Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 11:42

Sorry, maar ik krijg toch heel erg het gevoel dat men voor het omrekenen al te lui is, als het even terug kijken en uitrekensom nogmaals hier plaatsen al door een ander moet worden gedaan... }>

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 11:51

Gefeliciteerd met je verjaardag ohjajoh6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:08

thanks!

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 17:59

ohjajoh6 schreef:
Sorry, maar ik krijg toch heel erg het gevoel dat men voor het omrekenen al te lui is, als het even terug kijken en uitrekensom nogmaals hier plaatsen al door een ander moet worden gedaan... }>

Nouja dat is in mijn geval absoluut niet het geval. Ik heb immers al eerder in dit topic gepost en volg het topic ook nog steeds, ik kon alleen deze berekening niet vinden ;). Daarnaast; je hóeft het niet opnieuw te posten. Als je mijn vraag vervelend vindt, reageer je toch gewoon niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:13

Oh maar ik vond de vraag op zich niet eens vervelend hoor, maar de opmerkingen die je erna erover maakte, nadat dus een ander al die extra moeite voor je gedaan had om het opnieuw te posten, ronduit wel.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:35

ohjajoh6 schreef:
Oh maar ik vond de vraag op zich niet eens vervelend hoor, maar de opmerkingen die je erna erover maakte, nadat dus een ander al die extra moeite voor je gedaan had om het opnieuw te posten, ronduit wel.

Over dat mijn paard meer weegt? Dat is dan anders overgekomen dan bedoeld, bedoelde het juist als check voor mijzelf. Niet als ondankbaar dat het niet voor mijn paard omgerekend was. Sorry als dat zo is overgekomen ;).

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:37

En aangezien de opname van magnesium altijd natte vinger werk blijft - zijn precieze grammen een richtlijn en geen must...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 16:07

Mag ik hier even binnen komen vallen?

Ik las in een oud topic (2006, als ik het goed herinner)....

....Dar Magnesium citraat (organische), goed helpt bij het afvallen met gewicht van paarden, klopt dit?

Mij lijkt het dat het gewoonweg eigenlijk meer met qua voer en beweging te maken heeft? :+

Liquorice_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:34

xx_Lyzet schreef:
Mag ik hier even binnen komen vallen?

Ik las in een oud topic (2006, als ik het goed herinner)....

....Dar Magnesium citraat (organische), goed helpt bij het afvallen met gewicht van paarden, klopt dit?

Mij lijkt het dat het gewoonweg eigenlijk meer met qua voer en beweging te maken heeft? :+

Ik denk eerder dat het inderdaad met beweging te maken heeft dan met magnesium.
Mijn ruin staat op magnesium maar is nog aan de zware kant (heeft een jaar stilgestaan/op het land gestaan vanwege zijn blessure)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:33

Magnesium helpt bij het reguleren van de suikerspiegel. Dus kan afvallen ondersteunen omdat de spiegel gelijkmatiger blijft.
Mijn vorige pony is er enorm mee afgevallen :) inc beweging en dieet

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:17

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 10:19

Toch niet voor niets dat ik het geef dus :P Bij mijn paard geef ik het overigens vooral om de scherpe kanten van stress eraf te halen, niet zo zeer de schrikreacties alsin wegspringen voor dingen.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:57

Na al deze verhalen ben ik zo benieuwd geworden, dat ik van de week een pot ga halen om te proberen. Dit weekend op concours onstond er zoveel stress omdat hij aangaloppeerde in de verkeerde galop aansprong, het hele paard kon helemaal niet meer bewegen zo schrok die van zichzelf. Dit klinkt als een goede oplossing om rust in zijn koppie te creëren op zulke momenten. Ben benieuwd....

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:59

Hebben jullie ervaring met Pavo NervControl? Ik vraag me af of dit een andere werking/mindere/betere werking heeft dan pure magnesium. Merk met de magnesium nog niet echt veel verschil dus zit er aan te denken om dit te proberen..

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:21

Ik geef al enkele jaren mijn merrie magnesium bij (steeds een kuur van enkele maanden) omwille van gevoelige spieren ed. Nu wou ik mijn jonge paard dit ook geven omwille van zijn rillerigheid onder het zadel. Hij spant zich makkelijk op als hij de ruiter voelt bewegen in het zadel of iets nieuws ziet. Ik wou proberen of magnesium toch niet de extra scherpe kantjes eraf kan halen.

Het probleem is echter dat hij het weigert te eten. Hij laat zijn eten gewoon staan, snuffelt eens en dat is het dan ook. Ik bestel het altijd hier: http://www.vitella-webshop.nl/. Ooit heb ik eens gelezen over magnesium in korreltjesvorm (dus geen poeder), maar ik weet niet meer waar.

Iemand dus een idee welk magnesium supplement ze wel graag eten of goed oplosbaar is in water? De leverancier raadde aan om het in het drinkwater te doen, maar het zinkt op 1 min. tijd helemaal naar de bodem en lost dus niet of. Dat is dus ook geen optie...

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 14:21

Eet het ook niet vermengd met een happie slobber?

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:13

Wij geven geen slobber en ik vrees dat hij dit ook niet gaat lusten. Dit poeder heeft een wrange, bittere smaak. (Ja, ik heb zelf even geproefd :Y) )

Zijn er magnesium supplementen die wel gemakkelijk worden gegeten door moeilijke eters?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:37

Donnatella schreef:
Wij geven geen slobber en ik vrees dat hij dit ook niet gaat lusten. Dit poeder heeft een wrange, bittere smaak. (Ja, ik heb zelf even geproefd :Y) )

Zijn er magnesium supplementen die wel gemakkelijk worden gegeten door moeilijke eters?

ik heb ook een muts met eten maar de Magn Gries van de Horticoop eet hij al bijna 5 jr makkelijk door zijn voer
ben ook begonnen met suppl ,die waren duur en roken al bitter nou die at hij echt niet hij liet al zijn voer onaangeroerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:39

Maar Donnatella, als je het zo in poedervorm over de biks of muesli heengooit, dan word zelfs de grootste veelvraat een moeilijke eter hoor. Ik doe het altijd wel door de muesli, maar maak het dan een beetje nat en roer het goed door elkaar, dan gaat het er wel in. En ik moet zeggen; Slobber is my best friend, als ik weer eens iets smerigs moet gaan bijvoeren...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:46

Vloeibare magnesium vind ik dan nog steeds de uitkomt hoor. Die van mij at er ook nooit van. Tot de vloeibare. Geen probleem meer.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 17:16

Welke vloeibare heb je veulen84?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 17:38

mijne eet nu sinds 7 weken de magnesium gries van de Welkoop. Ik had eerste steeds dure suplementen van Magnesium citraat. Nu is voor het eerst in 7 maanden haar magnesium waarde goed. eerst was hij steeds te laag.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 17:44

Cissi_D schreef:
Welke vloeibare heb je veulen84?

Uit eigen voorraad tegenwoordig die van gold label. En hiervoor die van animal royal (maar dat bedrijf bestaat niet meer) en van liquihorse.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:32

Donnatella schreef:
Het probleem is echter dat hij het weigert te eten. Hij laat zijn eten gewoon staan, snuffelt eens en dat is het dan ook. Ik bestel het altijd hier: http://www.vitella-webshop.nl/. Ooit heb ik eens gelezen over magnesium in korreltjesvorm (dus geen poeder), maar ik weet niet meer waar.

Wij hebben brokjes
http://www.rupa-sports.com/epages/00128 ... s/WH-39027

Maar snap niet waarom jullie paarden het niet eten, en vooral deze opmerking niet

ohjajoh6 schreef:
zelfs de grootste veelvraat een moeilijke eter hoor.

Mijn paard is er gek op.
Als die weet dat het er in zit, dan trekt die nog net de emmer niet uit mn handen.
En geef het hier soms ook aan paarden die in training staan, nooit problemen mee dat ze het niet willen eten.

Ik voer zelf deze
http://www.rupa-sports.com/epages/00128 ... /VH-389031

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:21

HTM schreef:
Donnatella schreef:

Wij hebben brokjes
http://www.rupa-sports.com/epages/00128 ... s/WH-39027

Maar snap niet waarom jullie paarden het niet eten, en vooral deze opmerking niet

ohjajoh6 schreef:
zelfs de grootste veelvraat een moeilijke eter hoor.

Mijn paard is er gek op.
Als die weet dat het er in zit, dan trekt die nog net de emmer niet uit mn handen.
En geef het hier soms ook aan paarden die in training staan, nooit problemen mee dat ze het niet willen eten.

Ik voer zelf deze
http://www.rupa-sports.com/epages/00128 ... /VH-389031

Nou ik heb even gekeken wat er daar allemaal inzit en en met de dextrose daarin , geloof ik gelijk dat ze het graag eten, maar dat is ook gelijk de hoofdreden waarom die van mij het al niet zou mogen hebben.

De andere pure magnesiums, zijn over het algemeen niet zo smaakvol als dat dextrose is. Dus ik snap het wel als mijn pony en paard letterlijk hun neus optrekken voor een bak vies smakend stuifpoeder, waaronder dan uiteindelijk hun eten ligt...