Voedingscalculator BOKT-onderzoek :-)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Voedingscalculator BOKT-onderzoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:34

corn als in maïs, bedoel ik ermee.

@ arabesk de hoeveelheden krachtvoer zijn uitzinnig, maar blijkbaar is PAVO daar zelf ook al achter.

Henny_W hier op Bokt had geloof ik ook een leuke ervaring met het 'smakelijker' maken van voer door Subli. ik geloof dat zij genetisch gemodificeerde soja aan het voer hebben toegevoegd op een zeker punt, wat bij de paarden van Henny gelijk zichtbaar werd, en bij bevragen bij Subli gelijk duidelijk werd. de paarden werden er minder van, Subli noemde het 'smakelijker maken' als ik me niet vergis. wellicht dat Henny hierover zelf wat meer uitleg kan geven...

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:31

Wat een grappig idee, ik ook maar dan Lachen

Rebbel, 9, matige arbeid
Krijgt nu 3x daags hooi/voordroog
1x 200gr. muesli, en 2x 100gr brok.

Hartog:
0,5-1 kilo Balance of concept.

Pavo:
0,5 kilo ruwvoer (wat?? waar moet hij dan de hele dag op teren Verward )
1-2kg nature's best of liga (dat vind ik erg veel!)

Paard Natuurlijk:
Daar snap ik echt geen reet van Verward

Equiral:
2,5 kg ruwvoer
1,7 kg Equiral

Ik hou het lekker bij mijn zelfbedachte dieët waar hij het prima op doet Clown

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:04

De nieuwe van Pavo is online ... Go jij! Go jij!

Ik kan voor mijn eigen paard nog steeds geen advies krijgen, omdat er voor jonge paarden in de groei aangepaste voeding nodig is. Dus heb ik het even ingevuld voor mijn imaginary horse.

Ik heb ingevuld dat het paard 24/7 op de wei staat, hooi bijgevoerd krijgt en geen arbeid verricht. Ik hoef géén extra krachtvoer bij te voeren, maar kan evt. het rantsoen aanvullen met pavo summerfit. De test is inderdaad uitgebreider en ik ben blij met dit advies, al weet ik niet wat ze adviseren voor een paard dat minder lang op de wei staat en hoger in het arbeid staat. Ben ook blij met de tips die ze geven, vooral met dat stukje over dat er hooi gevoerd moet worden wanneer je je paard overdag in een paddock wilt hebben.

Citaat:
Tip 2
Paddock
Het is fijn dat je paard lekker buiten kan lopen in de paddock. Maar feitenlijk is het niets meer dan een zandbak met een omheining. Er is niets te beleven en niets te eten dan alleen de omheining zelf. Leg eens wat bergjes ruwvoer op verschillende plaatsen neer. Je zult zien dat je paard direct gaat lopen en eten. Dit is natuurlijk eetgedrag! Het gaat verveling tegen en de kans dat je paard zand gaat eten is stukken kleiner. Wilgen- en berkentakken zijn onschuldig en je paard kan zich er urenlang mee vermaken.
www.pavo.nl

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:35

gebruikt paard Queen 19 jaar 500 kg merrie geen arbeid dagelijks buiten ongeveer 6-7 kilo hooi , 2 kg luzerne, 1 kilo muesli en 0,5 kilo slobber en 2-3 kilo wortelen

voedingscalculator Hartog
Advies voor mijn paard:

0-1 kilo Balance structuur muesli en 0,5 -1 kilo care promise kruidenslobber
geen ruwvoer??!!

voedingscalculator Pavo
Advies voor mijn paard:

2 - 3 kg ruwvoer
0.5 - 1.5 kg krachtvoer
Wanneer je minder dan 1 kg per dag verstrekt, is het raadzaam om extra vitaminen & mineralen te verstrekken met Pavo Summerfit
grappig vindt ik dat ze een artikel erbij doen over het belang van ruwvoer terwijl ik de door hun aanbevolen hoeveelheid veel te weinig vindt

voedingscalculator Paardnatuurlijk
Advies voor mijn paard:

Energie (VEP)
Hiervan krijgt Queen met het gekozen rantsoen daaglijks 4681. eenheden, en dat is 117% van de Dagelijks Aanbevolen Hoeveelheid.

Advies: Deze waarde ligt binnen de gewenste marge.

Eiwitten (VREp)
Hiervan krijgt Queen met het gekozen rantsoen daaglijks 753.2 eenheden, en dat is 242% van de Dagelijks Aanbevolen Hoeveelheid.

Calcium (Ca)
Hiervan krijgt Queen met het gekozen rantsoen daaglijks 63.9 gram, en dat is 236% van de Dagelijks Aanbevolen Hoeveelheid.

Advies: Deze waarde ligt binnen de gewenste marge. Verstrek geen supplementen waarin dit mineraal voorkomt om overdosering en/of antagonismeproblemen te voorkomen.

Fosfor (P)
Hiervan krijgt Queen met het gekozen rantsoen daaglijks 25.25 gram, en dat is 157% van de Dagelijks Aanbevolen Hoeveelheid.

Advies: Deze waarde ligt binnen de gewenste marge. Verstrek geen supplementen waarin dit mineraal voorkomt om overdosering en/of antagonismeproblemen te voorkomen.

Natrium (Na)
Hiervan krijgt Queen met het gekozen rantsoen daaglijks 19.95 gram, en dat is 142% van de Dagelijks Aanbevolen Hoeveelheid.

Advies: Deze waarde ligt binnen de gewenste marge. Verstrek geen supplementen waarin dit mineraal voorkomt om overdosering te voorkomen.

Kalium (K)
Hiervan krijgt Queen met het gekozen rantsoen daaglijks 207 gram, en dat is 690% van de Dagelijks Aanbevolen Hoeveelheid.

Advies: Deze waarde ligt binnen de gewenste marge. Verstrek geen supplementen waarin dit mineraal voorkomt om overdosering te voorkomen.

Magnesium (Mg)
Hiervan krijgt Queen met het gekozen rantsoen daaglijks 18.95 gram, en dat is 172% van de Dagelijks Aanbevolen Hoeveelheid.

Koper (Cu)
Hiervan krijgt Queen met het gekozen rantsoen daaglijks 74.15 milligram, en dat is 134% van de Dagelijks Aanbevolen Hoeveelheid.

IJzer (Fe)
Hiervan krijgt Queen met het gekozen rantsoen daaglijks 1010 milligram, en dat is 252% van de Dagelijks Aanbevolen Hoeveelheid.

Zink (Zn)
Hiervan krijgt Queen met het gekozen rantsoen daaglijks 408.7 milligram, en dat is 127% van de Dagelijks Aanbevolen Hoeveelheid.

Advies: Deze waarde ligt binnen de gewenste marge. Verstrek geen supplementen waarin dit mineraal voorkomt om overdosering en/of antagonismeproblemen te voorkomen

Mangaan (Mn)
Hiervan krijgt Queen met het gekozen rantsoen daaglijks 377 milligram, en dat is 150% van de Dagelijks Aanbevolen Hoeveelheid.

Let op: De opname van ijzer kan worden verhinderd wanneer het aandeel Mangaan in de voeding overgedoseerd wordt.

Kobalt (Co)
Hiervan krijgt Queen met het gekozen rantsoen daaglijks 1.2 milligram, en dat is 240% van de Dagelijks Aanbevolen Hoeveelheid.

Jodium (I)
Hiervan krijgt Queen met het gekozen rantsoen daaglijks 2 milligram, en dat is 200% van de Dagelijks Aanbevolen Hoeveelheid.

Selenium (Se)
Hiervan krijgt Queen met het gekozen rantsoen daaglijks 1.85 milligram, en dat is 185% van de Dagelijks Aanbevolen Hoeveelheid.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:02

Mijn paard is 10 jaar oud, kwpn'er en normaal gebouwd. Verricht lichte arbeid en staat 11 u per dag op de wei

Hartog:
Structuurmuesli: 1,5 tot 2 kg
Slobber 1,5 kg per week

Pavo
3.5 - 4.5 kg ruwvoer
3 - 4 kg krachtvoer

Paardnatuurlijk

8 kg hooi
Himalaya liksteen

Ligt het totaal aantal kilo's aan voedingsmiddelen binnen het praktisch mogelijke voor Royal? Ja
Zijn alle mineralen in voldoende mate beschikbaar? Ja
Liggen alle mineraalhoeveelheden beneden de maximale waarden? Ja
Liggen de verhoudingen van de mineralen onderling binnen de gewenste grenzen? Ja

We gaan nu in detail kijken naar hoe goed het gekozen rantsoen de voedingsbehoeften van Royal dekt.

Energie (VEP)
Hiervan krijgt Royal met het gekozen rantsoen daaglijks 5136. eenheden, en dat is 100% van de Dagelijks Aanbevolen Hoeveelheid.

Eiwitten (VREp)

Hiervan krijgt Royal met het gekozen rantsoen daaglijks 723.2 eenheden, en dat is 173% van de Dagelijks Aanbevolen Hoeveelheid.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:12

Ik heb de nieuwe pavo test nog eens gedaan, zag er veel beter uit OK dan!

Dit keer was het advies;
Geef je paard:
3.5 - 4.5 kg ruwvoer
1 - 2 kg krachtvoer (nature's best of liga)

Waar het eerder was;
Pavo: 3,5/4,5 kg ruwvoer en 1 tot 2 kg brok

Voor mijn pony niks verandert dus ROFL

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:34

Ik heb ze ingevuld voor mijn pony, 1.22, 15 jaar, kerngezond, matige arbeid

Hartog
krachtvoer :
BALANCE
Structuurmuesli

aanvulling :
CARE PROMISE
Kruidenslobber

0,5 - 1 kg

PAVO

Geef je paard naast 10 uur weidegang:
Geen extra ruwvoer
0.5 - 1.5 kg krachtvoer
adviesproducten : Natures best / condition extra

paardnatuurlijk

alles in orde

Mijn pony krijgt elke dag een kilo wortelen, dit kon ik nergens invullen. Krachtvoer krijgt ze niet, en als ik ze daarvan wat geef wordt ze nog dikker en nog meer hyper dan ze nu is Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 21:41

BrittKitt schreef:
Ik heb de nieuwe pavo test nog eens gedaan, zag er veel beter uit OK dan!

Dit keer was het advies;
Geef je paard:
3.5 - 4.5 kg ruwvoer
1 - 2 kg krachtvoer (nature's best of liga)

Waar het eerder was;
Pavo: 3,5/4,5 kg ruwvoer en 1 tot 2 kg brok

Voor mijn pony niks verandert dus ROFL

ze hebben 'm nog niet aangepast, dat komt nog.

na oud en nieuw proberen we het nóg eens, 'ns kijken wat er dan uitkomt Vork

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:46

Huhw, oh, dacht toch echt dat de vragen heel anders waren Blond , dan heb ik niets gezegd Haha!.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:51

Echt waar?

De vragen waren idd niet anders, maar omdat ik hierboven een uitkomst zag die me een stuk beter beviel dan de eerdere uitkomsten dacht ik dat er toch al wel iets veranderd was Haha!

Idd over een paar weken nog eens proberen dan!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 21:54

ze hadden een oude een tijd terug en nu zo'n flashy hippe nieuwe, maar die nieuwe wordt dus ook aangepast, omdat ze denk ik meelezen op bokt en ook wel zagen dat er rare adviezen uitkwamen. Hypolyte kreeg een resultaat dat haar paard 10 kg biks op een dag moest, terwijl ie recreatief gereden wordt en 24.7 buiten staat ROFL

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:57

Dat is op zn minst apart te noemen Clown
Geen wonder dat er zo weinig hooi geadviseerd wordt, beest heeft niet eens tijd om hooi te eten, die moet eerst al die biks weg zien te krijgen Nagelbijten / Gniffelen
(moet je eens uitrekenen wat dat kost. Pavo condition + is 11,- voor 25 kilo; 10*30,5= 305 kg per maand = ruim 12 zakken = €135,- per maand alleen al aan brok. Je pensionhouder ziet je aankomen en in ons geval; je bankrekening ROFL )

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 22:04

er is maar één ding bij gebaat: de portemonnee van de voederfabrikant

ze zullen ook écht niet zeggen 'uw paard heeft geen enkel product van ons nodig' Koe

het is alsof je aan de mercedes benz dealer gaat vragen of jouw Ford Ka wel geschikt is voor jouw gezinssituatie.

Niemand die de illusie zal hebben dat ie antwoord dat je Ka'atje prima bij je past. Toch geloven we de voederfabrikanten allemaal wel en voelen we ons schuldig als we minder voeren dan dat zij aangeven.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 00:27

Arabesk schreef:
Toch geloven we de voederfabrikanten allemaal wel en voelen we ons schuldig als we minder voeren dan dat zij aangeven.

Ik heb mij daar nooit schuldig over gevoeld hoor Lachen Heb nog nooit het advies van een voerleverancier aangehouden Haha!

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:05

Voor mijn 2,5-jarige fjordenruin van het vrij zwarte type (ik schat hem rond de 400kg)

Advies voor mijn paard:
BALANCE
Structuurmuesli
1 - 2 kg

voedingscalculator Pavo
Advies voor mijn paard:
"Jonge paarden in de groei hebben aangepaste voeding nodig. Daarom is de Voedingswijzer niet geschikt voor paarden jonger dan drie jaar. Pavo heeft een uitgebreid fokkerije assortiment met speciale producten voor drachtige en lacterende merries, en voor veulens en jonge paarden tot drie jaar"
http://www.pavo.nl/Fokkerij.html

Heb hem ook al even als 3-jarige ingevuld (issie toch bijna)
Geef je paard naast 8 uur weidegang:
2.5 - 5 kg ruwvoer
1 - 2 kg krachtvoer
Wanneer je minder dan 1 kg per dag verstrekt, is het raadzaam om extra vitaminen & mineralen te verstrekken met Pavo Summerfit
De producten die het beste bij hem passen zijn:
Nature's best en liga

maar daar issie allergisch voor, dus we houden het gewoon op ons eigen voer. Haha!
Moet wel zeggen dat deze voedingswijzer goed is, uitgebreid etc!

voedingscalculator Paardnatuurlijk
Advies voor mijn paard:

snap ik niks van Tong uitsteken

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:16

fransje23 schreef:
Arabesk schreef:
Toch geloven we de voederfabrikanten allemaal wel en voelen we ons schuldig als we minder voeren dan dat zij aangeven.

Ik heb mij daar nooit schuldig over gevoeld hoor Lachen Heb nog nooit het advies van een voerleverancier aangehouden Haha!

ik voel me ook nooit schuldig,
hooguit naar mijn eigen portemonnee toe als ik hun advies wel zou opvolgen denk ik :lol:

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:04

Leuk!

5 jarige vos, lichte arbeid (ik heb basisbehoefte vaak gekozen, lmdat ze momenteel erg weinig doet 1x in de week hoogtens). Buitenritjes en wandelen. Snel te vet. (helaas) meer dan 18 uur per dag op stal momenteel.
Ik vind het moeilijk ruwvoer aan te geven. Mijn merrie staat op vlas, en heeft de hele dag onbeperkt aanbod van (uitzoek) voer in de vorm van resten(kuil) van de koeien, droog kuil, eventueel hooi en als ze het bijna op dreigt te zijn krijgen ze vaak stro voor stal tegen verveling zodat ze lekker toch nog kan knabbelen. Tussedoortjes soms een wortel of appeltje.

Hartog:
- Balance Structuurmuesli 1-2 kg
- Care promise Kruidenslobber 1,5 kg per week

Pavo:
4.5 - 7 kg ruwvoer
1.5 - 2.5 kg krachtvoer
Beste bij haar passen: Natures best, condition extra

Paard natuurlijk;
Geen rode cijfertejs voor Wietje, enkel bij Natrium hoeveelheid bij de ruwvoer tabel; 55%

Ze geven iig geen schrikbarende hoeveelheden krachtvoer aan. Wietje staat momenteel al op Hartog Balance, en heeft hiervoor Pavo Natures Best gehad. Ze krijgt echter niet de aanbevolen hoeveelheid, mevrouw krijgt een halve voerschep per dag.

Inge_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:00

Citaat:
Ivan (1,5-jarige fjord hengst): geen arbeid, wegens ernstige peesblessure op stal (anders 24/7 in de paddock in de winter)

HARTOG
1-1,5 kg krachtvoer (structuurmuesli)

PAVO
Voedingscalculator niet geschikt voor paarden jonger dan 3 jaar.

PAARDNATUURLIJK
Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel kg hooi ik hem geef. Gewoon onbeperkt. Ze krijgen met z'n drieën (fjord, andalusiër en shet) 2 à 2,5 grote baaltjes hooi op.
Ik heb hier maar 10 kg (?) ingevuld en hierbij kreeg ik dat alles binnen de gewenste marge lag.

Ivan krijgt in de zomer onbeperkt gras + hooi en in de winter enkel onbeperkt hooi (en ook wat stro). Hij heeft altijd 2 of 3 likstenen ter beschikking (himalaya en een gewone witte of rode). Hij krijgt dagelijks een halve Pavo Summerfit koek.
Hij krijgt 2 tot 3 x per dag een nieuwe lading hooi. Soms staat hij even zonder, maar dat is nooit lang.

Ik vind de aanbevolen hoeveelheid krachtvoer echt belachelijk hoog bij hartog. Ik denk dat zo'n half pavokoekje nog geen 100 gram weegt en daar komt hij toch ook ruimschoots mee toe buiten zijn hooi!

Ik denk dat ik zelfs wat te veel hooi geef. Toch minstens een volledige baal per dag. Ik weet niet hoeveel die weegt. Maar zo lang hij het op krijgt is het voor mij goed. Ik zou niet willen dat hij zich de hele dag moet staan vervelen op stal. Als zijn hooi op is begint hij ook te knagen aan het hout, dus dan heb ik liever dat hij wat meer hooi eet.
Helaas niets aan te doen. De wonde is nu bijna genezen, dus hij mag straks terug met de andere paarden in de paddock Lachen

Citaat:
Sjakie (9-jarige shetlander ruin): geen arbeid, 24/7 in paddock in de winter

HARTOG
0,5-1 kg structuurmuesli
1 kg per week kruidenslobber

PAVO
1,5-2,5 kg ruwvoer
0-1 kg krachtvoer
Wanneer je minder dan 0,5 kg per dag verstrekt, is het raadzaam om extra vitaminen & mineralen te verstrekken met Pavo Summerfit.

PAARDNATUURLIJK
Idem. Ik heb 5 kg ingevuld.

Sjakie krijgt in de zomer onbeperkt gras + hooi en in de winter enkel onbeperkt hooi (en ook wat stro). Hij heeft altijd 2 of 3 likstenen ter beschikking (himalaya en een gewone witte of rode). Hij krijgt dagelijks een inimini brokje van een Pavo Summerfit koek. Kwestie van hem bezig te houden terwijl de andere paarden hun koek opeten Knipoog Als hij dat brokje op heeft blijft hij toch nog 5 minuten aan de voerbak likken Bloos
Hij krijgt 2 tot 3 x per dag een nieuwe lading hooi. Soms staat hij even zonder, maar dat is nooit lang. Sjakie eet niet zo veel hooi (mag niet altijd van Porto bij de hooibak komen) en toch is hij vrij dik.

Ik vind de aanbevolen hoeveelheid krachtvoer echt belachelijk hoog. En ik heb nog wel ingevuld bij Pavo dat ik vond dat er wel een paar kilootjes vanaf mochten! Moest ik dit voeren zou ik hem letterlijk kunnen rollen.

Citaat:
Porto (9-jarige analusiër ruin): geen tot lichte arbeid, 24/7 in de paddock in de winter

HARTOG
1 - 1,5 kg structuurmuesli
1 kg per week kruidenslobber

PAVO
5,5 - 6,5 kg ruwvoer
1 - 2 kg krachtvoer

PAARDNATUURLIJK
Idem. Ik heb 15 kg ingevuld (is waarschijnlijk wel meer)

Porto krijgt in de zomer onbeperkt gras + hooi en in de winter enkel onbeperkt hooi (en ook wat stro). Hij heeft altijd 2 of 3 likstenen ter beschikking (himalaya en een gewone witte of rode). Hij krijgt dagelijks een Pavo Summerfit koek.
Hij krijgt 2 tot 3 x per dag een nieuwe lading hooi. Soms staat hij even zonder, maar dat is nooit lang.

De aanbevolen hoeveelheid krachtvoer is mss wel haalbaar bij een paard dat veel arbeid verricht (hoewel ik dan nog steeds (bijna) geen krachtvoer zou voeren). Maar Porto doet geen arbeid of toch zeer weinig. Hij is goed van gewicht, maar een paar kilootjes minder zouden ook zeker geen kwaad kunnen.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:32

Calculators:

Advies voor mijn paard:1-1,5 kg Balance en 1 kg slobber per week

voedingscalculator Pavo
Advies voor mijn paard:4 - 5 kg ruwvoer
2 - 3 kg krachtvoer. Producten die geschikt zijn: Nature's best en Condition extra

globaar voedingsadvies equiral uitgaande van structuurmix
Advies voor mijn paard: 4,5 kg hooi en 2,6 kg structuurmix

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 01:03

Grappig, ook even gedaan.

Het betreft hier een arabier, matige arbeid, 24/7 buiten waarbij ongeveer 8 uren weidegang en verder bijna onbeperkt ruwvoer. Dageliljks ook een aantal wortels.
Als krachtvoer krijgt hij momenteel na het werk 1 voerschep geweekte bietenpulp en 1/2 voerschep havens sportmuesli en vitaminekorreltjes van Pavo. Daarnaast heeft hij de mogelijkheid gebruik te maken van zo'n himalay liksteen (wat hij overigens volgens mij niet doet)

Van hartog adviseren ze:
dagelijks 1 tot 1,5 kilo structuurmuesli
en eens per week 1 kilo kruidenslobber.
Over ruwvoer hebben ze het niet.

Van Pavo adviseren ze:
ik heb ingevuld dat ran op dit moment aan ruwvoer krijgt:
8 uur weidegang, 10kg ruwvoer.

Op basis van de antwoorden die je hebt gegeven adviseert de VoedingsWijzer:
Geef je paard naast 8 uur weidegang:
1.5 - 4 kg ruwvoer
1 - 2 kg krachtvoer

En van paardnatuurlijk:

Is de hoeveelheid ruwvoer (bietenpulp, voordroog en gras) voldoende en zijn vitamine supplementen en andere brokken niet nodig.

Ik geloof ook dat hij dat beetje muesli niet nodig heeft maar ik weet wel dat hij het erg lekker vindt en dat is ook de reden dat hij het krijgt.

Maar die adviezen die gegeven worden... mijn paard zou ontploffen van energie!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 13:54

ik zal met de uitslagen nog aan de gang gaan Lachen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:36

uitgaande van een belgisch trekpaard 900 kilo, matige arbeid (dressuur)
en een fries van 400 kilo (1m52), matige arbeid, dressuur

hartog:
Belg: maximum gewicht is 700 kilo, lichte arbeid aangekruist
balance structuurmeusli 1.5-2 kg per dag
eventueel care promise (kruidenslobber) 1.5 kilo / week
ik vind deze vrij ongedetailleerd ...

Fries:
0.5-1 kg balance / dag
1 kg care promise / week

PAVO: (is mogelijk om trekpaard te selecteren!)
belg:

Jij hebt ingevuld dat op dit moment aan ruwvoer krijgt:
21 uur weidegang, 8kg ruwvoer.

Geef je paard naast 21 uur weidegang:
2.5 - 4.5 kg ruwvoer
1.5 - 2.5 kg krachtvoer

Fries:
Jij hebt ingevuld dat Nieuw paard op dit moment aan ruwvoer krijgt:
7 uur weidegang, 5kg ruwvoer.

Geef je paard naast 7 uur weidegang:
3.5 - 6 kg ruwvoer
1 - 2 kg krachtvoer

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 20:08

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:02

Aangezien het onderzoek is afgelopen, hier een slotje.