Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Bij wormen denk ik eerder aan een paard met alleen een buik (hetgeen zij juist als bijna enige niet heeft) of een die te mager staat ondanks goed voeren. Tja, dat bijkomen wijt ik dus aan het wintergras. Ze vreet werkelijk de hele dag door en trekt echt alles uit de grond.
(metalen frame over een IBC-vat) maar dat kan ik niet altijd doen, omdat mijn paard dan te weinig binnenkrijgt.
ik vind suppl niet verantwoord zonder informatie! Heb ik al genoeg stommiteiten mee gezien, mensen die suppl zonder te weten of er eigenlijk uberhaupt een tekort is - en dan vervolgens overdoseren met alle gevolgen van dien. In mijn geval, zonder bloedoz (want dat vind ik te vroeg) is het dus eerder tegenaangewezen
.
Stel je voor dat ik gewoon een keer met mijn hand in een baal zou graaien en daarmee zou proberen 500kg pony te onderhouden
dus relax mensen, het valt allemaal best mee.
da's zoveel als een gewoon paard! En dat is dan voor een sobere pony die absoluut zoveel niet nodig heeft, integendeel, er zelfs van aankomt... Dus ergens klopt er toch iets niet met die richtlijn, of is het de richtlijn voor een gewoon paard die niet klopt?
). Ze begint nog niet denderend af te vallen maar dat heeft tijd, nu staat ze tenminste "veilig - want minder dan voorheen". Dus heb ik wat speelruimte. Ik ben echt enorm geschrokken dacht echt dat ze bevangen stond, maar gisteren en vandaag niets meer te zien van manken.
biancavos schreef:beetje rank gebouwde kwpn-er weegt ook maar tussen de 5 en 6 honderd.. de paardenweegschaal was bij mijn vorige stal langs geweest en frank(ook haflinger maar wel 1.55) was met 550 kg op 1 na de zwaartse en er stonden toch een flink aantal grotere paarden op stal.

biancavos schreef:waarom meer brokken, nergens voor nodig..

timokyana schreef:balou moet op de foto met zijn wervelkolom,er zit iets niet in orde.
hij is zeg maar scheef.verder heeft nog steeds helaas een groot vitamine e tekort wat geen goed doet voor zijn spieren,vandaar mijn hameren op geen tekorten krijgen

lekker een eigen stukje land voor hem!
, mineralen heeft ze in haar mineralensteen (en ze gebruikt die!) en verder enkel de hoeveelheid hooi, die ik wel móet verminderen (en vervangen door stro als buikvulling zoals jullie ook zegden) omdat ze gewoon dik blijft. Weet echt niet wat ik nog anders kan doen. Graszaadhooi zie ik dan maar even als stro hm, is gewoon buikvulling.
wat wel helpt!
.
alsof je 500kg kan onderhouden met een handje. Een pony als Daya laten vasten is vragen om leververvetting.