Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:29

De paarden vinden het heerlijk!!!
Zien er goed uit en ze hebben en mooie glans terwijl ze buiten staan zonder deken.
Wat plassen betreft dat is bij mij niet zo opgevallen.
Het ruikt ook lekker en ziet er heerlijk gevarieerd uit.
Ik vind het wel prijzig en gebruik het voor 2 paarden dus reken maar uit hi hi hi.
Ze krijgen het elke dag.

dalawestern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:41

Wie heeft er ervaring met C4L en een paard met PSSM?

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:47

dalawestern schreef:
Wie heeft er ervaring met C4L en een paard met PSSM?

Misschien kun je je vraag beter ook hier even stellen, waarschijnlijk zit daar meer ervaring wat dit onderwerp betreft: [WN-AM] quarters of paints met pssm?

Imo moet het prima kunnen maar ervaring heb ik niet.

dalawestern

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:24

Dank je.
Ik heb de vraag ook al bij dat forum neergelegt :)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 00:35

Ik vraag me af of de werking van dit voer ook effectief is als je veel minder dan de aanbevolen hoeveelheid geeft?

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 09:11

Na 3 weken proberen te mengen met ander voer, zn brok en door de slobber,
Heb ik besloten mn paard t niet meer te geven omdat hij t gewoonweg niet eet. Maar dan ook helemaal niet.
Vind t erg jammer. -O-
Ga nu weer mn oude muesli van Havens voeren.
Daar gaf ik hem gister n handje van en die at hij blij op...over smaak valt niet te twisten...
:)

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:32

Misschien is het al genoemd hoor. Maar kan het niet zo zijn dat tijdens de 'test'-fase alle paarden nog op het land stonden, en je dus weinig zicht had op drinken en urine productie, en in de periode daarna alles weer 'naar stal' is gegaan?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:13

@Locanda: dat heb ik inderdaad al genoemd en ik weet dat dat ook voor anderen geldt.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:43

Mijn fjord.eet het nog steeds. Vind wel dat ze.met.rijden erg mat is nu

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:45

Hoeveel kg zouden jullie een paard van 613 kg geven die mooi op gewicht is?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:52

Muppett schreef:

Tsja, zonder ook maar iets over het paard te weten kun je daar niks van zeggen. Sommigen worden dik van weinig voer, weer anderen hebben een flinke berg voeding nodig naast voldoende ruwvoer om genoeg energie te hebben.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:17

Muppett schreef:

De maximale gift is 1 kg per dag. Zie de gebruiksaanwijzing.
Als een paard méér nodig heeft, moet je dat zoeken in aanvullende brok of meer hooi.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:25

Ok Hilli, lijkt mij de testperiode inderdaad ook wat kort (naast dat er niet zoveel deelnemers hebben getest) dan ontgaat mij het doel van deze test een beetje :o

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:27

Heb net een zak op. Althans, de paarden. De Fries vindt het vies en de merrie eet het prima. De stallen zijn idd opvallend natter dan normaal. Ik denk dat ik weer een andere soort ga proberen. Vind het niet leuk voor Fries dat hij met lange tenen eet, hij krijgt ook al nauwelijks biks.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:43

Locanda schreef:
Ok Hilli, lijkt mij de testperiode inderdaad ook wat kort (naast dat er niet zoveel deelnemers hebben getest) dan ontgaat mij het doel van deze test een beetje :o

Testen onder laboratoriumcondities zou je inderdaad anders uitvoeren, maar dit is in mijn ogen niet veel meer geweest dan een consumententest, zoals bijvoorbeeld Unilever ook consumententesten organiseert als ze een nieuw merk of nieuwe variant Pindakaas in de markt willen zetten. Mocht citroenpindakaas dan toch niet de nieuwste rage op smaakgebied blijken omdat het ronduit smerig is, dan kan Unilever nog overwegen de productie te stoppen. Of een vierkante deksel blijkt lastig van een potje te draaien, dan kan die deksel nog een andere vorm krijgen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:30

denk ook niet dat je de testers onder de consumenten hoeft te zien als DE test voor het voer, dat was puur om te kijken wat de consument er van vind , of die tegen iets aan liep kwa vorm en voeren etc...
alle eventuele testen om te kijken of het voer wel goed is, correct in elkaar steekt en dergelijke zijn allemaal al lang voor dat laatste testje gedaan.
hoewel er natuurlijk , door allemaal bekende ingredienten te gebruiken, vrij weinig verrassends uit eventuele echte testen zal zijn gekomen.

Pavo_GT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:33

Hallo allemaal

We krijgen per mail, PB en telefoon helaas nog steeds berichten binnen dat sommige BoerenBond en Welkoopfilialen geen korting geven op de Care4Life en zeggen dat de korting bij Pavo zelf aangevraagd moet worden.

Dit is NIET het geval. De korting hoort echt aan de kassa te worden verrekend via de streepjescode op de actiesticker die op de zakken zit. Dat is in hun kassasysteem ingeregeld.

Blijf het aub wel melden (met om welke vestiging het gaat) dan kunnen wij bij hun hoofdkantoor aan de bel trekken.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:40

ik had dit een half uur geleden bij de welkoop in het rijpje.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:44

Onze boerenbond wist totaal niet waar ik het over had toen ik er naar vroeg (het voer). Pas nadat ze in de computer hadden gekeken, zagen ze dat er iets nieuws was. Hier vooralsnog alleen op bestelling leverbaar.

Pavo_GT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:50

Gaucho, heb je de korting uiteindelijk wel gekregen? Echt, het staat gewoon in hun systeem ingeregeld :\
Ik snap best dat niet alle medwerkers even goed op de hoogte zijn van nieuwe artikelen en kortingen, maar het is wel vervelend dat jullie daardoor niet goed geholpen worden..

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:07

Hij zit zelfs nog in de kassa (toevallig vandaag gecontroleerd :P ).
En anders komen jullie gezellig allemaal naar Welkoop Heino :))
Haha

Er is trouwens wel gemeld dat er nieuw voer is, en wel gemeld dat er een korting op zit. (vanuit de organisatie van BB/Welkoop)
Maar volgens mij (ik kan ook wel is wat over het hoofd zien :o ) is er verder nergens genoemd
hoe het zit met de manier van korting geven aan de klanten...

Pavo_GT schreef:
Hallo allemaal

We krijgen per mail, PB en telefoon helaas nog steeds berichten binnen dat sommige BoerenBond en Welkoopfilialen geen korting geven op de Care4Life en zeggen dat de korting bij Pavo zelf aangevraagd moet worden.

Dit is NIET het geval. De korting hoort echt aan de kassa te worden verrekend via de streepjescode op de actiesticker die op de zakken zit. Dat is in hun kassasysteem ingeregeld.

Blijf het aub wel melden (met om welke vestiging het gaat) dan kunnen wij bij hun hoofdkantoor aan de bel trekken.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:09

ja, nadat ik zelf aangegeven had dat ze de barcode moesten scannen. in eerste instantie verwezen zij naar jullie.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:37

Dank je jannepauli.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 00:11

Ik vraag me af of de werking van dit voer ook effectief is als je veel minder dan de aanbevolen hoeveelheid geeft?

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 00:38

Pavo_GT schreef:
Hallo allemaal

In oosterwolde fr verwees de kassajuf me ook naar pavo. Vind t overigens jammer dat pavo de korting dan niet over kan maken richting de klant op vertoon van bon. Het staat te onduidelijk op dat stickertje dus het verbaasd me niets dat het vaak fout gaat.