Caballos schreef:Het gaat nu ineens over een vit.min.spuit dat was helemaal niet het onderwerp, Taniya.
Mijn gedachte is dat een paard heus een wisselend weekmenu kan hebben wat betreft het binnen krijgen van vit. en min.
Eet jij wel iedere dag het precies hoeveelheid vit. en min.??????
En verder weet niemand precies wat een paard echt nodig heeft en dan is het ook nog eens afhankelijk van het individu. Er zijn alleen gemiddelde bekend.
Mijn mening blijft dat iedere dat een uitgeballanceerd kompleet suppelement niet nodig is en eerder klachten kan veroorzaken, zoals teveel vit. A is kanker verwekkend en ook komen er een hoop vit. en min. in de opslag, wat niet aangebroken wordt want er komt geen tijd van schaarste als je het het hele jaar rond geeft.
Zelf voer ik bijna onbeperkt hooi, als de wei het toe laat staan ze op de wei en regelmatig laten we ze grazen aan de hand.
Daarbij krijgen ze iedere dag een "kracht" voer van healthy herbs met de nodige vit. en min.
Kijk, dat zijn wijze opmerkingen. Waar ik me groen en geel aan erger is de kletspraat over 'uitgebalanceerd voer' dat bestaat immers niet. Zelfs 1 graad temperatuursverschil maakt al verschil in behoefte aan vit/min.
En elk lichaam kan bepaalde vit/min opslaan; alleen wanneer onder bepaalde omstandigheden iets extra's nodig is, is een supplement een oplossing.