamine -vraag me ook af waar zijn/haar idee vandaan komt...-.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:18

Misschien omdat ik mijn advies van DA om Primeval gelatinaat voor mijn merrie te gebruiken heb verward met geven van glucosamine.

Wellicht vindt hij specifiek gelatinaat niet goed voor onze bijna 18 jarige ruin, maar zou hij over pure gluco geen opmerking hebben gemaakt?

Zou dat het zijn?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 08:21

wat een onzin joh,je paard is er echt niet te oud voor. waarom vraag je het je DA niet nog een keer?

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 08:28

Dimple: Die van mij word in mei 17 en doet het er ook goed op hoor :j(Glucosamine van glucohorse krijgt die) Gewoon gaan voeren,het lijkt mij dat je stalhouder niet over het lot van jouw eigen paard beslist? ;) Je kunt het altijd gaan proberen en je merkt het wel of het werkt bij die van jou.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 08:45

ik zat eens op de website van synovium te kijken,die hebben ook een glucosamine preparaat. je moet er 50(!) gram per dag van voeren,en het kost je zeker 70 euro per maand!

ik blijf mooi bij de pharmahorse.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:24

Obelix, zeker beslis ik over mijn eigen paard en ik zou er ook zeker niet mee zijn gestopt, ik vraag me alleen altijd af waar hij dat soort dingen vandaan haalt.

Hij heeft wel vaker van dat soort opmerkingen zonder verdere uitleg en sta er altijd van te kijken dat hij geen blad voor de mond neemt en van alles zegt, terwijl er geen uitleg bij komt waarom hij daar zo over denkt. Zal me aan de ene kant ook worst wezen hoor ;) maar ging in dit geval even twijfelen aan mezelf :+

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:00

En glucohorse in België? Was goedkoper dan Primeval en mijn ouwetje heeft het er indertijd goed op gedaan. Tot ik met homeopathie begon, dat is nog goedkoper (voor mij dan).

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:04

Vind de producten van Pharmahorse sowieso gunstig geprijsd. Ik zit even rond te kijken en valt me op dat bv ook de muscle build (creatine) enzo een fijne prijs heeft (en gratis verzending)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:08

Glucohorse voor paard en hond en uitermate tevreden en niet duur in vergelijking met andere produkten.