Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 23:20

Onze ruintjes aten het eerst ook moeilijk, maar gaat al tijden goed. Merrie at het altijd al op. Gata bij ons door een beetje speedibeet, fiber force en lijnzaadolie.
Onze hengst laat echt zijn eten staan. Nu doe ik de speedibeet weken met de fiber force en dan al 1 schepje magnesium erdoor. Zodra ik het opbouw naar 2 schepjes eet hij het weer niet.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:44

Voor wie het trouwens echt niet lukt om z'n paard het te laten eten. Sinds vandaag verkoop ik ook magnesiumolie die via de huid wordt opgenomen. Een fles van 500ml is niet goedkoop, maar magnesium wordt via de huid beter opgenomen dan via het voer.

Ik spray zelf al een tijdje magnesium op me eigen lijf (ja ook mensen kunnen een tekort hebben). En dat werkt super goed. Met tabletten ging het bij mij lang niet snel genoeg, en de spray gaat echt top.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:14

Veulen84 schreef:
Voor wie het trouwens echt niet lukt om z'n paard het te laten eten. Sinds vandaag verkoop ik ook magnesiumolie die via de huid wordt opgenomen. Een fles van 500ml is niet goedkoop, maar magnesium wordt via de huid beter opgenomen dan via het voer.

Ik spray zelf al een tijdje magnesium op me eigen lijf (ja ook mensen kunnen een tekort hebben). En dat werkt super goed. Met tabletten ging het bij mij lang niet snel genoeg, en de spray gaat echt top.

heb je een link?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:41

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:55

mirgino schreef:
Veulen84 schreef:

heb je een link?

Een link met informatie voor mensen:
http://jessevandervelde.com/magnesium-t ... oplossing/
http://www.zechsal.eu/

En het product voor paarden:
http://www.ruitersportimport.nl/dagelij ... heme_font=

Ik ga de komende weken even testen op mijn paard. Proberen of het goed werkt.

Ik heb ook een bus van die vlokken besteld (komt na het weekend). Kijken of ik zelf een soort wash kan maken om me paard na te spoelen. Bij mensen doe je een voeten of handenbad maken, maar er zijn ook shampoo's. Dus gewoon even kijken wat ik uit kan vogelen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:08

Ik gebruik de olie op mijn kuiten en voeten tegen de kramp ivm mijn zwangerschap. Krijg maagzuur van de tabletten :+

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:36

Mijn paard trok ook zijn neus op voor de magnesium, gelukkig had een stalgenoot muesli van cavalor (pianissimo) handje erdoor en ineens at hij zijn hele bak leeg. De muesli ruikt gelukkig heel sterk, zodra ik het er niet bij doe eet hij het niet op helaas

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 06:58

Hallo dames,

Via een ander topic in dit topic gekomen en ik wil bij 2 van onze paarden het ook eens uit gaan proberen. Zal eens gaan terug lezen waar jullie dit kopen en in welke hoeveelheid jullie het geven. Beide paarden zijn erg schrikkig om (in mijn ogen)niks, aangezien de andere 3 paarden dat niet hebben.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:02

Ik heb nog steeds 20 kilo "welkoop magnesium" (houdbaar t/m maart 2016)
Als er mensen zijn die een deel willen overnemen kan dat.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:20

Welke regio? Die van ons is op en had niet besteld nog. Had me vergist in een lege emmer, dus balen....Ga even langs een fourage handel hier en anders weer Welkoop bellen.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:14

veulen84, helpt het dan ook tegen spierknopen/triggerpoints? Bij mezelf dan :P

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:27

superpony schreef:
Welke regio? Die van ons is op en had niet besteld nog. Had me vergist in een lege emmer, dus balen....Ga even langs een fourage handel hier en anders weer Welkoop bellen.

Ik zit in Brabant maar ik kan het ook opsturen via Kiala (3.95 binnen NL)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:11

Ik heb net gehaald bij de fourage handel. 25kg voor 15 euro. Maar wel bedankt!!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:59

superpony schreef:
Ik heb net gehaald bij de fourage handel. 25kg voor 15 euro. Maar wel bedankt!!

:Y) your welcome.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:56

Is er mischien iemand Omg Stadskanaal grens gr/dr die een zak wil deken? Vind het zo veel in eens..dor ik vreselijk lang mee

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:55

Ik woon in froombosch en heb vorig jaar een zak gekocht. Heb nog behoorlijk veel over dus mag je wel wat van overnemen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:03

Dat is 60 km retour. Kan ik beter een zak kopen hihi.

Maar bedankt!

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 06:59

tinkersjakie schreef:
Ik woon in froombosch en heb vorig jaar een zak gekocht. Heb nog behoorlijk veel over dus mag je wel wat van overnemen.

Waar heb jij het gekocht?

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:29

dejong_wever schreef:
tinkersjakie schreef:

Waar heb jij het gekocht?

Bij de welkoop hoogezand. Heb de code doorgegeven en hebben ze besteld voor mij

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:01

danoesje schreef:
veulen84, helpt het dan ook tegen spierknopen/triggerpoints? Bij mezelf dan :P

Zou best wel eens kunnen. Ik kreeg het advies om het te gebruiken toen ik na 4 maanden nog steeds spierpijn had (zonder medische aanleiding). Ben erg verbaast over de effecten die het op meer dingen heeft.

Overigens doe ik het dus sinds een week op me paard sprayen. En ik merk geen verschil in gedrag. Zelfs niet nu ik gestopt ben met de vloeistof door d'r eten. Het is wel goed sprayen en inwrijven. Ik spuit nu op benen, oksels en onderhals. Meer is ook niet nodig heb ik het idee. Even volhouden om te kijken wat er gebeurd.

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 05:24

Ik voer de magnesium mix van subli nu zo'n 4 weken maar ik merk geen verschil. Eerder het tegenovergestelde.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 07:08

Ik vond daar ook maar weinig magnesium in zitten. Ben zelf doorgereden na epple jack en heb het daar weg gehaald. De verpakking lijkt precies op die van de paardendrogist en daar was men lovend over.

Ik heb bij welkoop de magnesiummix van subli en nervo control van pavo vergeleken en dan vond ik pavo beter.

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:40

Hallo,

Ik heb een zeer stressgevoelige merrie, zeer angstig en schichtig, en zet zich ook graag vast in de spieren. we hebben haar ook al moeten behandelen na de winter tegen maagzweren, alsook bloed genomen, en het magnesiumgehalte is eerder aan de lage kant, het vitamine E gehalte was net onder de grens.

Ik ben nu ook van stal verhuisd, en ze kan max. 2 uur per dag op de wei, maar het was kiezen of delen, op de vorige stal was ze ook niet gelukkig.

Ook heeft ze sinds 2 maand last van headshaking syndroom, ik heb het al zo goed als mogelijk bestudeerd en heb de indruk dat het deels allergie, deel zenuwtic is.

Ik ga nu proberen wat magnesium en vitamine E bij te voeren, allebei van Pharmahorse, en daarnaast een wat vetrijk rantsoen (Cavalor Fiberforce, Lucerne, Agrobs Pre Alpine wiesencobs en hooi).

De cobs geef ik 's avonds als extra portie ruwvoeder omdat ze op de pensionstal 2 x hooi geven, maar er niet overvloedig van geven. Ik weet niet wat het is maar dat lijkt altijd het grootste taboe bij stalhouders, veel hooi geven :s

Hopelijk helpt het!

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:46

Dankzij de tips in dit topic ben ik ook eens gaan kijken om magnesium bij te voeren. Het is een jonge merrie waarbij in haar vertrouwde omgeving niets mis is. Maar als we daar buiten gaan dan zijn werkelijk de onozelste dingen doodeng.. En als ze één maal iets engs gezien heeft is het heel moeilijk om de ontspanning er terug in te krijgen.
Vandaag voor de eerste keer bij het voer gedaan en het ging gelukkig even vlot als anders binnen! Ben benieuwd over welke termijn ik (hopelijk) enig verschil ga merken..

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 07:05

Hier beginnen we inmiddels verschil te merken. Het dier ontspant meer en van de week was het zelfs niet eng dat er een trekker over de dijk reed. Normaal was ze hier echt van geschrokken.