Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:54

Amy77 schreef:
Ik vind 9 % alsnog erg hoog aan suikers..daarom alleen al zou ik dit voer afslaan..ook ik ben geen groot fan van Pavo, iets wat goed werkt, stap ik niet graag over..sta wel open voor nieuwe dingen en veel wat erin zit vind ik een mooie toevoeging..maarja, dan die gehaltes van 9% he.
Vraag me af hoe er getest gaat worden? Hier is met minimaal 3 weken pas resultaat te zien..beginnetje merk je wel ietsjes met ander voer, vooral als het niet goed blijkt te zijn..maar als het wel goed is, zie ik dat pas veel en veel later..
Ben benieuwd naar de testers :)

Welk voer heb jij nu ?

Yontheke

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:02

Als ik hier juist gelezen heb, mag een paard er een kilogram per dag van hebben?
Wat als het paard bv erg mager is en moet bijkomen, mag er dan ook niet meer gevoerd worden?

Ben een leek op voergebied, ik voer zelf al jaren Lannoo (uit België) en ben hier erg tevreden van. Heb ook meerdere mensen met paarden die schuren de tip gegeven om geen Pavo meer te voeren en die paarden knapten daar echt van op.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:14

Yontheke schreef:
Als ik hier juist gelezen heb, mag een paard er een kilogram per dag van hebben?
Wat als het paard bv erg mager is en moet bijkomen, mag er dan ook niet meer gevoerd worden?

Ben een leek op voergebied, ik voer zelf al jaren Lannoo (uit België) en ben hier erg tevreden van. Heb ook meerdere mensen met paarden die schuren de tip gegeven om geen Pavo meer te voeren en die paarden knapten daar echt van op.

Zoals ik het hier lees is dit voer meer ideaal voor paarden die de neiging hebben dik te worden en gevoelig op te energierijk voer zijn.
Mijn paard moet hard werken en heeft de neiging om daarvan in te vallen, dus die heeft een heel ander voer nodig, met juist meer zetmeel en eiwitten. Maar die voersoorten hadden ze al in vele variaties. Nu alleen nog even uitzoeken welke variant voor mij het beste gaat zijn als ik door mijn eigen samengestelde muesli heen ben.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:48

klinkt wel interessant!
het ziet er lekker uit in ieder geval....hoop dat de ervaringen goed zijn!
dapper van sommigen hier dat ze het uit durven te proberen, als je paardje bekend is met problemen
door het voer lijkt het me best een pittige stap ;) maar super! geeft wel een goed beeld dan

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:53

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:26

ik vind het er erg goed uitzien en ook de inhoud spreekt mij wel aan.

alleen vroeg ik me af of er iemand in het testpanel zit die het voert aan amerikaanse paarden? (quarter, paint of amerikaanse appaloosa)

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:06

Het ziet er zo op het eerste gezicht leuk uit, maar ik mis zeker 50 % massa, waaruit bestaat de massa van dit voer, wat zit er in de brokjes?
Verder erg teleurgesteld in de sojabonen, is notabene nog ongezonder dan gedroogde maisstukjes en van de venkel word ik ook minder blij, best leuk om te geven in kleine hoeveelheden als een merrie een veulentje zoogt, maar om nu ieder paard venkel te geven? ik vind ook de magnesium onduidelijk beschreven, is het synthetische of natuurlijke? het is ook overigens weinig wat er in zit, net als de selenium vit E hoeveelheid zie ik niet iets dat echt kan werken bij bijvoorbeeld spierbevangen gevoelige paarden.
De verhouding calcium:fosfor is ronduit slecht.calcium:fosfor moet 2:1 zijn dat haal je nooit met 1,3:0,4
deze verhouding moet juist zijn voor opname van een heleboel andere mineralen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 06:43

Tinkels schreef:
Amy77 schreef:
Ik vind 9 % alsnog erg hoog aan suikers..daarom alleen al zou ik dit voer afslaan..ook ik ben geen groot fan van Pavo, iets wat goed werkt, stap ik niet graag over..sta wel open voor nieuwe dingen en veel wat erin zit vind ik een mooie toevoeging..maarja, dan die gehaltes van 9% he.
Vraag me af hoe er getest gaat worden? Hier is met minimaal 3 weken pas resultaat te zien..beginnetje merk je wel ietsjes met ander voer, vooral als het niet goed blijkt te zijn..maar als het wel goed is, zie ik dat pas veel en veel later..
Ben benieuwd naar de testers :)

Welk voer heb jij nu ?

Ik heb nu Marstal Faser Light..niet echt een grote energiebron..maar we hebben erg sobere paarden die weinig nodig hebben. HEt IR paard én de eczemers doen het hier erg goed op..aangevuld met vitaminebrokjes.
Ik heb de natures best hiervoor gehad, maar er ontstonden toch kriebels en het IR paard een dikke nek. Ondanks het lage suiker gehalte in de natures best, toch voor mij een teken dat het overdone was. Zo ook met de pavokoeken..en de vital korrels..dus er zit iets in de Pavovoederen waar onze paarden het niet goed op doen en ik weet niet exact wat het is..ik wijt het steeds aan toch de hoge gehaltes..
Des te benieuwder ben ik naar dit nieuwe voer en of er ook testers zijn die bv eczeem hebben.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:38

oh oke, dan heb je een heel anders soort paarden!
MIjnes moet wel energie voor de sport hebben namelijk.. valt snel in.
maar is van nature al behoorlijk energiek :D

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:53

interessant toppic.

mijne werd flutteloos van subli dieetmix
ze krijgt nu zomers marstall naturell en 2 keer per jaar kuur simfoni.
zwinters de faser light erg tevreden over.
niet dat ik ga overstappen maar

ga het wel volgen. ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 08:26

Het voer ruikt kennelijk ook voor paarden erg lekker.
Ik had Jip gisteren in de wei terug gezet en hem daarna zijn eten gegeven.
Komen er twee stalgenoten met hun paard langs en bede paarden bleven echt dralen voor het draad waar Jip stond, terwijk ze normaal niet op of om kijken als er een bij de voerbak staat.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 08:58

Bij mij vinden ze het ook erg lekker, mijn 16 jarige krijgt het maar ik moet de bak bewaken voor de anderen.

Mooi voer voor in de vetgate op endurancewedstrijd bedacht ik me!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:29

Hier ook zeer geïnteresseerde weidegenoten, in elk geval meer dan normaal. Emmer wordt nog steeds volledig uitgelikt. Smaak zit dus wel goed :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:44

ziet er goed uit,had wle willen testen was alleen op vakantie.
Nu maar afgaan op ervaringen hier...
Ik voer nu dieetmix en dat vind mijn pony erg lekker,maar dit zou ook zeker iets kunnen zijn mits enigzins normaal geprijsd...

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:50

pavo zit wel e321 in .
dat is bij mij een reden om niet te proberen maar ziet er wel erg smakelijk uit.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:21

Ik lees in een post van Pavo dat ze waarschuwen voor slokkerige paardn ivm slokdarmverstopping, dan een beetje nat maken

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:17

Vind dit voer ook wel interessant voor onze mini's maar van E321 wordt ik niet echt blij eigenlijk. Blijf dit topic even volgen, ben benieuwd naar de gebruikerservaringen op de lange termijn.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:37

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:39

Dribbelkont schreef:
pavo zit wel e321 in .
dat is bij mij een reden om niet te proberen maar ziet er wel erg smakelijk uit.

Waar haal je deze info vandaan?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:40

Zou het ook apart vinden want tegenwoordig is dat toch niet meer nodig. Kan uiteraard ook een zinloze opmerking zijn? Misschien kan Dribbelkont ons vertellen hoe ze deze info weet ?

Punt van slokdarmverstoppingen vind ik overigens minstens zo tricky, vooral bij die kleintjes. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:47

maar is die kans op verstopping er niet altijd wel?
(ongeacht welk soort voer?)
dat ze het er meer opzetten om zich in te dekken zeg maar?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:48

Is er al iemand geweeat die de ingredientenlijst heeft gepost, of ben ik kippig :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:50

Anoniem schreef:
maar is die kans op verstopping er niet altijd wel?
(ongeacht welk soort voer?)
dat ze het er meer opzetten om zich in te dekken zeg maar?

Wellicht groter als ze het erg lekker vinden.

Ik ben nog wat achterdochtig over het feit dat ze er zo op aanvallen. Wat zit er dan in wat het zo aantrekkelijk maakt? Kunnen de kruiden gewoon zijn.. Maar het verbaasd me wel.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:52

Die staat ergens in het topic :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:48

JA waar staat dat van die E nummers?

Ik heb na,melijk heel de lijst doorgespit maar daarin staat het niet....en eigenlijk gebruiken ze dit niet.