Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elin_ schreef:voor 5 a 6 keer goed trainen @lageveld hoeft echt geen 3 uur om sportbrok te krijgenkan ze best die sportbrok houden hoor.
Ik zou iig nooit een paard op basis zetten terwijl je zo vaak rijd (tenminste als je echt traint , 5 x per week rondje buitenrit in stap en draf is een ander verhaal)
LisErm94 schreef:@ Lageveld: Wat zou je haar voor score geven? Ik train haar zo'n 5/6 keer in de week. Sportbrok weglaten?
lageveld schreef:LisErm94 schreef:@ Lageveld: Wat zou je haar voor score geven? Ik train haar zo'n 5/6 keer in de week. Sportbrok weglaten?
Ik ken de mate van training niet. 5/6 x per week, complimenten. Nogmaals, vanaf deze (een) foto is het onmogelijk beoordelen, waarbij ik wel de indruk heb dat je het zelf aardig inschat.
Voor sportbrok zie ik vooralsnog geen reden (=voornamelijk extra energie) temeer omdat je zelf ook al aangeeft dat het wat vet betreft wel wat minder kan.
Citaat:Voor iedereen geld: Het beoordelen van de conditie aan de hand van foto's is lastig. Wil je een paard enigszinds correct kunnen beoordelen dan kan dat het beste vanaf een stand foto van de zijkant waarbij ook de schouder en hals te zien zijn, en een stand foto recht van achteren.
Foto's waarop de hals, schouder en/of ribben niet te zijn zijn, de meeste bewegingsfoto's en foto's die schuin van voren zijn genomen zijn eigenlijk niet te beoordelen.
Vientje schreef:
Voorhand: nek is vet-loos, flubbert niks, begint een kammetje op te komen van spier. Vóór de schouder zit ook niks, mooie hoek van nek naar schouder. Ik zou zeggen 2-3.
Middenstuk: tjaAchter de schouderbladen flinke vetbult, ribben aardig makkelijk voelbaar maar niet zichtbaar. Bolle buik van het 24/7 ruwvoer, die vertekent flink. Ik zou haar hier een 4 geven.
Achterhand: Mooi rond aflopend in achteraanzicht, naar binnen gevormd rond de heupen aan de zijkanten. Geen vetophopingen langs de staart, "dakje"-vorm te zien aan de bovenrand van opzij, spieren goed zichtbaar (IRL beter dan op foto). Hier geef ik haar weer een 2-3.
Al met al: gemiddeld een 3 dus prima zo, niet vetter worden, en verder gaan met spieren opbouwenGelukkig was de DA het daar mee eens, die vond haar perfect op gewicht zo