Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blaze1994 schreef:Ik heb proberen te zoeken maar ik lees vooral een zandkuur Na koliek maar ik vroeg mij af of jullie ervaringen hebben met koliek/buikpijn Na/tijdens een zandkuur?
Een paard wat ik rij heeft nu bij de laatste 2 zandkuren lichte koliek verschijnselen als in verminderde eetlust (hooi), met ogen knijpen, flemen, dr gebruikelijke vitamine korrel niet willen eten. We zijn voor nu gestopt omdat we ook geen maagzweren willen natuurlijk door haar gebrek aan eetlust..
Blaze1994 schreef:Ik heb proberen te zoeken maar ik lees vooral een zandkuur Na koliek maar ik vroeg mij af of jullie ervaringen hebben met koliek/buikpijn Na/tijdens een zandkuur?
Een paard wat ik rij heeft nu bij de laatste 2 zandkuren lichte koliek verschijnselen als in verminderde eetlust (hooi), met ogen knijpen, flemen, dr gebruikelijke vitamine korrel niet willen eten. We zijn voor nu gestopt omdat we ook geen maagzweren willen natuurlijk door haar gebrek aan eetlust..
MarjanB schreef:Je voert dan per dag 590 gram zaadjes. Iets meer dan een halve voerschep. En dat 5-7 dagen lang. Ik weet niet wat de verhouding is in de slobber? Maar de gewone slobber van subli kan je ook gewoon pakken en daar de losse zaadjes in doen.
Marije_jiplover schreef:De olie zorgt ervoor dat het niet meteen slijmerig wordt.
Als ik de zaadjes gewoon door de pulp roer, wordt het slijmerig en daarna cement en laat die van mij het echt staan.
Ik gooi dus de hele dosis zaadjes in een voerbak en giet daar lijnzaadolie op (had ik hier in het topic als tip gelezen) en in een andere bak week ik een beetje pulp.
Ik roer er voor die van mij ook wat luzerne brok doorheen, omdat hij dat echt super lekker vindt.
En dan vlak voor het voeren roer ik het door elkaar.
En dus ineens 10 dagen lang steeds zijn eten op, mét psyllium er door, ipv op dag 1 een halve dosis, op dag 2 een kwart en op dag 3 niks meer van de psyllium erin krijgen.