Ik vertrouw PAVO voeders in principe niet of nou met of zonder analyse is

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hilli schreef:Bij 10% suiker zit er 50 en dus geen 5 (1%!) suiker in de bietenpulp, en ja, er zit ook gewoon suiker in hooi. Hier dus puur om praktische redenen de keuze voor bietenpulp van Pavo, plus dat mijn merrie het inmiddels 2,5 (?) jaar zonder zeuren eet. Gewone bietenpulp vindt ze minder lekker, maffe merrie.
Mizora schreef:Er zijn zat mensen die hun paard meer dan 1kg pulp geven. Maar dat is dan vaak wel ter vervanging van krachtvoer of ruwvoer en dus zouden ze sowieso suikers binnen krijgen. Voor gewone paarden maakt het inderdaad niet uit, daarom is het slim dat ze er twee dingen aan geknoopt hebben: weinig suikers én snel klaar.
Gerritt schreef:Ik snap niet waarom je meer dan een kilo pulp brok zou laten weken en dat geeft wanneer ze geen krachtvoer krijgen en weinig ruwvoer? Ruwvoer is toch de grootste basis ?
Ik deed een halve schep pulp brok in een emmer met iets onder de rand warm water. Na 6 uur zat er amper nog water in de emmer. Hele emmer vol? Ga eens een kilo voeren dan heb je meer dan 2 emmers!
Ik heb geleerd dat bietenpulp niks anders doet dan de buik vullen van een paard?
Citaat:Fosfortekort bij paarden geeft vaak klinische verschijnselen zoals spierzwakte en -trilling. Daarnaast kan een fosforgebrek het paard belemmeren in het regelen van de energiebehoefte, wat kan leiden tot hoge bloedspiegels van glucose en vetten. - See more at: http://www.voervergelijk.nl/nieuws/128/ ... 9eWe4.dpuf