Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:? Nee, daar zeg ik toch niks over? Jouw 1e bericht had je niet aangegeven dat hij de normale psyllium niet eet. Ik geef je nog een tip voor volgende keer wat soms makkelijker gegeten wordt en hoe je dit nu wel kan gebruiken. Maar je zal van dit product dus moeten kijken wat het % is en daarop baseren hoeveel je per dag moet geven. En dat elke dag, hoeft geen 2 keer per dag maar wel elke dag voor een week.
Sowieso niet hun eigen voedingsadvies aanhouden, want dat is echt te weinig. Ik weet alleen niet of er überhaupt genoeg in de verpakking zit als je een goede hoeveelheid voert voor een week of überhaupt een paar dagen.
NikkiB1991 schreef:Het is bij veel onderzoeken moeilijk te achterhalen of ze hele zaden of husk hebben gebruikt, maar bij enkelen kon ik erachter komen. Bij hele zaden ligt de bewezen dosering op 1g per kg lichaamsgewicht, en bij de vezels zou dat ongeveer de helft zijn.
Nu worden de vezels vaak nog slechter gegeten dan de hele zaden, en zijn deze door de extra productiestap ook nog eens duurder, dus de lagere dosering is niet in alle gevallen positief.
DenieesB schreef:Voor degenen die het willen weten: Sandxpell bevat 40% psylliumhusk. Ze zeggen per mail dat het extreem effectief is vanwege de combinatie van psylliumhusk en bentoniet.
Per mail wordt mij een hoeveelheid van 100gr 2x per dag aangeraden (zonder gewicht paard te weten) wat neerkomt op 80gr husk per dag. Geen idee of ze bedoelen iedere dag of als kuur
Slmt9 schreef:Nee, ik zou de psyllium pas toevoegen net voor je het geeft. Ik geef het ook met die slobber.
Felien_Kyra schreef:Slmt9 schreef:Nee, ik zou de psyllium pas toevoegen net voor je het geeft. Ik geef het ook met die slobber.
sorry, oeps ik was misschien niet duidelijk in mijn bericht. Dat bedoelde ik inderdaad ook. Psyllium vlak voor het geven pas toevoegen.
En dan direct een vraag over die slobber, kan je die ook eventueel een nachtje laten staan voor je het geeft?
DuoPenotti schreef:Ligt er aan wat voor slobber.
De ene is meteen klaar, de ander na 10 minuten en weer een ander na een paar uur.
Kijk goed op de verpakking