verder krijgt hij na het rijden 1/5e schep brok en 1/5e schep muesli. Als ik niet rijd dus ook geen extra voer. Rijd altijd buiten met hem, meestal zo'n paar uur met veel tolt (ijslander) en vrij grote stukken galop. En hij is nog tonnetjerond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SuperSmurf schreef:Ze krijgt dus al marstall force en daar zit t dus al in. Ze is ook niet spierbevangen of zo, maar het is nu al 3 keer gebeurt dat ze na een duinrit stijf liep. De eerste twee keer duidelijk te veel gedaan voo wat ze aan kan, maar de derde keer eigenlijk minder. EN toch stijf.
Suzan_bobar schreef:Ik heb een vraag over de marstall wiesencob. Voeren jullie dit droog of geweekt?
Verder lees ik even met Supersmurf mee, wij hebben een wat oudere pony die soms ook erg stijf kan lopen na het werk. Dit wisselt heel erg trouwens, de ene keer kunnen we heel ver rijden, heeft hij nergens last van. Een andere keer is een klein rondje genoeg voor hele stijve spieren,... Iemand hier advies?
SuperSmurf schreef:hmm daar was ik al bang voor marcella..
petitparis:
Er zat evengoed best wel wat tijd tussen de ritten, maar niet genoeg denk ik? Zeker wel 2 weken in ieder geval. En tussen 1 x 3 weken denk ik.
Marcella; jij reed altijd ritten toch?
(wiesencobs moeten ook geweekt worden, juist omdat ze zo uitzetten )
Maris schreef:marcella waarom werkt gekookt lijnzaad tegen spierbevangenheid ?
petitparis schreef:@supersmurf: mijn gevoel zegt dan eerder dat er geen opbouw geweest is. Dus grof gesteld (want zoveel "schade" heb je niet van enkele keren) je hebt een overbelasting gehad. De spieren herstellen zich, maar worden daar "stijver/broser" van en bijgevolg gevoeliger voor overbelasting. Dus je moet die spieren terug langzaam aan het werk zetten en losmaken. weidegang is het begin, maar beter is dus dat je tussendoor nog enkele korte ritjes maakt