Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:58

lazy schreef:
Heb 3 zakken opgehaald, maar bij thuiskomst kwam ik erachter dat ik geen korting heb gekregen.
Hoe kan ik dit terug krijgen?? Mee terug gaan? Er mee terug gaan is niet de beste optie aangezien ik wel een stukje moet rijden.
Iemand nog andere tips??

Even bellen.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:40

Pavo_GT schreef:
Hoi Bassenqua, als reactie op je vraag en in aanvulling op Lucifertje:
Ik heb de opmerkingen over het meer plassen gezien. Ik houd dat inderdaad op een effect van de kruiden. Uit de enquetes is hierover voor zover ik ze heb gezien niets langs gekomen als opmerking, maar dat kan ik navragen als je dat wil.
Ik leg je opmerking en vraag voor aan de Nutritioniste. Zij is vandaag vrij dus ik kan hierover op zijn vroegst maandag een toelichting geven.

Vandaar dat ik nog op een reactie zat te wachten.

Mijn leverancier heeft gebeld met Pavo waar ik bij stond, wegens drukte was er toen geen tijd om direct een antwoord te geven en zou Pavo contact met hun opnemen, tot nu toe nog niet gebeurd! ;)

Voor de liefhebbers voor het voer, uiteraard lever ik géén bezorgservice! ;)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:00

Bassenqua, hoelang heb het je het gegeven? De mijne hadden dat verschijnselen toen ik ben overgestapt naar de Dodsen en Horrel (S&S) en dat heeft destijds inderdaad meerdere weken geduurd, voordat ze weer normaal plasten. Ik was er blij mee, want ben ervan overtuigd, dat zij veel afvalstoffen op die manier kwijtraakten. (Zit heel verhaal achter) Nu niet meer plassen met de C4L. Dus zou je het niet gewoon even een poosje doorzetten met dit voer? En anders wil ik de zak wel van je overnemen, aangezien we bijna buren zijn ;)

Heukeltje

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:44

Ik heb vandaag een zak gekocht. Mijn merrie vind alle nieuwe dingen altijd vies en laat ze staan. Pas na een paar dagen accepteert ze het. Maar hier is ze dol op! Ze was gewoon beteuterd toen het op was!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:00

Ik ben het nu met beide paarden gemengd met hun oude voer heel langzaam aan het opbouwen.
Ze eten het graag en ze doen het er tot nu toe goed op.

Ik merk eigenlijk nog niks van meer plassen...

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 01:33

Pavo_GT schreef:
Bassenque, op de opmerkingen over meer plassen heb ik toen gereageerd dat het zeer vermoedelijk kwam door de kruiden en dat we er via de enquetes voor zover ik wist niets over hadden teruggekregen. Beide kan ik bevestigen. Heeft met het ontgiftingseffect van de kruiden te maken en we hebben 62 ingevulde enquetes gehad en daarin staat niets over meer drinken/plassen. Dat kan zijn omdat het ze niet is opgevallen of de paarden er over het algemeen er geen 'last' van hadden.

Ik vind 62 enquetes nu niet bepaald objectief om een product naar waarde te beoordelen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 07:53

nee,maar als het echt een veelvoorkomend probleem was zou het wel naar voren moeten komen in die 62 enquetes.

mijn pony heeft er totaal geen last van.

NinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 08:41

Heeft iemand ervaring met C4L en een luchtzuiger? Kan je het bijv aan het voer toevoegen ipv maagcompositium?

In de informatiefolder staat namelijk dat het gebruikt kan worden bij paarden met maag/darmproblemen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:26

Drinken/plassen zie ik alleen in de winterperiode bewust: paard staat dan overdag op de paddock/'s nachts op stal en water zit dan in een grote bak. Die moet dagelijks bijgevuld worden, vandaar. En meer plassen = meer vies stro.

Ik was tester en mijn paard stond toen nog op de wei. Evt. veranderingen in mest zie je dan wel, maar drink-/plasgedrag niet.

jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:37

Hilli schreef:
Drinken/plassen zie ik alleen in de winterperiode bewust: paard staat dan overdag op de paddock/'s nachts op stal en water zit dan in een grote bak. Die moet dagelijks bijgevuld worden, vandaar. En meer plassen = meer vies stro.

Ik was tester en mijn paard stond toen nog op de wei. Evt. veranderingen in mest zie je dan wel, maar drink-/plasgedrag niet.

Bij mij net zo, tijdens het testen stond het testpaard op de wei dus niets gemerkt.
Toen ik het voer zelf ging geven stonden ze snachts op stal en vielen de natte stallen meteen op.
Nu een week of 3 verder is het vele plassen ook weer over.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:41

Zammie schreef:
Bassenqua, hoelang heb het je het gegeven? De mijne hadden dat verschijnselen toen ik ben overgestapt naar de Dodsen en Horrel (S&S) en dat heeft destijds inderdaad meerdere weken geduurd, voordat ze weer normaal plasten. Ik was er blij mee, want ben ervan overtuigd, dat zij veel afvalstoffen op die manier kwijtraakten. (Zit heel verhaal achter) Nu niet meer plassen met de C4L. Dus zou je het niet gewoon even een poosje doorzetten met dit voer? En anders wil ik de zak wel van je overnemen, aangezien we bijna buren zijn ;)

Zammie, het is niet het vele plassen waar ik me druk om maak maar de 10 tot 12 liter water die ze per nacht meer drinkt, wat ze op de dag nog extra pakt weet ik niet omdat de hele kudde uit de kuip drinkt. Ik vind 10 a 12 liter water per nacht voor een paardje van rond de 125 kg veel en dáár maak ik me wel druk om. Peaces heeft het voer een week of twee gehad.

Snoevie, er zijn op dit topic meerdere gebruikers van de C4L waarvan de paarden meer drinken/plassen, als mijn leverancier dan vertelt dat zij ook van andere klanten hoort dat hun paarden dit ook vertonen dan kun je mij een hoop vertellen maar dan heeft het op zeker met het voer te maken.

Het natrium/jodium gehalte is hoog, ik wil weten waarom pavo hiervoor gekozen heeft, daarbij zet het bij mij vraagtekens of het vele plassen wel komt van de kruiden, naar mijn idee komt het van het vele zout en dan kies ik toch beter voor een voer wat iets hoger zit in de suikers, dit is minder belastend dan teveel zout. Ik werk hier veel met kruiden, zowel bij de paardjes als bij de honden/duiven en heb zo'n extreem symptoom nog nooit eerder gezien, natuurlijk kunnen kruiden afvalstoffen/vocht afdrijven maar als dit gecombineerd gaat met liters meer drinken zet ik grote vraagtekens of het van de kruiden komt, mij lijkt het dat ze meer plast doordat ze zoveel meer drinkt, dan kan het wel op de kruiden gegooid worden maar waarom gaat ze zoveel meer drinken ?

Oh en Zammie, kom de zak maar halen hoor, ik ga dit op zeker niet meer voeren, vooral nadat ik na 2 weken wachten nog geen fatsoenlijke reactie heb gehad die wel beloofd is, ik verwacht iets meer service van de voederfabrikant vooral bij zo'n nieuw product waar ze gebruikers ervaringen van wil weten, anticipeer daar dan ook op als er via dit topic en telefonisch vragen worden gesteld en laat je klanten niet in het ongewisse.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:19

Bassenqua, de uitleg over het zout staat in de post van Pavo_GT op de vorige blz en ik heb je daar ook per pb op geattendeerd.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:03

Zoutgehalte vind ik wel meevallen. Als ik dit voer zou gaan voeren zou ik er elke dag zelf nog een theelepeltje zout aan toevoegen. Paarden voeren het teveel makkelijker af als mensen en krijgen er dan ook geen hoge bloeddruk ofzo van. Het is gevaarlijker als je van die zoutblokken met een smaakje erdoorheen gaat voeren. Dan loop je het risico dat ze in een dag een kilo zout weglikken en zo de nieren beschadigen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:16

Ben ook 1 zak gaan halen, er waren geen kleintjes geleverd...meteen dan maar een grote, er zat een stikker op met 2 euro korting.

Pony lust het in elk geval, heb 1/4 gegeven tss haar voeding van anders en ga zo verder opbouwen.

Het weegt echt veel zwaarder dan de safe&sound! Wat een verschil, kleur en al is donkerder...je merkt meteen dat er veel variëteiten tussen zitten.

Conclusie: op het eerste zicht lijkt het een aanwinst :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:22

Mag ik vragen hoeveel zo'n zak kost?

Ik geef mijn paarden nu Light van de Aveve, maar ik heb gezien dat daar ook nog best wat suikers in zitten en mits ik allemaal koudbloeden heb die allemaal niet al te veel moeten werken vind ik dit ook overbodig. Ik zou het dus graag ook eens proberen :)

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:27

Beide heren krijgen het nu, eerste week overgezet en nu een week 'alleen' c4l, zien er beide prima uit, paint heb ik nog niet zien plassen, daar ben ik benieuwd naar want hij neigde altijd naar donkere plas.
Tinker lijkt minder jeuk te hebben en glanst nog wat meer.
Ze vinden het erg lekker. Dus ik ga rustig verder met de test.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:18

[quote="Jackytje"]Mag ik vragen hoeveel zo'n zak kost?

16,95 voor 15 kilo en nu als er een sticker op de zak zit 14,95.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:21

Ik voer nu mijn tweede zak, zie ze niet meer drinken dan anders. En zelfs hebben ze nog wat aan de liksteen gelikt. Nu hangen die dingen er al twee jaar dus daar doen ze erg lang mee.
Dat ze zoveel plassen puur door de kruiden geloof ik ook niet in, gebruik hiervoor vaak kruiden van de paardendrogist en ook voor afvoer maar dan valt me dat ook niet op, en al helemaal niet zo snel.
Dus daar geloof ik ook niet in.....of mijn paarden hebben niet veel afvalstoffen?!?!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:37

Bassenqua,je mag ook best dat op een normale manier zeggen hoor....... (zo van: dan kan je me een hoop vertellen,maar.........)

ik vind het met het zout erg meevallen persoonlijk..........

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:58

Zoals ik eeder al had verteld ging mijn paard ook meer plassen toen hij dit voer kreeg. Ik geloof wel dat het door de kruiden komt die o.a een reinigende werking hebben. Mijn paard heeft moeite om de afvalstoffen kwijt te raken. Ik zag dan ook dan in het begin toen ik net begon met plassen zijn urine veel donkerder was geworden, echt donker oranje tot bruin. Dit waren dus flink wat afvalstoffen die hij uit plaste. Langzaam aan werd de urine weer normaal van kleur en ging hij ook minder plassen en nu plast hij een normale hoeveelheid.
Dat ze dan ook meer gaan drinken is nogal logische, door de reinigende werking worden de afvalstoffen afgevoerd via de urine en gaan ze meer plassen. En omdat ze meer gaan plassen moeten ze natuurlijk ook meer gaan drinken omdat ze anders uitgedroogt raken. Ik zou me juist zorgen gaan maken als mijn paard wel meer plast, maar niet meer is gaan drinken want dan zou hij vocht te kort komen.

Als je een reiniginskuur geeft van b.v groeneleem om drainagecompositum dan gaan ze ook meer plassen door de afvalstoffen de uit het lichaam worden afgevoerd, en gaan ze dus ook meer drinken.

Ik zie het dus als iets positiefs, want de afvalstoffen van mijn paard worden nu beter afgevoerd en zullen zich dus minder ophopen in het lichaam, wat bij mijn paard tot gevolg heeft dat hij problemen gaat krijgen zoals stijf zijn, HB, harde nek, dikke koker enz. en op het moment heeft van geen van deze dingen last meer. Ook met zijn longen gaat het nu erg goed maar ik denk niet dat dat door het voer komt maar door een nieuw medicijn dan hij nu krijgt, namelijk Balsemic TC.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:57

Ik geef het al een tijdje, was ook tester! Paard doet het er goed op. Ik geef 1/4 schep, dus veel minder dan de aanbevolen hoeveelheid. Paard glanst veel meer en is veelenergierijker dan voorheen, veel looplust. Ziet alleen af en toe 'spoken' die hij voorheen niet zag.... Maar is er gewoon langs te rijden.
Die van mij plast meer sinds ik een ander zadel heb, vorige zadel lag niet goed en daardoor kon hij zn bekken niet voldoende kantelen om te plassen, dat deed hij toen altijd direct als hij op stal kwam. Door het voer niet echt noemenswaardig meer.

Bij ons op stal ligt een flyer/poster van het voer. Inmiddels zijn er al 2 stalgenootjes die het willen testen. Straks ook even wat aan een paard van een stalgenootje geven om te kijken of ze het eet. Ben benieuwd! Ik ben in ieder geval nogsteeds enthousiast!

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:10

Ik heb het inmiddels ook. bIj ons in de winkel lagen zakken van 3 kilo voor 2 euro.
Vind het lekker ruiken, lijkt wel boulion :D
Udo en James vonden het meteen heerlijk. James vind het zelfs zo lekker dat als Udo het in zijn hoofd haalt bij James wat weg te jatten, dat James volop aan het meppen gaat met zijn korte beentjes. Dat heeft ie bij de de muesli van havens die ik altijd gevoerd heb nog nooit gedaan.

Fimke moest er echt aan wennen, die at het echt niet, heb er toen mijn ''oude'' muesli door heen gedaan en toen at ze wel. Heb dus iedere keer wat meer pavo er bij gedaan en steeds minder muesli, nu vind ze het ook lekker.

De werking van het product moet ik natuurlijk even afwachten, want gebruik het nog te kort om er echt iets van te zeggen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:50

Bassenqua schreef:
Het natrium/jodium gehalte is hoog, ik wil weten waarom pavo hiervoor gekozen heeft, daarbij zet het bij mij vraagtekens of het vele plassen wel komt van de kruiden, naar mijn idee komt het van het vele zout en dan kies ik toch beter voor een voer wat iets hoger zit in de suikers, dit is minder belastend dan teveel zout. Ik werk hier veel met kruiden, zowel bij de paardjes als bij de honden/duiven en heb zo'n extreem symptoom nog nooit eerder gezien, natuurlijk kunnen kruiden afvalstoffen/vocht afdrijven maar als dit gecombineerd gaat met liters meer drinken zet ik grote vraagtekens of het van de kruiden komt, mij lijkt het dat ze meer plast doordat ze zoveel meer drinkt, dan kan het wel op de kruiden gegooid worden maar waarom gaat ze zoveel meer drinken ?

jodium 1,5 mg per kg
natrium 10 gram per kg
basisbehoefte van een paard van zeg, 500 kg ligt bij natrium al op een 13 gram , werkend word dit al snel 25 gram of meer., jodium een 3,5 mg per dag.
zo veel zit er dus niet in het voer, zeker als er aangeraden word paard 1 kg, pony een halve kg .

het waarom van het drinken, geen idee, maar ik weet wel dat het nog wel eens een drie weken kan zijn voordat een symptoom als veel plassen wegtrekt bij een verandering in voedingstoffen, als die verandering maar groot genoeg is.
of het door het zout komt of door de kruiden, kan allebei natuurlijk.
maar ik vind 12 liter alleen al in de nacht, toch ook een flinke slok meer, zeker omdat je niet weet wat er overdag meer gedronken word dan voorheen.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 01:25

Ik ben het sinds vandaag ook gaan geven, nadat rais het heeft uitgeprobeert bij mijn paard.
Met het vullen van de ton, dook ze gelijk met haar hoofd erin, en ging lekker aan het smikkelen, en de lege zak is daarna ook grondig schoongelikt.
Hoe het gaat werken, is nog even afwachten.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sabine1979 op 18-12-12 01:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 01:30

Prijzige zak zeg! Mijn merrie vindt het heerlijk. Ze glanst prachtig en heeft normale energie. zeker de pribiotica spreekt me wel aan.