Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bruintje123 schreef:Hier staan ze nu 2 weken op vitalbix en zag ik er 1 gisteren en vandaag zand eten.
Dat heb ik haar nog helemaal nooit zien doen.
Meer mensen die ervaring?
Hier voor had ze metazoa maar de leverancier hier in de buurt is zo'n drol dat ik geen zin heb nog een poging te doen het daar te halen.
Daarnaast heeft metazoa hun dealer lijst echt totaal niet up to date.
bruintje123 schreef:Hier staan ze nu 2 weken op vitalbix en zag ik er 1 gisteren en vandaag zand eten.
Dat heb ik haar nog helemaal nooit zien doen.
Meer mensen die ervaring?
Hier voor had ze metazoa maar de leverancier hier in de buurt is zo'n drol dat ik geen zin heb nog een poging te doen het daar te halen.
Daarnaast heeft metazoa hun dealer lijst echt totaal niet up to date.
MarloesHJ schreef:Ik heb een keer gehad dat een van mijn paarden mest ging eten op vitalbix. Heb toen de hoeveelheid opgehoogd en daarna eigenlijk nooit meer zien doen. Zand eten doen ze hier ook niet.
bruintje123 schreef:Ze krijgen allemaal 250 gr per dag. Voor 500 kg dus.
Maar deze weegt dat niet. Is 2 jaar, wel in de groei nog. Maar is maar 1,42 groot. Dus te weinig lijkt me niet.
Staat daarnaast nog de hele dag op het gras met nog steeds strip begrazing, dus geen kaal stukje.
Citaat:Geen arbeid 50 gram per 100 kg lichaamsgewicht 250 gram (paard 500 kg)
Azmay schreef:Op deze site kan je heel goed voer en hun inhoud (mits deze vrijgegeven is) vergelijken.Nou ben ik toch eens benieuwd he, maar ik was in de veronderstelling dat VB een van de goedkopere vitaminebrokken was. Ben ik gaan rekenen met de aanbevolen hoeveelheid van een paar merken en is het bijna de duurste![]()
Alleen die van Je Paard Gezond en Fit zou nog duurder zijn, de andere 3 opties waren goedkoper.
Ik kan alleen nergens een makkelijk overzicht vinden met hoeveel van de voedingsstoffen je dan daadwerkelijk voert, dat vind ik wel vervelend want ik wil wel goed veranderen als ik ga veranderen. Van de lucerne af zou al niet verkeerd zijn vermoed ik.
Azmay schreef:Nou ben ik toch eens benieuwd he, maar ik was in de veronderstelling dat VB een van de goedkopere vitaminebrokken was. Ben ik gaan rekenen met de aanbevolen hoeveelheid van een paar merken en is het bijna de duurste![]()
Alleen die van Je Paard Gezond en Fit zou nog duurder zijn, de andere 3 opties waren goedkoper.
Ik kan alleen nergens een makkelijk overzicht vinden met hoeveel van de voedingsstoffen je dan daadwerkelijk voert, dat vind ik wel vervelend want ik wil wel goed veranderen als ik ga veranderen. Van de lucerne af zou al niet verkeerd zijn vermoed ik.
Mizora schreef:70g/100kg paard zie ik nu (onderaan zie je de hoeveelheid voor 500kg paard). Maar normaal raad ik 75g aan i.v.m. een iets beter vitamine E hoeveelheid. Daar is ook de prijsberekening op gedaan (dus op 375g voor 500kg paard).
JPGEF moet ik nog altijd doen. Die is een tijdje helemaal uit de picture geweest maar wordt op het moment veel gevraagd dus die moet ik aan mijn bestand gaan toevoegen.
Citaat:Overigens heb ik zelf nog een vraagje.. mijn paard krijgt momenteel per dag: bietenpulp (1,5kg - 2kg), luzerne (een halve emmer) en geplette gerst (400gr) sinds ik hem heb. Dit was mij aanbevolen maar ik vind eigenlijk niet echt dat hij er beter van wordt. Hij is niet echt mager, maar ook niet op goed gewicht. Schraal zeg maar met nog weinig spiermassa.
MarChak schreef:Citaat:Overigens heb ik zelf nog een vraagje.. mijn paard krijgt momenteel per dag: bietenpulp (1,5kg - 2kg), luzerne (een halve emmer) en geplette gerst (400gr) sinds ik hem heb. Dit was mij aanbevolen maar ik vind eigenlijk niet echt dat hij er beter van wordt. Hij is niet echt mager, maar ook niet op goed gewicht. Schraal zeg maar met nog weinig spiermassa.
Hoeveel en wat voor werk doet je paard? Want zonder trainen geen spiergroei. (En krijgt je paard nog iets van krachtvoer/vit.min.korrel, want alleen pulp, luzerne en gerst is niet volledig.)
Meert schreef:Weet iemand hier hoeveel ml het maatbekertje van Vitalbix is?