Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:41

Ik voer het sinds een paar weken en hij is er echt gek op. Bij zijn oude voer liet hij de kruimels liggen, die werden opgegeten na het drinken wat hij standaard deed na het eten. Nu dus niet meer. Het moet op, tot de laatste kruimel :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:48

raar toch hé, hoe verschillend de smaken zijn?
Ik was zo zeker van mijn stuk dat ze allles ging binnenschrokken, gezien ze een vuilbaktype is...maar neen, tis omgekeerd.

Het eten is zelfs gemengd met haar oude voer en ze haalt alle stukjes eruit....ik wist dat paarden een fijne neus hadden maar zo gedetailleerd tewerk gaan verbaast mij alleszins -O-

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:52

Hier gaat het ook nog steeds allemaal op bij 3 totaal verschillende paarden.

Joeri_AD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:59

heb gisteren even bij de pavo stand gestaan op jumping mechelen. De verkoper daar zei dat care4life meer bedoeld is voor paarden die vaak ziek zijn of er gevoelig aan zijn. Het is natuurlijk niet slecht voor gezonde paarden. Voor deze paarden werkt het gewoon preventief.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:43

Hier doet de tink het er super op, veel minder mok, veel minder huidvet, hij heeft zowaar appeltjes op zijn geschoren velletje! En dan krijgt hij maar iets van een derde schep ofzo. Voor hem werkt het dus heel goed. De paint merk ik niet veel verschil aan, maar die is qua werk ook niet op een niveau momenteel dat ik er verschil in kan zien. Zijn urine is nog steeds hetzelfde, had gehoopt dat deze wat 'schoner' zou worden maar dus niet.
Beiden niet noembaar flauwer of pittiger.

dalawestern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:38

Ik heb 2 Quarter Horses en 1 Paint, en voer nu 1 maand C4L
2 eten het goed, maar de oude merrie van 17 jaar eet niet alles.
Ze wil het gruis niet eten en het ligt dus 's ochtend nog in haar voederbak.
Dus stap ik met haar weer over op summerfit en Nature's Best.
De andere 2 doen het er goed op maar zie nog niet echt een verschil.
(De paint heeft PSSM)en deed het goed op Nature's Best
Ze krijgen alle 3: 1 kg per dag
Ze drinken en plassen nog steeds het zelfde als voor de C4L.
Met de andere 2 moet ik nog wel meer verbetering zien anders stap ik weer terug naar de Nature's Best

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:35

Onze drie ruinen krijgen het nu een week of zes. De aanbevolen hoeveelheid plus een flinke portie hooi over de hele dag verdeeld. Ze zitten goed in hun vacht. Zelfs de twee viezerikken die lekker zonder deken staan glimmen na een borsteltje. Echter, mijn kruisinkje Haf / Paint vind ik wel wat aan de magere kant. Omdat hij al zoveel hooi krijgt, zou ik normaal wat extra krachtvoer geven. Maar dat is met C4L volgens mij niet echt de bedoeling. Moet ik dan concluderen dat het voer voor hem niet geschikt is? Het is wel een eczemer, dus dat was voor mij een belangrijke reden om over te stappen.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:41

Sammyoo schreef:
Onze drie ruinen krijgen het nu een week of zes. De aanbevolen hoeveelheid plus een flinke portie hooi over de hele dag verdeeld. Ze zitten goed in hun vacht. Zelfs de twee viezerikken die lekker zonder deken staan glimmen na een borsteltje. Echter, mijn kruisinkje Haf / Paint vind ik wel wat aan de magere kant. Omdat hij al zoveel hooi krijgt, zou ik normaal wat extra krachtvoer geven. Maar dat is met C4L volgens mij niet echt de bedoeling. Moet ik dan concluderen dat het voer voor hem niet geschikt is? Het is wel een eczemer, dus dat was voor mij een belangrijke reden om over te stappen.

Ik zou ook niet meer geven dan de voorgeschreven hoeveelheid. Misschien kun je wat extra olie bijvoeren.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:42

Sammyoo schreef:

Ze geven aan dat sommigen paarden er niet voldoende aan kunnen hebben. Dan kun je het als topping geven. Dit doe ik bij mijn merrie ook.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:16

Hier krijgen ze het ook als extra. De twee kwpn-ers 1 schep per dag en de quarter 1/3 schep.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:59

Blijkbaar heeft je ene pony niet voldoende aan alleen de c4l :) en moet je die nog bijvoeren. Olie of omega 369 van subli misschien, of gewoon wat basisbrok oid.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:17

Die van mij at het uit de hand wel, uit de bak niet gelijk (tenzij olie erover) en blijft hooi boven krachtvoer kiezen. Sinds gister geef ik 30mg olie ipv 15 mg olie en dan tweemaaldaags ipv eenmaaldaags. Vanmorgen was de bak helemaal leeg :)
Ik ben benieuwd naar verdere ontwikkelingen.
Verder geen ander gedrag dan normaal en ook het plassen is mij nog niet opgevallen, maar goed, ik geef het ook nog maar 3 dagen :) In elk geval geen schuurgedrag vernomen, ben overigens wel benieuwd hoe dat in het muggenseizoen zal gaan.

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:07

IK voer het nu zo'n 4 weken, ipv Daily plus, en gemengd door krachtvoer. Ca 3/4 voerschep per dag. Taar glimt nog meer, en kijkt frisser uit haar ogen. Verder is ze prettig in het werk, lekker wakker en start gelijk goed op. En ze vindt het heerlijk, maar wat lust Taartje niet..... :o

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:53

hier mijn drachtige merrie erop, volgende maand krijgt ze er nog een supplement boven op omdat ze dan op 8 maand dracht zit,maar ze eet het goed en vindt het lekker. tevreden over, al is de prijs best pittig.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:17

Hier wordt het goed gegeten. Hooi gaat wel voor en ik moet er wel olie over doen, maar dan likt hij zn bak helemaal leeg.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:42

Ik voer het sinds een week aan mijn nieuwe paard.Ik meng het voorlopig nog maar met haar oude kruidenmusli want ze is er niet echt gek op. Ze eet, net als Jotoma schrijft hierboven, eerst haar hooi maar als ik later op de dag kijk is het wel allemaal op!

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:40

Ik voer het nu denk ik 2-3 weken?? Paarden vinden t errug lekker! zo blijkt maar weer dat de smaak van elk paard anders is :P

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:42

Ik voer het nu anderhalve week, kan er nog niet echt iets zinnigs over zeggen. Paard is sowieso beetje herstellende en weer in training, dus of de bespiering nu beter komt vanwege het voer of vanwege het trainen durf ik niet te zeggen. Wel is hij qua energie prima, kijkt blij uit z'n ogen. En hij vindt het echt super lekker, maar is wel echt een alleseter :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:11

Zijn hier ook mensen die dit als enig voer geven voor een paard dat wel werkt?
En dan 1 kilo?is dat 1 schep?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:25

ja, ik. ik geef 1 schep, dat is ongeveer 700 gram voor een pony van 480 kilo.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:40

Anoniem schreef:
Zijn hier ook mensen die dit als enig voer geven voor een paard dat wel werkt?
En dan 1 kilo?is dat 1 schep?

heb ik gedaan, maar die van mij had haalde er echter niet genoeg energie uit, hij krijgt naast zijn hooi, 1 kg care4life en 1,5 kg granen en over zijn middag portie gaat ook een scheut olie en dit gaat super.
hij vind de care 4life nog steeds niet het lekkerste, en dus gaat hooi soms voor, maar ving het alleen maar fijn dat hij langzaam eet.

en nee. 1 schep (zo'n een die je meestal ziet) is 700 gram, ik geef dus 3x daags ongeveer een halve schep en daarbij dan 3x daags halve eschep granen.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:41

Net weer een zak gekocht, nog voor aanbiedings prijs

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:53

Hier ook, mijn paard wordt gewoon 6 keer per week gereden, redelijk intensief dressuur.

Wat voor pony is dat dat die 480 kg weegt, vind ik nog best zwaar voor een pony :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:55

Ik heb toch maar een probeerzak gekocht ondanks dat mijn pony erg hyper wordt van glucosamine,
hij vindt het niet te eten, zelfs met appelmoes krijg ik het er niet in ;)
Toch maar bij ons eigen brok blijven xd

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:03

madelief88 schreef:
Hier ook, mijn paard wordt gewoon 6 keer per week gereden, redelijk intensief dressuur.

Wat voor pony is dat dat die 480 kg weegt, vind ik nog best zwaar voor een pony :)

Criollo-engels volbloed kruising van 1.48, daadwerkelijk gewogen in Utrecht. Hij is niet heel dik ofzo:

Afbeelding