Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superpony schreef:Dat ligt eraan hoeveel je al geeft eigenlijk. Je vult iets aan. Ik geef al jaren magnesium en er zouden in het ruwvoer geen tekorten zitten, dus geef 2 koffieschepjes op 4 pony's van shet tot 1.50m
Kyrseltje schreef:superpony schreef:Dat ligt eraan hoeveel je al geeft eigenlijk. Je vult iets aan. Ik geef al jaren magnesium en er zouden in het ruwvoer geen tekorten zitten, dus geef 2 koffieschepjes op 4 pony's van shet tot 1.50m
Qua ander eten bedoel je?
Ik had eerder een ander merk en daarvan moest ik 2x20 gram voeren. Hou dat eerst wel aan. Even zien hoe hij reageert.
tinkersjakie schreef:Kopie van pagina eerder!
Komt ie:
Paard heeft behoefte aan 0,015(basis)/0,030(werkend) gram magnesium per kilo lichaamsgewicht. Zie http://www.voervergelijk.nl/kennisbank/ ... -mineralen
Dan kan je uitrekenen hoeveel hij per dag zou moeten krijgen.
De magnesium van de Welkoop bevat 54,5% magnesium.
Mijn pony's wegen ongeveer 200 kilo per stuk -> 200 x 0,030 = 6 gram magnesium per dag. Dat betekent dus dat ik plusminus 14 gram moet voeren per dag om aan die behoefte te komen.
Voor jouw paard:
550kg x 0,03 = 16,5 gram magnesium per dag. Betekend dat je ongeveer het dubbele daarvan zou moeten voeren om aan de behoefte te voldoen. Tussen de 30 en 35 gram dus 5 x 6 a 7 gram = 30 tot 35 gram.