Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Flosje446 schreef:Ik vind Pavo Enjoy minder geschikt als dieetvoer. Het heeft nog een redelijk hoog %suiker-zetmeel. Zoek naar voer wat onder de 15% suiker-zetmeel zit. Pavo Vital en ook de Force kan je gewoon geven zoals je 'normaal' krachtvoer geeft. Je kan ook vragen of je paard 2x per dag een klein handje muesli krijgt.
Darkness85 schreef:Flosje446 schreef:Ik vind Pavo Enjoy minder geschikt als dieetvoer. Het heeft nog een redelijk hoog %suiker-zetmeel. Zoek naar voer wat onder de 15% suiker-zetmeel zit. Pavo Vital en ook de Force kan je gewoon geven zoals je 'normaal' krachtvoer geeft. Je kan ook vragen of je paard 2x per dag een klein handje muesli krijgt.
Ik had je post even over t hoofd gezien. Maar in Pavo Vital zit weer 5 Mg Selenium per Kg. Selenium is ook slecht als het te veel word gegeven toch? Hoeveel Mg Selenium mag een paard max per dag hebben?
Darkness85 schreef:nynke55 schreef:Waarom geef je musli en geen biks?
Biks is niet zo best voor de maag vind ik. Musli moeten ze beter kauwen waardoor ze meer speeksel aan maken. Dat is beter voor de maag ivm maagzweren.
Flosje446 schreef:@Marcella: Maar dan moet je wel een goede kwaliteit ruwvoer geven als je paard geen krachtvoer krijgt. Ik vraag me af in hoeveel gevallen het ruwvoer voldoende is. Sowieso moet je je paard dan wel een goede liksteen geven.
Senna is 20 jaar oud. Zij krijgt wel een supplement omdat ze gewoon meer nodig heeft. Krachtvoer krijgt ze alleen om de supplement doorheen te mengen (1/3 schep Marstall Faser Light per dag)