Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:25

Er is de laatste pagina’s veel gesproken over paarden die het plots niet meer eten, maar hier iemand wiens paard het wel nog steeds met veel smaak eet hoor :D

Mijn paard vindt alle producten (althans, de vitalbix, active + en mash) allemaal even lekker! De mash of active + geef ik regelmatig als lekker tussendoortje na werken en de vitalbix krijgt hij gewoon elke dag als ontbijt en diner.

Nessa

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:37

De mijne lijkt het nu wel weer goed te eten. Dan is het echt het kwijlen geweest

febe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:05

Hier eet paard het ook opeens weer best goed. Geen idee waarom, maar ben er wel blij mee.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:52

Mijn merrie eet t ook met smaak, de DC. Ze staat er flink bij te kwijlen en slobbert dr bak altijd leeg. Maar ik heb dan ook een Haflinger :Y)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:43

Dat zegt niks. Ik heb een tinker x haflinger. Ze eet bijna niks. Vitalbix was de 1e brok die ze wel wilde eten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 23:07

Fijn te lezen dat de paarden/pony's nu wel de DC eten, ik kneep um al een beetje :))
Ik was van plan om idd ook de DC te geven in combinatie met de Active+, daarnaast na het rijden de slobber. Het wachten is nu eerst op het voedingsadvies om aan de weet te komen of deze combinatie voor mijn merrie gaat werken :-)

Kategida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:26

Inxs schreef:
Fijn te lezen dat de paarden/pony's nu wel de DC eten, ik kneep um al een beetje :))
Ik was van plan om idd ook de DC te geven in combinatie met de Active+, daarnaast na het rijden de slobber. Het wachten is nu eerst op het voedingsadvies om aan de weet te komen of deze combinatie voor mijn merrie gaat werken :-)

Als je voedingsadvies vraagt, vinden ze het altijd leuk achteraf feedback te geven over hoe het met je paard gaat en wat de veranderingen zijn. Dat heb ik zo gedaan toen ik advies vroeg en ze vonden het toen heel leuk om te horen dat hun advies hielp met de problemen die we toen hadden. :D

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:21

Die van mij is het ook weer beter gaan eten! Zou het in de lucht hebben gezeten? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:25

Het voedingsadvies is binnen! *\o/* Het valt mee, volgens hun hoeft ze maar een klein beetje Vitalbix.
Persoonlijk, mijn merrie kennende, denk ik dat zij straks toch wat extra nodig heeft voor haar energie. We zullen het zien, ik probeer het eerst alleen op de Vitalbix en heb de Active+ standby mocht dit toch nodig zijn. Dat merk je snel genoeg lijkt mij :)

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:39

Ik heb van de week ook een voeradvies aangevraagd. 1,1 kg active+ met 30-60 ml olie. Daarnaast de slobber vervangen voor de nutrimash. Kom van de Marshall force, dus best een raar idee om zoveel krachtvoer te gaan geven. Maar we gaan kijken hoe hij erop reageert. De olie vervang ik voor losse lijnzaad, want vind olie maar zo geklieder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:46

Zo dan! Ruim een kilo? Da's best wat idd. Heb je een trekpaard of zo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:30

In de Active+ zit maar een bepaald percentage VitalBix, dus om aan de totale behoefte aan vitamines en mineralen te komen moet je daar best veel van voeren. Het lijkt mij een prijzige bezigheid maar als je paard de energie uit de muesli echt nodig heeft dan is het wel een heel mooi product.

Mijn grote Haflinger (bijna 1.60m en errug rond/gespierd/ouderwets gebouwd) hoeft maar twee bekertjes VitalBix per dag. Dus ik doe zeker een maand met een zak. Ik heb de slobber en de muesli wel staan maar dat is echt gewoon om hem wat gezonds aan lekkers te geven.

Ik denk trouwens wel dat je een hele poos hetzelfde moet voeren om écht verschil te merken. Het duurt best wel even voordat alle vitamines en mineralen weer op peil zijn, zeg maar, dus dat zal je niet direct merken binnen een week of twee weken. Toen ik volledig overging op alleen VitalBix en ruwvoer, heeft mijn paard een poos stram gelopen, denk een week of twee. Ik was bang dat hij hoefbevangen was (zo liep hij) maar het was ineens over en ik vermoed dat het een reactie was op de afvoer van afvalstoffen van het voer dat hij eerder kreeg??? Dit is heel vrij geïnterpreteerd want ik ben geen kundige, maar bij mensen kan het ook zo zijn dat ze spierpijn of andersoortige klachten krijgen bij de afvoer van afvalstoffen, dus vandaar dat ik dat achteraf dacht.

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:58

Inxs schreef:
Zo dan! Ruim een kilo? Da's best wat idd. Heb je een trekpaard of zo :+

Nope, een haflinger.
Maar idd, om aan de vitamine/mineralen behoefde te komen moet er zoveel gevoerd worden. Maar stel dit wordt te veel energie voor hem dan kan er verminderd worden met de active+ om dan met daily compleet bij te vullen.
Aangezien ik hiervoor Marshall force heb gegeven denk ik niet dat hij last zal krijgen van de overgang, door een vitamine/mineralen tekort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 11:03

Mijn merrie kreeg ook al vitaminekorrel gevoerd, dus verwacht daar eigenlijk geen storing in, al hou ik het wel in mijn achterhoofd. Opzich verwacht ik er qua uiterlijk bij mijn merrie ook geen denderende verandering in. Ze staat er top bij qua gewicht, vacht en energie.
Makkelijk bij haar is wel dat zij, als zij niet lekker in haar vel zit, haar vacht veranderd in negatieve zin. Met name dat de glans op haar vacht minder wordt. Ik ben dan ook erg blij met ook dat stukje spiegelend vermogen :D
Bij Marstall viel mijn merrie erg terug in haar conditie helaas.

Ik vind het wel een pluspunt dat je als eigenaar wat onderling kunt "spelen" met de Vitalbix en de Active+, net wat jij ook al aangeeft Maya.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:32

Hier staat [***] nu op advies van een voedingsdeskundige al twee weken op Vitalbix (hiervoor kreeg hij Je Paard Gezond & Fit maar dat zou niet goed zijn voor hem). Het maakte mij niet uit welke van de twee ik voerde, tot ik gisteren met hem wandelde en hij halverwege de wandeling halthield en een hap van de grond nam. >;)
Dat heeft hij echt nog nooit gedaan, bij geen enkele van de vitamine/mineralenbrokken die hij heeft gehad. Hebben meer mensen dit met Vitalbix gehad?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:40

Nee, maar hier hebben ze er in elk geval een mineralenblok naast en liggen er regelmatig nieuwe takken om aan te knagen naast hooi en snoepen ze bv ook van de bladeren die nu vallen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:33

xyzutu2 schreef:
Hier staat Rio nu op advies van een voedingsdeskundige al twee weken op Vitalbix (hiervoor kreeg hij Je Paard Gezond & Fit maar dat zou niet goed zijn voor hem). Het maakte mij niet uit welke van de twee ik voerde, tot ik gisteren met hem wandelde en hij halverwege de wandeling halthield en een hap van de grond nam. >;)
Dat heeft hij echt nog nooit gedaan, bij geen enkele van de vitamine/mineralenbrokken die hij heeft gehad. Hebben meer mensen dit met Vitalbix gehad?

Grond als in zand?
Dat deed die van mij wel op marstall force.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:35

xyzutu2 schreef:
Hier staat Rio nu op advies van een voedingsdeskundige al twee weken op Vitalbix (hiervoor kreeg hij Je Paard Gezond & Fit maar dat zou niet goed zijn voor hem). Het maakte mij niet uit welke van de twee ik voerde, tot ik gisteren met hem wandelde en hij halverwege de wandeling halthield en een hap van de grond nam. >;)

Geen ervaring mee. Waarom zou die brok van JPGF niet goed zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:58

Waarom JPG&F niet goed was was een vaag verhaal wat ik ook niet helemaal logisch vond, maar we proberen nu gewoon maar het advies te volgen en voeren dus onder andere Vitalbix.
Hij at nam inderdaad een hap aangestampte zandgrond, heel apart.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 07:12

Ben ook wel benieuwd naar dat vage verhaal? Wie heeft het advies gegeven?
Wij zijn ook onlangs van jpgef overgestapt naar vitalbix maar dat kwam omdat paard jpgef niet meer lustte.. Heb haar nog geen aarde zien eten gelukkig!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 07:29

Overschakelen kan een soort opschoonactie van het lichaam op gang brengen. Dat kan zich dus uiten in bv een hapje van iets raars willen nemen, andere mest, je ziet ineens veel stof uit de vacht komen, of zelfs wat bultjes. Dit zou na een aantal weken, als de spijsvertering volledig gewend is aan het nieuwe voer, over moeten gaan.
Soms stoppen mensen dan te vroeg met het nieuwe voer.
Eventueel kun je deze periode ondersteunen met een detox o.i.d. van bv phytonics.

Als je paard verder gewoon vrolijk is en het goed doet, gewoon het nieuwe voer doorgeven.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:49

Ik ben ook wel benieuwd naar het vage verhaal. Want jpgef staat op nummer 2 voor mij.
Overigens eet mijn paard geen zand.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:37

Weet iemand toevallig of je de nutrimash met koud of warm water moet voeren?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:41

Ik doe het met koud water.
Even 5 minuten laten staan en dan is het prima

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 13:03

Sjafrane schreef:
Weet iemand toevallig of je de nutrimash met koud of warm water moet voeren?

Kan met allebei volgens de verpakking