Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rohol schreef:@Keet waarom vind jij dat selenium slecht is? Heb er toch veel positieve verhalen over gehoord.
Uiteraard is het het beste om pas supplementen te gaan geven na onderzoek. Heb ook nog geen intenties om selenium of vitamine e bij te voeren.
(paardendrogist was eerste resultaat, dus even hun tekst geleend)Citaat:Een tekort veroorzaakt zoogproblemen bij veulens en stijfheid, een verminderde weerstand en groei bij volwassen dieren. Een overschot veroorzaakt evenwichtsproblemen, bloedarmoede, ademhalingsproblemen en uitval van de manen en staart.
Rohol schreef:Dat selenium giftig kan zijn weet ik. Maar wil graag weten waarom Keet vind dat het slecht is. Als je je aan de juiste dosis houdt kan je paard er enkel baat bij hebben lijkt mij?
En mrie, fijn dat het zo goed bij jullie heeft gewerkt!
Sonja_vR schreef:Ik doelde niet op jouw situatie Marjo, meer algemeen, omdat mensen nog steeds vrij snel iets bij geven zonder dat ze weten of het nodig is.
Dat is met een hoop dingen niet zo een probleem(alleen zonde van je geld) alleen soms is het niet handig