Metazoa horse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chouchou

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:12

Ik heb een paar dagen geleden ook een nieuwe zak gehaald en hier niks te merken!

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:52

Hmm apart misschien dat ik metazoa even een mailtje stuur, want het is erg jammer als je een zak koopt en je paard wil het niet meer eten...

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:21

Samenstelling is in april aangepast, zie pagina 20 in dit topic. Die van mij luste de nieuwe helaas ook niet en meerdere paarden bij ons op stal eten het nu helaas met lange tanden. Wel jammer, want de meeste paarden doen het er wel goed op. Ben zelf over gegaan op Superfit Horse, wat eigenlijk hetzelfde is, maar dus wel een stuk smakelijker is.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:37

In superfit horse zit wel meer suiker/zetmeel. Kans is groot dat je paard het daarom lekkerder vindt. En lastig te verkrijgen.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:47

Die paar procent zal ook niet een groot verschil zijn lijkt me en voor mij in ieder geval wel in de buurt te krijgen. Metazoa moest ik weg gooien of weg geven, dus absoluut geen optie meer.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:57

Ik zal het morgen nog eens proberen, misschien moet ze gewoon een beetje wennen

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 23:02

Heb je dan al sinds april geen nieuwe zak meer gekocht? Dan kan dat het inderdaad zijn, ze hebben het graan er toen uitgehaald (en iets anders erbij in gedaan?)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 01:41

Eerst rook het ook heel lekker kruidig. Dat doet het na de vernieuwing ookniet meer. Lijkt mij sterk dat dat komt door het weg laten van het graan.. Ik kreeg er ook geen antwoord op van metazoa.

Hier gaat het paard weer goed!! Jeuk is nog weg!! Hopelijk blijft dat zo. Hij is ook heerlijk braaf, zelf met harde wind!!

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 09:28

Chouchou schreef:
Heb je dan al sinds april geen nieuwe zak meer gekocht? Dan kan dat het inderdaad zijn, ze hebben het graan er toen uitgehaald (en iets anders erbij in gedaan?)

Ik heb die vorige zak denk ik in juli gekocht.
Deze nieuwe zak ruikt inderdaad ook heel anders.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:09

Hmm ik zou het raar vinden als je nog t/m juli de oude samenstelling gekregen hebt. Waar ik mijn voer koop was de oude voorraad heel snel al op, dus na de invoering van de nieuwe samenstelling heb ik deze ook gelijk gekregen. Maar als het ook anders ruikt, moet het bijna wel iets anders zijn. Ben benieuwd of ze het vandaag wel met smaak eten!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:11

Jeetje, best veel negatieve ervaringen inmiddels. Het leek zo veel belovend..

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:14

Ik ben nog steeds positief :D

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:52

Het is inmiddels wel al meer dan een maand geleden, maar misschien is het voor sommige van jullie toch nog wel interessant.
Toen ik vorige maand naar het Horse Event ben geweest, ben ik even langs de stand van Metazoa gegaan om daar wat vragen te snellen over onder andere de scheve verhoudingen en het verschil tussen metazoa en superfit horse.

Vraag 1, waarom hebben jullie zoveel calcium in tegenstelling tot fosfor in jullie voer zitten?
"Degene die deze brok tot stand heeft gebracht heeft vele reizen gemaakt om goed paardenvoer tot stand te brengen, hierbij heeft hij ook paarden gezien met een tekort aan fosfor, maar dat zag hij verre weg van hier ergens in Afrika. Hier in Nederland is er zelden een tekort aan fosfor."

Antwoord op mijn vraag "waarom" het er dan in zit heb ik helaas niet gekregen...

Vraag 2, klopt het dat Metazoa en Superfit horse ooit samen werkte en dat daarmee de samenstellingen vrijwel gelijk aan elkaar zijn?
"Nee, dit is onzin. De twee producenten werkten wel heel vroeger samen, maar de producent van Metazoa is veel verder gaan onderzoeken naar het "perfecte" paardenvoer. De twee voeders zijn daarom in veel opzichten niet gelijk aan elkaar."

Ik voer Metazoa niet meer en ben ook niet van plan om dit te doen, maar ik hoop dat jullie er misschien nog wat aan hebben. :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:14

Valt me vaak op dat ze of geen antwoord op lastige vragen geven of er omheen blijven draaien..jammer

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:07

Ik ben benieuwd of ze mijn mail ook gaan beantwoorden. Wel erg raar dat het email adres op de website niet werkt.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:35

Mijn paard doet het weer uitstekend.
Hij krijgt beperkt gras (grasmasker) bietenpulp (A 300 gram), twee volle handen daily plus en 300 gram metazoa en en vol hooinet.
Geen jeuk, maar dat kan in november en eind januari alsnog want dat zijn weer extreme jeuk periodes bij hem.
Wat wel erg verbeterd is dat hij geen jeuk meer op de borst en kont heeft. Maar of dat komt van de metazoa of door het scheren en regelmatig wassen van zowel paard als de doekjes etc..?
Met rijden is hij heerlijk ontspannen, geen stress. Maar dat kan weer komen door ons "nieuwe rijden" :o

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:39

Ik heb toch weer D&H Ultimate Balancer besteld....
Ergens is de Metazoa een beetje incompleet, en dat ga ik dan weer lopen compenseren met andere supplementen. Dan wordt het alsnog weer duurder, en het is de vraag of de verhoudingen dan nog echt koosjer zijn.....
Misschien zijn het hersenspinsels hoor, want ik had verder geen klachten betreffende Metazoa... maar als het beter kan ;-)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:50

Zeer zeker waar!
Ik vind het alleen zo'n gedoe om iets anders te zoeken..
Ik zoek wel iets in de zelfde prijsklasse zeg maar. Goedkoper mag uiteraard :o ik vrees dat ik toch echt iets anders moet gaan zoeken omdat de metazoa hier niet in de buurt te krijgen is.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:33

Heb bericht terug gekregen van metazoa en hun antwoord is hetzelfde als wat hier in het topic werd aangegeven. De samenstelling is maart/april veranderd. Toch vind ik het nog ontzettend raar hoe het kan dat de zak die ik hiervoor had zo ontzettend veel verschilt met de zak die ik vorige week had gekocht.
Ben benieuwd of ze hier nog een verklaring voor hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:20

No_No schreef:
Zeer zeker waar!
Ik vind het alleen zo'n gedoe om iets anders te zoeken..
Ik zoek wel iets in de zelfde prijsklasse zeg maar. Goedkoper mag uiteraard :o ik vrees dat ik toch echt iets anders moet gaan zoeken omdat de metazoa hier niet in de buurt te krijgen is.

Daar is ook een topic over:
[VS] Welke vitaminebrok?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:45

Ohh wat is het moeilijk!
Ik had Marstall Force gekocht voor shetlief maar dat moest meneer niet. Nu heb ik proefzakje Metazoa en dat eet hij wel.
Echter ga ook ik toch weer twijfelen bij het lezen vd verhalen over het magnesium tekort bij meerdere ponies. Shet is nog jong, moet nog spieren krijgen dus de magnesium lijkt me toch wel heel belangrijk. ....twijfel twijfel.....

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:35

Er is nu ook nog een ander supplement nl. Vitalbix van Blue Horse, ik heb een zak staan die ik binnenkort ga uitproberen. Die is qua verhoudingen in ieder geval beter in orde dan de Metazoa en de mensen er achter zijn ook beter bereikbaar/ aanspreekbaar. http://www.vitalbix.com/27-informatie/7 ... aardenvoer

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:04

Met bleu horse word je haast dood gegooid.. Overal zie je het voorbij komen! Opdringerig is het bijna.. Voor mij al een rede om het niet te kopen :x bovendien moet dat ook bezorgd worden wat ik enorm lastig vind.

Onze plaatselijke dierenwinkel kan metazoa leveren! Fijntjes! Ik ga zelf extra magnesium bij voeren denk ik. Probleem ook opgelost hoop ik.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:44

Metazoa komt er bij mij niet meer in, die troep vertrouw ik voor geen stuiver, denk dat ik het toch maar fijn bij de Marstall Force ga houden, dat voeren we al jaren en dat bevalt erg goed.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:41

No_No schreef:
Met bleu horse word je haast dood gegooid.. Overal zie je het voorbij komen! Opdringerig is het bijna.. Voor mij al een rede om het niet te kopen :x bovendien moet dat ook bezorgd worden wat ik enorm lastig vind.

Onze plaatselijke dierenwinkel kan metazoa leveren! Fijntjes! Ik ga zelf extra magnesium bij voeren denk ik. Probleem ook opgelost hoop ik.

Dat werkt helaas niet altijd. Als verhoudingen scheef zijn, wordt de magnesium niet opgenomen. Wij hebben geen ruwvoer analyse, dus weet niet wat de verhoudingen daarin zijn. Maar toen wij metazoa gaven, gaf ik ook al lang magnesium bij. De shet had alsnog magnesium tekort, dus het ging erin voor niks.

Wij zijn weer terug op de Force en doe er een handje Faser light bij. Ons jonge paard krijgt het door zijn voer gewoon.
Voor metazoa hebben we al 2 jaar Force gegeven, dus vind het wel best zo. Ik zie ook weleens iets voorbij komen wat interessant is, maar het is OF heel moeilijk aan te komen OF vreselijk duur meteen.