Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:38

ik bestel via de site en 3 a 4 dagen later in huis
ideaal.ik woon in friesland

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:46

karev schreef:
bezorgen ze ook in noord oost drenthe :D
Vast wel, en anders kun je de Firma Langwerden eens bellen. Zij bezorgen (volgens mij) door heel Nederland met uitzondering van de eilanden.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:42

heb je een link voor me?

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 14:59

zijn er hier mensen die goed voeradvies kunnen geven?

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 15:33

Wat zou je willen weten?

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 15:37

nou ik heb twee friezen. ik zou willen dat ze genoeg energie binnen krijgen voor het rijden maar, voornamelijk mijn merrie wordt heel sne te dik maar heeft ook vrij snel last van dat ze inkakt met het rijden. dat gewoon haar energie een beetje op is en dan wordt ze sloom en lui. ik wi dus eigenlijk een voer die en energie geeft maar niet een hele erge dikmaker is.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:05

Je zou kunnen denken aan de Champion, een voer zonder haver. Of aan de Concours, met haver. Beiden voeders leveren kracht en energie, zonder dat het dikmakers zijn. Natuurlijk is het dan wel nodig om te zorgen voor een juiste verhouding in werk en hoeveelheid voer.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:07

ja dat laatste klopt. mijn merrie krijgt maar een handje per voerbeurt meer om het idee nu omdat ze vanwege blessures al langere tijd stilstaat. ik ben haar nu weer aan het oppakken en straks gaat het rantsoen dan ook weer omhoog.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:05

mirim de cornmuesli dan?

krijgen ze daar ook mer kracht en energie van?

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:23

Cornmuesli zet juist heel erg aan. Ik zou eerder kiezen voor de Concours.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:32

bedankt voor de adviezen allemaal :)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:53

oke vraag dit even voor toekomst mijn eigen paardje

de corn heeft wel minder melasse.

dus voor meer energie en kracht de champion of concours

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:16

De corn zorgt voor langzaam vrijkomende en aanhoudende energie en inderdaad zoals eerder gezegd door merel-claire: de Corn zet aan.
De Concours en Champion zorgen voor snel vrijkomende energie.
Het zijn allemaal voeders in de 'sportlijn' en kunnen desgewenst ook samen gevoerd worden.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:17

Zou dit ook niet gewoon een conditie probleem kunnen zijn? Ik las dat je dr net waar aan het opbouwen was?
Met opbouwen van conditie los je namelijk ook al een groot deel van het probleem op denk ik.

carolalisa schreef:
nou ik heb twee friezen. ik zou willen dat ze genoeg energie binnen krijgen voor het rijden maar, voornamelijk mijn merrie wordt heel sne te dik maar heeft ook vrij snel last van dat ze inkakt met het rijden. dat gewoon haar energie een beetje op is en dan wordt ze sloom en lui. ik wi dus eigenlijk een voer die en energie geeft maar niet een hele erge dikmaker is.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:30

tamadine: op dit moment heeft ze inderdaad ook geen conditie. maar op het moment dat ik haar wel in conditie heb en haar bijv 3 kwartier rij dan iwordt ze de laatste 20 min erg sloom en moet ik steeds meer moeite doen om haar lekker actief te houden.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:04

Tja, dat is dan ook een beetje conditie opbouwen. Je kan niet zomaar verwachten dat je paard dat vanzelf heeft of dat je dat met voer direct voor elkaar hebt. Ik las eerder al van je dat ze maar een handje voer krijgt? Daar kan je dan ook niets van verwachten.
Tamadine heeft wel een punt, naar mijn idee.
Natuurlijk kan je als je je training constant houdt en opbouwt er een goede muesli, zoals de Concours of de Champion, 'tegen aan gooien' :D Dan ben je op alle fronten goed bezig.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:38

mirim schreef:
Tja, dat is dan ook een beetje conditie opbouwen. Je kan niet zomaar verwachten dat je paard dat vanzelf heeft of dat je dat met voer direct voor elkaar hebt. Ik las eerder al van je dat ze maar een handje voer krijgt? Daar kan je dan ook niets van verwachten.
Tamadine heeft wel een punt, naar mijn idee.
Natuurlijk kan je als je je training constant houdt en opbouwt er een goede muesli, zoals de Concours of de Champion, 'tegen aan gooien' :D Dan ben je op alle fronten goed bezig.

het gaat ook niet om nu, het gaat om t algemeen. nu heeft ze idd geen conditie en ik verwacht nu ook niet vee van haar. maar als ik haar wel in conditie heb dan word ze na 20 a 30 min ook sloom en traag. dat heeft op dat moment meer met energie temaken dan met conditie, en daarvoor ben ik op zoek naar goed voer wat haar daarbij kan ondersteunen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 08:45

Oke, ik begrijp nu dat je dit paard al langer hebt en ook al wel in conditie gehad hebt. Dat was mij niet eerder duidelijk, ik heb er misschien overheen gelezen.
Maar dan blijf ik toch bij de Concours en/of de Champion

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 10:41

Beste Marstallers...

Wie heeft er interesse in zakken 'Marstall Amino' en 'Marstall Concours'.
Af te halen in Pijnacker, Delft of Den-Haag. voor 10 euro per stuk.

Voer was bedoeld voor een paard die op dit moment een tijd uit de running is ivm een blessure, en staat daarom de aankomende maanden op alleen ruwvoer.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:45

mirim schreef:
Oke, ik begrijp nu dat je dit paard al langer hebt en ook al wel in conditie gehad hebt. Dat was mij niet eerder duidelijk, ik heb er misschien overheen gelezen.
Maar dan blijf ik toch bij de Concours en/of de Champion

ik heb haar al 5 jaar ja :j :D geeft niet hoor. maar bedankt voor je advies :)

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 09:48

Gatverdamme, ben ik twee weken geleden overgestapt van de concours naar de sportmuesli van Havens, zie ik dat ze haar staart nu weer schuurt. Viel me gisteren op en vanochtend zag ik het weer.

En dat terwijl het suikergehalte niet zo heel veel scheelt volgens mij. Ik geloof 4.2 bij concoursmuesli tegen 5.1 bij sportmuesli Havens. En het zetmeel was ook laag bij de sportmuesli. Ik kijk het nog even aan anders stap ik toch maar weer over. Ben ook wel beetje bang dat bij staartschuren in later stadium ook de mok weer terug komt.

Ik had dit toch echt niet verwacht. Eerder toen ik overstapte van Vito naar concours.

Eens navragen wat de verzendkosten zijn als je het thuis laat bezorgen door Langwerden of via de site van Marstall.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:15

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:21

Ik voer nu zo'n 2 weekjes marstall cornmusli en marstall senior en wat is mn fjordje(22j) er mooi van aant worden!
's morgens krijgt ze de senior en 's avonds beetje cornmusli met lijnzaad/distel olie.
Ze glimt als een spiegel en ze is heel rap door dr laatste vacht heen gekomen,die bleef nml wat achter.
Sta ervan te kijken dat het zó snel resultaat geeft zeg! +:)+

oja en als beloning na het rijden krijgt ze een beetje Marstall Simfonie,jeeeeeeeeeetje dan word ik bijna mee opgeten zoooo ontzettend lekker vind ze dat hihihi :D

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:48

Maar wat je niet moet vergeten is dat er volgens mij is Marstall geen melasse zit en geen balaststoffen. prutsmuts kan het dus mee te maken hebben.

Odessa1 schreef:
Gatverdamme, ben ik twee weken geleden overgestapt van de concours naar de sportmuesli van Havens, zie ik dat ze haar staart nu weer schuurt. Viel me gisteren op en vanochtend zag ik het weer.

En dat terwijl het suikergehalte niet zo heel veel scheelt volgens mij. Ik geloof 4.2 bij concoursmuesli tegen 5.1 bij sportmuesli Havens. En het zetmeel was ook laag bij de sportmuesli. Ik kijk het nog even aan anders stap ik toch maar weer over. Ben ook wel beetje bang dat bij staartschuren in later stadium ook de mok weer terug komt.

Ik had dit toch echt niet verwacht. Eerder toen ik overstapte van Vito naar concours.

Eens navragen wat de verzendkosten zijn als je het thuis laat bezorgen door Langwerden of via de site van Marstall.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:17