Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:14

:o?

inderdaad, had ik beter gedaan... :oo

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:15

Hier 2 winkels vrij dicht in de buurt die het verkopen, da's wel handig!

Anoniem

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:26

Ik heb het vandaag voor het eerste gevoerd en een de merries is een moeilijke eter, maar ze at redelijk vlot haar bak leeg. De ander at het met smaak na een paar hapjes wennen. Ze lijken het dus wel smakelijk te vinden.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:05

Ik heb een vraagje aan de eigenaren van de paarden die heet/druk werden van het voer. Werden jullie paarden echt druk of zagen ze 'spoken' en waren ze banger dan normaal? Of veel looplust?
Ik voer het nu al best een tijdje, vanaf Horse Event, was ook tester. Mijn paard krijgt een klein bekertje per dag (vergelijk het met een plastic bekertje). Met dressuur-bakwerk merk ik weinig verschil in energie. Maar met buiten rijden vind hij opeens dingen eng waar hij voorheen niks om gaf....

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:18

Rais schreef:
Ik heb een vraagje aan de eigenaren van de paarden die heet/druk werden van het voer. Werden jullie paarden echt druk of zagen ze 'spoken' en waren ze banger dan normaal? Of veel looplust?
Ik voer het nu al best een tijdje, vanaf Horse Event, was ook tester. Mijn paard krijgt een klein bekertje per dag (vergelijk het met een plastic bekertje). Met dressuur-bakwerk merk ik weinig verschil in energie. Maar met buiten rijden vind hij opeens dingen eng waar hij voorheen niks om gaf....

Bij mij is het schrikachtiger... ze is al geen held, maar nu ziet ze nog sneller spoken :j

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:47

Ok, dat begin ik nu dus ook te maken. Ben er nog nooit onderweg van afgestapt omdat ik hem niet vertrouwde, maar vandaag dus wel.

Zijn er hier mensen die eerst de Vito (van Marstall) gaven en overgestapt zijn op Care 4 Life? Of misschien mengen of weer zijn terug gestapt? Wat zijn jullie noemenswaardige verschillen tussen deze twee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:48

Waar zou dat aan kunnen liggen,dat schrikkerige??

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:58

Anoniem schreef:
Waar zou dat aan kunnen liggen,dat schrikkerige??

Ja dat vraag ik me nu net ook af.......heb mijn paarden nu weer een maand thuis staan en heb nog niet weer gereden. Dus kan niet zeggen of ie schrikkerig is of niet.
Toen ze nog op land stonden kregen ze het ook al een week of twee alleen nog wat minder maar toen vernam ik niks.
Heb een tinker erop staan en twee shets. Ze krijgen de helft van wat ze nodig hebben per dag.

Hoeveel geven jullie waar de paarden van schrikken?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 23:03

Ik merk daar niets van bij mijn pony. Hij lijkt iets actiever, minder stijf, ondanks het frisse weer.
Maar niet schrikachtiger of niet te houden ofzo.
Gewoon, lekker fit in zijn vel.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:12

Ja kan het daar ook aan liggen, het weer? Meeste paarden zijn daar altijd wel frisser door. Laatst ook meiden van onze stal op buitenrit geweest en paarden helemaal gek in de kop en ook bijna niet te houden.
Gaat om twee tinkers en een IJslander en die krijgen dit voer niet

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 23:18

Normaal zou mijn pony met dit weer wel behoorlijk stijf zijn. Hij is al bijna 25 en met zoveel regen staat hij veel stil in de schuilstal, ipv lekker buiten heen en weer te banjeren.
Nu is hij eigenlijk amper stijf te noemen, ondanks dat hij nog steeds niet veel door de wei loopt maar veel staat te schuilen in zijn droge stal.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:22

pfff... Mijn god.. Was helemaal naar een de hippo winkel gereden in nieuwegein... Betaal je daar dus gewoon normaal gesproken 20 euro voor zo'n zak. Is toch van de zotten ?

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:30

Ik heb een tinker, hij krijgt een klein bekertje (zeg bodempje van een voerschep) per dag. Normaal kan je er een bom naast afschieten meerdere schrikparcoursen e.d. met vlag en wimpel geslaagd! Hij is heel koel in zijn hoofd. Ook in de kou. Afgelopen 6 jaar weinig verschil gemerkt in zijn gedrag met temperatuurverschillen. Bij warm weer wel wat sloom maar nooit springerig op schrikkerig geweest, ook niet in de kou.
Ik herkende hem vanmiddag niet. Ben er echt van geschrokken! Zit eraan te denken om hem weer om te zetten naar ander voer. In de bak, met dressuurwerk is hij niet schrikkeriger wel wat actiever.
Vraag me ook echt af waar dit vandaan kan komen en of dit in verband kan staan met het voer...

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:35

Hier ook een tinker die schrikkerig is en erg druk. Kreeg halve maatschep per dag. Bij de test op het land en ging het goed maar nu van het voer afgehaald. Eens kijken hoe het gaat en of ze weer normaler wordt

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:36

Nou Rais nu je t zegt. Fenya is ze afgelopen 2 dagen ook echt super druk. Toch even in de gaten houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:39

Mijn pony is ook enorm druk,maar krijgt dit voer niet.
maar als ik dit zo lees is het ook niets voor hem...dan knalt ie denk ik.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:42

Weet iemand een verkooppunt die het gewoon op voorraad heeft in Alkmaar e.o (noord-holland)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:44

Zijn er nog paarden die het echt niet lusten?Ik vind het zelf heerlijk ruiken,ik heb het nu twee weken in huis,maar mijn paard eet het niet,ze krijgt ook niks anders omdat ze op de wei staat en ook nog vol op hooi krijgen .Ik had eerst Subli zonder dat heb ik twee maanden volgehouden maar dat wil ze ook niet eten.Ik wil ze zo graag zo min mogelijk suikers voeren.Dus ik dacht dan maar Pavocare4 live proberen.Maar niks.Mijn andere paard vind het wel lekker,maar goed ie eet alles aan krachtvoer wel.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 00:21

Tja, die van mij laat ook wat gruis liggen...het donkergroene vind ik elke dag terug.

Ik ga ze eens wat minder geven, de zak is wel snel op vind ik. Drukker is ze (nog) niet :)

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 00:42

Mijn paard is ook heel erg schrikkerig.........maar dat is hij altijd al hi hi hi.
Maar vraag mij of dat van het voer komt bij de andere paarden......Zou dat kunnen!!!

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 00:43

Gister weer 2 zakken gehaald bij welkoop harmelen..
ze waren ook de korting vergeten eraf te halen. ik terug natuurlijk!!

Zak opnieuw gescand.. die kortingsticker gescand en geld terug gekregen.
Dus de dealer moet die sticker scannen.
Mijn merrie doet het er goed op. met dit weer is ze wel drukker maar dat ligt aan het weer.
Voerde eerst vito van marstall.. maar daar werd ze een beetje down van.

Ik geef een halve schep pavo met vitamine korrels. en veel hooi
maar de prijs van die zakken mag wel naar beneden vind ik.
Wil best zodadelijk € 16,95 per zak betalen maar dan moet er wel min. 20kg inzitten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 02:24

Ik heb een erg gevoelige snel gespannen en kijkerige merrie, ik geef nu een halve tot 3/5 schep per dag, heb nog niet gemerkt dat ze er heter of schrikkeriger van wordt eigenlijk...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 07:54

madelief88 schreef:
Weet iemand een verkooppunt die het gewoon op voorraad heeft in Alkmaar e.o (noord-holland)?

Welkoop 't Rijpje / Tuitjenhorn.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:32

Heb het gister gehaald en het ruikt lekker, ben benieuwd wat het gaat doen bij ons paardje!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:42

gaucho schreef:
madelief88 schreef:

Welkoop 't Rijpje / Tuitjenhorn.

Super, dankje!!