Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:01

Oh zie het ook niet als commentaar hoor! Maar vond het wat kort door de bocht al snap ik je punt wel. Ik zit er zelf ook over te denken om ipv de Naturell (meer basic voer) naar de Amino sport over te stappen maar dat durf ik pas als hij echt goed in het werk staat.

Nu geef weer makkelijk vitamine kuurtje en/of bij omdat hij laag in het voer staat omdat hij heel weinig nodig heeft. Dan kan ik wel eerder sportbrok/muesli gaan voeren omdat daar meer vitamines enz inztten, maar qua energiebehoefte moet ik dan weinig gaan voeren en krijgt hij nog te weinig vitamines binnen. Schiet ook niet op :n

Echter heb ik ook meer positieve verandering gezien toen ik van Pavo naar marstall overstapte dan van pavo basic naar pavo sportbrok. Veel beter in zijn vel en lijf en veel gezondere uitstraling. De merrie kreeg zelfs dat jaar ineens weer appeltjes terwijl ze dit nooit had met pavo :n

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:01

Hier doen ze het er uitstekend op :j

Piep7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:10

Skipper schreef:
Heeft er iemand ervaring met de Amino sport muesli? Ik geef nu even myoplast bij voor opbouw na blessure, maar misschien is dit een betere (en goedkopere :+ ) optie.
Ik kan alleen niet de aminozuren en hoeveelheden hiervan vinden die in de Myoplast zitten om een goede vergelijking te krijgen met de amino spot muesli.

Enige waar ik bang voor ben is de hoeveelheid energie, hij heeft nu ook meer dan genoeg aan schep Naturel per dag.

De mash eten ze hier redelijk graag. Vind alleen de verhouding water/mash raar, bij mij blijft het dan veel te waterig ipv een papje. Ben er wel mee gestopt, vind het net iets teveel gedoe :o

Ook ik geef mijn paard Amino sport muesli. Voorheen gaf ik hem Concours. Toen ben ik overgegaan op volledig Amino sport, maar daar ben ik wel van terug gekomen. Nu heb ik in een maand terug gebouwd en krijgt mijn ruin van 1.73, 2 maatbekers concours en 1 maatbeker amino sport over de dag verdeeld. Mijn paard is schrikachtig geworden en dat kan ik rij technisch nog niet oplossen. Hij is wel erg looplustig geworden en hij heeft er nog nooit zo goed uitgezien als nu.
Ik ben erg enthousiast over Marstall en ook over Langwerden uit Doetinchem. Die brengen het standaard een keer in de twee weken. Er is werkelijk waar nog nooit iets fout gegaan.

Piep7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:14

Skipper schreef:
Oh zie het ook niet als commentaar hoor! Maar vond het wat kort door de bocht al snap ik je punt wel. Ik zit er zelf ook over te denken om ipv de Naturell (meer basic voer) naar de Amino sport over te stappen maar dat durf ik pas als hij echt goed in het werk staat.

Nu geef weer makkelijk vitamine kuurtje en/of bij omdat hij laag in het voer staat omdat hij heel weinig nodig heeft. Dan kan ik wel eerder sportbrok/muesli gaan voeren omdat daar meer vitamines enz inztten, maar qua energiebehoefte moet ik dan weinig gaan voeren en krijgt hij nog te weinig vitamines binnen. Schiet ook niet op :n

Echter heb ik ook meer positieve verandering gezien toen ik van Pavo naar marstall overstapte dan van pavo basic naar pavo sportbrok. Veel beter in zijn vel en lijf en veel gezondere uitstraling. De merrie kreeg zelfs dat jaar ineens weer appeltjes terwijl ze dit nooit had met pavo :n

Maar waarom gelijk Amino sport? ik zou eerst beginnen met Concours. Twee jaar geleden ben ik begonnen met Marstall muesli's en op aanraden van de vertegenwoordiger die mijn paard eerst heeft bekeken heb ik eerst "manege" gevoerd. Dit heb je met en zonder haver en een supplement van Marstall "Force". Toen na 4 maanden ben ik over gegaan op Concours. Dit is een muesli met meer haver en vitamines. Amino is nog een stap hoger/verder.
Waarom laat je de vertegenwoordiger niet even langs komen om advies te geven?

Puera

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:22

Op aanraden van dhr. Massen ben ik destijds meteen begonnen met de Aminosport. De Corn moest ik opbouwen, dus dat heb ik gemengd met mijn oude muesli. Maar dat was binnen een week gepiept.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:25

Mijn paard heeft in zijn leven heel wat soorten sportbrok gehad, maar nergens doet hij het zo goed op als op muesli van Marstall.

Het kan heel goed dat sportbrok voor sommige paarden het beste voer is. Voor mijn paard is het dat blijkbaar niet.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:39

zijn er ook mensen die de vito voeren aan paarden zonder de problemen waar dit voer voor ontwikkeld is ?
ik zag 1 haf voorbijkomen in het topic , ben benieuwd of er meer zijn, ik zit er over te denken om het te gaan voeren als het veulen er uit en afgespeend is
of al eerder (als veulen een maandje of wat oud is )
ik wil eingelijk helemaal van graan in het voer af en melasse,
vito is de enige die ik kan vinden als ik zo eens rondkijk en paardlief heeft wat extra's nodig naast het ruwvoer

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:00

Piep7 schreef:
Maar waarom gelijk Amino sport? ik zou eerst beginnen met Concours. Twee jaar geleden ben ik begonnen met Marstall muesli's en op aanraden van de vertegenwoordiger die mijn paard eerst heeft bekeken heb ik eerst "manege" gevoerd. Dit heb je met en zonder haver en een supplement van Marstall "Force". Toen na 4 maanden ben ik over gegaan op Concours. Dit is een muesli met meer haver en vitamines. Amino is nog een stap hoger/verder.
Waarom laat je de vertegenwoordiger niet even langs komen om advies te geven?

De Amino is eigenlijk in beeld gekomen omdat ik na blessure op aanraden van DA equitop myoplast ben gaan voeren. Ik voer nu al ruim een jaar de naturell en vorige zomer een korte periode de concours erbij voor meer energie echter voordat ik volledig kon overstappen kreeg hij een blessure.

Echter ik twijfel nog qua overstappen, concours is ook een optie of champion naast amino. Echter omdat ik dus de myoplast bij voer, lijkt me ipv dat de amino sport een evt. optie ipv concours als hij weer in het werk komt. En ik wil niet van de naturell naar de concours naar de amino overstappen, vind dat teveel wisselingen. Het is of de concours en nog een poosje de myoplast erbij óf de amino.

Vertegenwoordiger heb ik niet zoveel van op meestal die langs komen, vind daar nou meestal niet echt kennis zitten maar meer verkoopppraatje. En adviezen zijn ook nog niet altijd heel nuttig geweest in het verleden. :o

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:09

Vandaag mijn voeradvies binnen gekregen.

Bijna alles op de cornmuesli evt met wat basis (ruwvoer) gemengd en mijn endurancepaarden evt met de force erbij.
Voor de jonge merries de naturell evt met ook wat basis en wat force.

Ben benieuwd naar de prijzen, kan ik nergens vinden, heb gevraagd hoe lang de levertijd is en wat de prijzen zijn.

Hoeveel voeren jullie van Marstall, begreep dat dat stuk minder is dan van andere voeders?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:14

kevje06 schreef:

Bijna alles op de cornmuesli evt met wat basis (ruwvoer) gemengd en mijn endurancepaarden evt met de force erbij.

Ben benieuwd naar de prijzen, kan ik nergens vinden, heb gevraagd hoe lang de levertijd is en wat de prijzen zijn.

Hoeveel voeren jullie van Marstall, begreep dat dat stuk minder is dan van andere voeders?

Stuur even een pb van welke je de prijs wilt weten. ;)

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 17:20

Ik voer al jaren de Vito aan mijn (ex)hoefbevangen/insuline resistente merrie en sinds enkele maanden ook aan mijn 'gezonde' paarden.
Ze vinden het lekker en zien er prachtig uit met glimmende vachten.
Ook de paarden die gereden worden (recreatief) halen uit een halve voerschep (ca. 400 gram) voldoende energie.

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 18:08

aliealie schreef:
aliealie schreef:
zijn er ook bokkers die ervaring hebben met de Mash van Marstall?

..........of je paarden het goed willen eten, hoor nog wel eens dat ze het niet graag eten.

Ze zijn er gek op :Y) en het liefst lekker warm en smeuïg

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 18:14

kevje06 schreef:

Heel weinig, ik heb een Arabier en die krijgt nu hij volledig op de zomerweide staat 24/7 haast niets, wel de force en de olie met een handje naturell, na de training krijgt hij een halve schep, werkt hij niet krijgt hij dus een handje, hij heeft in de winter toegang tot onbeperkt eiffel hooi en krijgt dan een kwart tot halve voerschep per dag en na de trianing nog een kwart to halve voerschep hij doet het er heel goed op, in de winter krijgt hij dagelijks 60 ml olie voor een wedstrijd geef ik wat meer.
Ik voer op het oog en hij ziet er mooi uit, ik houd niet van te dik, hij is precies goed

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 11:51

Heb gister ook voor het eerst Marstall via Langwerden thuis bezorgd gekregen. Super vriendelijke chauffeur, goede service, hij vroeg me waar ik het wilde hebben en we hebben het samen naar binnen gesjouwd.

Ben heel erg tevreden over het voer (western+force), het klinkt misschien bijna te mooi om waar te zijn, maar ik heb mijn 20-jarige kwpn-er binnen een paar weken volledig zien opknappen, hij glimt als een spiegeltje en is zolang ik hem heb (zo'n 10 jaar nu) nog nooit zo snel door zijn verharingsperiode gekomen.
Mijn andere sportpaard, die ik nu een maand of twee heb, die knapt ook helemaal op. Hij was iets aan de schrale kant toen ie bij me kwam, hij komt nu al helemaal bij en heeft al allemaal appeltjes in zijn vacht. Hij heeft ook al veel meer energie dan toen hij kwam.

Toen ik er mee begon, was ik best wel sceptisch, eerst zien dan geloven. Nou ik zie het nu zelf en dan moet je het ook wel geloven! :D

Ik voer nu nog slobber van Havens, omdat ik dat nog heb staan, maar ga straks ook over op die van Marstall.

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 12:22

Citaat:
Vertegenwoordiger heb ik niet zoveel van op meestal die langs komen, vind daar nou meestal niet echt kennis zitten maar meer verkoopppraatje. En adviezen zijn ook nog niet altijd heel nuttig geweest in het verleden. :o

Toch hebben ze echt wel verstand ervan... Ik zie ze meer als voedingsadviseurs, zeker die meneer van marstall... verkooppraatjes hoeven ze niet te houden, want je bent er snel genoeg achter of het werkt ja of nee, toch? Marstall verkoopt zichzelf toch wel, volgens mij... Ik ben er iig blij mee! :o

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 14:34

Hoeveelheden:

Karin schreef:
Mijn paard krijgt 's winters 2x een halve maatschep Corn, meer als onderhoud. Voorjaar/zomer/najaar doet hij meer, bij veel werk zit hij op 1.5 Corn en 0.5 Champion per dag. Gemiddeld iets daar tussenin dus.

Mijn paard is een NRPS'er, half Arabier/half draver. Flink wat bloed, doet het goed op weinig krachtvoer en veel ruwvoer. Ik voer ook lucerne.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 11:16

Voor alle noordelijke "gebruikers" : Er komt in Zwaagwesteinde ook nog een plek waar je het kunt halen!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 15:33

Voor de friezen onder ons.....Marstall is nu ook in Zwaagwesteinde verkrijgbaar :D :D :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:00

Nee, daar heb ik iets aan _O-

Mijn pony doet het nog steeds heel goed op de Vito. De pianissimo krijgt ze erbij, die vind ze erg lekker, maar ik merk geen verbetering in of ze het krijgt of niet. Ik vind m wel heel lekker ruiken dus alleen al daarvoor zou ze het mogen krijgen van me _O-

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:19

aliealie schreef:
Voor de friezen onder ons.....Marstall is nu ook in Zwaagwesteinde verkrijgbaar :D :D :D

Ja,ik heb het gister opgehaald. Corn voor mijn merrie in training met Amino-Muskel PLUS. Ben benieuwd, hoor er goeie dingen over. :)

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 09:44

Nou Lante uh Yvonne! Ik gebruik het nu al een aantal maanden en toppie wat een goed spul. Je kent vast die ouwe "zwarte" nog wel van mij. Hij is nu 20 jaar geworden. Vorig jaar zat ie helemaal in de lappemand uitslag, werd mager futloos. Hij staat nu aan de complete in combinatie met force, nou werkelijk hij straalt weer en heeft zin in het rijden, loopt voorop met buitenrijden! Ja zegt het voort, zegt het voort, jammer dat nog zo weinig mensen het gebruiken. ;)

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 09:47

BrittKitt schreef:
Nee, daar heb ik iets aan _O-

Mijn pony doet het nog steeds heel goed op de Vito. De pianissimo krijgt ze erbij, die vind ze erg lekker, maar ik merk geen verbetering in of ze het krijgt of niet. Ik vind m wel heel lekker ruiken dus alleen al daarvoor zou ze het mogen krijgen van me _O-

Verhaal wat ik ook hoorde. Iemand "dacht" niet meteen grote resultaten te zien, echter toen ze ermee stopte zag ze wel dat het paardje minder goed reageerde op ander voer. Dus toch weer de overstap gemaakt naar Marstall. Nadeel is nu nog de niet al te beste verkrijgbaarheid.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:58

Wat goed dat jou paard zo duidelijk en positief reageert!

Idd, de verkrijgbaarheid.. Hier bij de life&garden (ruim een half uur rijden) hebben dan weer de vito, dan weer de pianissimo, dan de wiesencobs en bijna nooit alles tegelijk :+
Volgende keer bel ik van te voren wel of ze hebben wat ik wil..

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:25

Hier komen ze het aan huis brengen, ideaal!
De mijne staat nu op de corn muesli en de ijslander staat op de robust muesli. Ze eten het graag, dat is al een wonder haha kieskeurige monsters. Of ze er beter van worden zal moeten blijken :D Daarvoor voeren we het tekort nog,...

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:36

aliealie schreef:
Nou Lante uh Yvonne! Ik gebruik het nu al een aantal maanden en toppie wat een goed spul. Je kent vast die ouwe "zwarte" nog wel van mij. Hij is nu 20 jaar geworden. Vorig jaar zat ie helemaal in de lappemand uitslag, werd mager futloos. Hij staat nu aan de complete in combinatie met force, nou werkelijk hij straalt weer en heeft zin in het rijden, loopt voorop met buitenrijden! Ja zegt het voort, zegt het voort, jammer dat nog zo weinig mensen het gebruiken. ;)
Adventure (voorheen Varma bij Lante) staat op ochtend 3/4 Champion en 1/4 Sinfonie en avond 1 schep Champion ze staat te stralen in d'r box.