Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:17

bruintje123 schreef:
Kayleigh327 schreef:

Voor mij is het grootste verschil tussen die twee dat er in die van Pavo WEL granen en melasse (en soya) zitten.
Is voor mij al iets waarom ik het voor die van mij nooit zou kopen.

Melasse en granen zitten er niet meer in

Oh dan klopt voervergelijk niet meer volgende keer toch de eigen website checken dan! Goed om te weten!

bruintje123

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:18

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:20

Anoniem schreef:
pleiada schreef:
Pavo vital zit veel hoger in calcium en veel lager in magnesium ivm de vitalbix,en zo zijn er nog wel meer verschillen..

Nou die gehaltes schelen elkaar dus nauwelijks..

Als ik het uit reken kom ik bij vitalbix op 17 gram calcium en 20 gram magnesium per kilo en bij de vital op 14,4 gram calcium en 1,2 gram magnesium per kilo..Dat is nogal een verschil en bij de vital ook erg scheef qua verhouding..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:21

Maar je voert geen kilo?
Je vergelijkt toch per dosis?
Mizora had een mooi plaatje gepost en daar vond ik de verschillen toch kleiner dan verwacht..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:27

Per kilo zijn de gehaltes om te vergelijken..Per dosis wordt de scheve verhouding niet beter of zo hoor,en het het verschil dat vitalbix veel hoger in magnesium zit dan vital verandert er niet door..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:34

pleiada schreef:
Per kilo zijn de gehaltes om te vergelijken..Per dosis wordt de scheve verhouding niet beter of zo hoor,en het het verschil dat vitalbix veel hoger in magnesium zit dan vital verandert er niet door..

Maar als dat het enige is kan je dat toch prima oplossen met een beetje los magnesium?
Ik moet zeggen dat ik hem nu toch wel overweeg, heb liever niet de lucerne van de VB en de MF vreet mevrouw niet als ik het niet door iets nats doe :roll:

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:54

pleiada schreef:

En je hebt wel al vergeleken met de nieuwe vital?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:21

bruintje123 schreef:
pleiada schreef:

En je hebt wel al vergeleken met de nieuwe vital?

Uiteraard..

Ik zeg ook niet dat de vital slecht is,maar voor mij persoonlijk is het lage magnesium gehalte wel een probleem..Je kan het natuurlijk oplossen door los magnesium toe te voegen,maar als je een goed opneembare vorm neemt ben je prijstechnisch toch niet goedkoper uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:28

Ik geef mijn pony nu sowieso magnesium oxide bij..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:06

Ik zeg ook niet dat jij zegt dat het slecht is :D
Maar omdat er nog wat verwarring voorbij komt door de nieuwe variant, zou jammer zijn als je vergelijk nog met de oude is.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 00:22

meiske1577 schreef:
Vraagje mbt ijzer.
Ik voer extra magnesium bij. Momenteel de magnesiumcitraat van Pharmahorse. Nu lees ik hier op bokt ook dat mensen de magnesiumoxide 90% van de welkoop voeren. Ik begreep dat daar ook ijzer in zit?
In hoeverre is dit dan wel verstandig om bij te voeren?
Ik twijfel om over te stappen ivm het enorme prijsverschil, ik dacht 20 euro voor 20/25 kilo bij de welkoop tegenover de 899,95 voor 25 kilo bij Pharmahorse...
Juist dit prijsverschil maakt mij ook weer aan het twijfelen...

Niemand hier een antwoord op of idee over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 01:09

Ik geef oxide.
Is ook een topic over..

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 08:39

Ja klopt dat topic ken ik. Ik lees daar goede ervaringen, maar ik blijf een beetje huiverig, ik weet niet goed waarom. Aan de andere kant lees ik in veel supplementen dat er ook oxide wordt gebruikt.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:19

Vandaag Superfit horsebrok gehaald, in combinatie met bietenpulp, luzerne en lijnzaadolie. Ik ben benieuwd of ik verschil ga merken. Reden van overstap is voornamelijk harde manenkam, gevoelig voor zomereczeem. Ben benieuwd of ze hier genoeg energie uit kan halen!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:34

Rachel_x schreef:
Vandaag Superfit horsebrok gehaald, in combinatie met bietenpulp, luzerne en lijnzaadolie. Ik ben benieuwd of ik verschil ga merken. Reden van overstap is voornamelijk harde manenkam, gevoelig voor zomereczeem. Ben benieuwd of ze hier genoeg energie uit kan halen!

Geef je ook al magnesium bij? Misschien de overweging waard ivm de harde manenkam en gevoeligheid voor eczeem.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:43

Wijslander schreef:
Rachel_x schreef:

Geef je ook al magnesium bij? Misschien de overweging waard ivm de harde manenkam en gevoeligheid voor eczeem.
goed idee!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:15

meiske1577 schreef:
meiske1577 schreef:
Vraagje mbt ijzer.
Ik voer extra magnesium bij. Momenteel de magnesiumcitraat van Pharmahorse. Nu lees ik hier op bokt ook dat mensen de magnesiumoxide 90% van de welkoop voeren. Ik begreep dat daar ook ijzer in zit?
Ik twijfel om over te stappen ivm het enorme prijsverschil, ik dacht 20 euro voor 20/25 kilo bij de welkoop tegenover de 899,95 voor 25 kilo bij Pharmahorse...

Ik heb die van de welkoop. 15 gram kreeg mijn vorige pony. Mijn nieuwe krijgt het soms als ik er aan denk

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 15:04

Coentjuh schreef:
Heb niet helemaal het topic gelezen. maar wat is nu het verschil tussen de Pavo Summerfit en de nieuwe Pavo Vital?

Voor degenen die nog geinteresseerd zijn in het antwoord (heb Pavo zelf gevraagd):

Ze hebben hetzelfde uitgangspunt, zo geconcentreerd mogelijk aanvullen van vitamines en mineralen. Pavo SummerFit is er dan in koekvorm en Pavo Vital een brokje. Wat je dan zelf handiger vindt om te geven, bijvoorbeeld ivm de dosering.

Pavo Vital is dan ook volledig graanvrij, mocht dat een punt ter overweging zijn. Ook is bij Pavo Vital het ijzer eruit gelaten. Dat zit nog wel in Pavo SummerFit.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 15:48

meiske1577 schreef:
meiske1577 schreef:
Vraagje mbt ijzer.

Stille mee leer hier, ik wil toch even reageren. Ik heb altijd begrepen dat magnesiumcitraat beter opgenomen wordt dan de oxide vorm. Daarom zou de versie van de Welkoop voor mij geen optie zijn.

Verder ben ik ook benieuwd naar jullie mening, ik twijfel om over te stappen van de Pavo Vital Complete naar Marstall Force. Persoonlijk vind ik de verschillen minimaal, maar misschien lees ik ergens overheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 17:28

Waarom wil je overstappen?

Ik wil misschien van vitalbix naar pavo vital over... goedkoper en makkelijker verkrijgbaar..

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 17:42

Nadia schreef:
meiske1577 schreef:

Vraagje mbt ijzer.
Juist dit prijsverschil maakt mij ook weer aan het twijfelen.

Stille mee leer hier, ik wil toch even reageren. Ik heb altijd begrepen dat magnesiumcitraat beter opgenomen wordt dan de oxide vorm. Daarom zou de versie van de Welkoop voor mij geen optie zijn.

Verder ben ik ook benieuwd naar jullie mening, ik twijfel om over te stappen van de Pavo Vital Complete naar Marstall Force. Persoonlijk vind ik de verschillen minimaal, maar misschien lees ik ergens overheen.

Bedankt voor je reactie. En dat klopt, daarom heb ik in eerste instantie ook voor de citraat gekozen.
Maar het blijkt dat citraat slechts 11% opneembaar magnesium bevat en oxide daar tegenover 60% opneembaar magnesium. Zodoende wordt de mindere opneembaarheid dus blijkbaar gecompenseerd.
Ik zie ook in bijna alle supplementen waar magnesium bij gemixt wordt dat er voor de oxide variant wordt gekozen. Ik heb daarom nu even een potje Paardendrogist infocus besteld om dat eens twee maanden te gebruiken voor mijn 6 jarige. Die is bij momenten behoorlijk gespannen en met de citraat van Pharmahorse merk ik geen verschil. Eens kijken hoe hij op deze vorm van magnesium reageert (er zit ook tryptofaan in wat ook rustgevend zou werken).

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 18:08

Nog even een gedacht over de nieuwe Pavo vital. Er zitten intellibond sporenelementen waardoor het beter opgenomen wordt? Maakt dit alleen dat het beter smaakt? Iemand hier een mening over?

Hoe werkt dat bv als je het door de slobber mengt?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 19:14

Anoniem schreef:
Waarom wil je overstappen?

Ik wil misschien van vitalbix naar pavo vital over... goedkoper en makkelijker verkrijgbaar..

Een gevoel en omdat ik nog niet weet hoe ik over luzerne denk. Mijn gevoel zegt zo min mogelijk luzerne voeren en juist die nieuwe Vital is op basis van...
Daarnaast is ie ook nog eens duurder dan de VC en ik ben benieuwd of ik verschil ga merken bij een ander merk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 19:17

Marstall force vind ik persoonlijk dan wel weer onderaan hangen qua gehaltes
( tov pavo, vitalbix en jpgef)..

Vind t ook lastig want dan zijn er ook nog veel kleinere merken zoals agrobs, hoveler, eggersman, lexa...

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 19:20

Gehaltes aan?
Ik voer nog wat bij aan magnesium, brandnetel, biotine en glucosamine, dus het hoeft geen heel compleet brokje te zijn.
Agrobs heb ik ook naar gekeken, ik voer nu de wiesencobs en fetura al, maar ik vind de brokjes redelijk goed aan de prijs.