Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
carolalisa schreef:nou ik heb twee friezen. ik zou willen dat ze genoeg energie binnen krijgen voor het rijden maar, voornamelijk mijn merrie wordt heel sne te dik maar heeft ook vrij snel last van dat ze inkakt met het rijden. dat gewoon haar energie een beetje op is en dan wordt ze sloom en lui. ik wi dus eigenlijk een voer die en energie geeft maar niet een hele erge dikmaker is.
mirim schreef:Tja, dat is dan ook een beetje conditie opbouwen. Je kan niet zomaar verwachten dat je paard dat vanzelf heeft of dat je dat met voer direct voor elkaar hebt. Ik las eerder al van je dat ze maar een handje voer krijgt? Daar kan je dan ook niets van verwachten.
Tamadine heeft wel een punt, naar mijn idee.
Natuurlijk kan je als je je training constant houdt en opbouwt er een goede muesli, zoals de Concours of de Champion, 'tegen aan gooien'Dan ben je op alle fronten goed bezig.
mirim schreef:Oke, ik begrijp nu dat je dit paard al langer hebt en ook al wel in conditie gehad hebt. Dat was mij niet eerder duidelijk, ik heb er misschien overheen gelezen.
Maar dan blijf ik toch bij de Concours en/of de Champion
Odessa1 schreef:Gatverdamme, ben ik twee weken geleden overgestapt van de concours naar de sportmuesli van Havens, zie ik dat ze haar staart nu weer schuurt. Viel me gisteren op en vanochtend zag ik het weer.
En dat terwijl het suikergehalte niet zo heel veel scheelt volgens mij. Ik geloof 4.2 bij concoursmuesli tegen 5.1 bij sportmuesli Havens. En het zetmeel was ook laag bij de sportmuesli. Ik kijk het nog even aan anders stap ik toch maar weer over. Ben ook wel beetje bang dat bij staartschuren in later stadium ook de mok weer terug komt.
Ik had dit toch echt niet verwacht. Eerder toen ik overstapte van Vito naar concours.
Eens navragen wat de verzendkosten zijn als je het thuis laat bezorgen door Langwerden of via de site van Marstall.