Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
www.pavo.nlCitaat:Tip 2
Paddock
Het is fijn dat je paard lekker buiten kan lopen in de paddock. Maar feitenlijk is het niets meer dan een zandbak met een omheining. Er is niets te beleven en niets te eten dan alleen de omheining zelf. Leg eens wat bergjes ruwvoer op verschillende plaatsen neer. Je zult zien dat je paard direct gaat lopen en eten. Dit is natuurlijk eetgedrag! Het gaat verveling tegen en de kans dat je paard zand gaat eten is stukken kleiner. Wilgen- en berkentakken zijn onschuldig en je paard kan zich er urenlang mee vermaken.
BrittKitt schreef:Ik heb de nieuwe pavo test nog eens gedaan, zag er veel beter uit![]()
Dit keer was het advies;
Geef je paard:
3.5 - 4.5 kg ruwvoer
1 - 2 kg krachtvoer (nature's best of liga)
Waar het eerder was;
Pavo: 3,5/4,5 kg ruwvoer en 1 tot 2 kg brok
Voor mijn pony niks verandert dus
Arabesk schreef:Toch geloven we de voederfabrikanten allemaal wel en voelen we ons schuldig als we minder voeren dan dat zij aangeven.
fransje23 schreef:Arabesk schreef:Toch geloven we de voederfabrikanten allemaal wel en voelen we ons schuldig als we minder voeren dan dat zij aangeven.
Ik heb mij daar nooit schuldig over gevoeld hoorHeb nog nooit het advies van een voerleverancier aangehouden
Citaat:Ivan (1,5-jarige fjord hengst): geen arbeid, wegens ernstige peesblessure op stal (anders 24/7 in de paddock in de winter)
HARTOG
1-1,5 kg krachtvoer (structuurmuesli)
PAVO
Voedingscalculator niet geschikt voor paarden jonger dan 3 jaar.
PAARDNATUURLIJK
Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel kg hooi ik hem geef. Gewoon onbeperkt. Ze krijgen met z'n drieën (fjord, andalusiër en shet) 2 à 2,5 grote baaltjes hooi op.
Ik heb hier maar 10 kg (?) ingevuld en hierbij kreeg ik dat alles binnen de gewenste marge lag.
Citaat:Sjakie (9-jarige shetlander ruin): geen arbeid, 24/7 in paddock in de winter
HARTOG
0,5-1 kg structuurmuesli
1 kg per week kruidenslobber
PAVO
1,5-2,5 kg ruwvoer
0-1 kg krachtvoer
Wanneer je minder dan 0,5 kg per dag verstrekt, is het raadzaam om extra vitaminen & mineralen te verstrekken met Pavo Summerfit.
PAARDNATUURLIJK
Idem. Ik heb 5 kg ingevuld.
Citaat:Porto (9-jarige analusiër ruin): geen tot lichte arbeid, 24/7 in de paddock in de winter
HARTOG
1 - 1,5 kg structuurmuesli
1 kg per week kruidenslobber
PAVO
5,5 - 6,5 kg ruwvoer
1 - 2 kg krachtvoer
PAARDNATUURLIJK
Idem. Ik heb 15 kg ingevuld (is waarschijnlijk wel meer)