Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kirsten4

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 23:44

Ik rij een pony die van karakter gewoon erg paniekerig is, snel stress en spanning heeft, alles eng vindt etc etc. Hij is nu bijna 8 en dat is dus nog steeds zo :') Dat zal ook wel zo blijven, zo is hij nou eenmaal (alle pony's in die lijn wel namelijk), maaaar ik wil met de eigenaar gaan overleggen of we hem geen magnesium bij kunnen voeren! Ik hoor er goede verhalen over en kan het altijd proberen dacht ik zo! :j Brengt (hopelijk) wat meer rust, zodat er minder spanning is en we fijner rond kunnen rijden samen! Ik ga dat dit weekend waarschijnlijk even overleggen :) Ik zal hier updaten!

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:33

Voeren van magnesium gaat bij een schrikkerig paard denk ik alleen helpen als er een tekort is.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:17

TinePine schreef:
Voeren van magnesium gaat bij een schrikkerig paard denk ik alleen helpen als er een tekort is.

Maar ze worden er toch ook rustiger van? Ik weet ook wel dat ik hem nooit helemaal rustig en superbraaf krijg, dat is hij gewoon niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:48

Alleen dus als er een tekort is, het is geen kalmeringsmiddel hoor, hihihi.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:51

Ik had voorheen liqui horse relax...had het idee dat het echt goed werkte, maar ben over gegaan op magnesiumcitraat van Pharmahorse. Ga toch weer terug overstappen
Het is inderdaad geen kalmeringsmiddel. Mijne is op zich een vrij nuchter paard, maar soms wat onrustig, prikkelbaar. Daarnaast ontspant het iets in het lichaam/spieren

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:52

Schrikken en opvoeding zijn een kwestie van trainen. Je moet je paard nooit volgooien met rotzooi om hem rustiger en braver te krijgen. Goede begeleiding zoeken.

Magnesium alleen geven bij tekorten.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:47

Ik hoorde juist van veel mensen in m'n omgeving dat ze standaard een klein beetje magnesium gaven & dat die pony's (hete pony's) er wel iets rustiger van werden.

Ik wil ook zeker de pony niet volgooien met zooi en weet dat het geen kalmeringsmiddel is. Trainen doen we al heel lang, hij is ongeveer 4 jaar ohz en we doen ook grondwerk etc en buitenrijden ook, maar zo is hij nou gewoon eenmaal. Heel erg onvoorspelbaar. Maakt zich om niets druk, ook aan de hand. Heb zeker goede begeleiding, heb 2x per week les en ik ken deze pony echt al vanaf dat hij 3 is & ik ben bijna de enige die iets met deze pony kan :)

Ik dacht alleen omdat ik er verhalen over gehoord had, dat ik het wel kon proberen. Maar dat laat ik ook aan de eigenaar over hoor!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:53

Ik lees/hoor ook dat je het best een paar weken kan geven, gewoon een kleine hoeveelheid, om te zien of er iets verandert of niet, dat is niet schadelijk. Ik ga met de eigenaar overleggen. Denk dat een korte tijd uitproberen geen ramp is, we kunnen er altijd weer mee stoppen. Maar ik laat dit geheel aan de eigenaar over, het is niet mijn pony :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:58

Dat is echt dikke onzin hoor. Ik heb ook zon heet konijn en dat blijft ze, maar die had dus wel duidelijk tekorten en was op gegeven moment aan de hand ook compleet over de zeik en para, dan haalt het de scherpe randjes eraf inderdaad. Maar aan puberen of gewoon een hete donder zijn, gaat geen enkel middel tegen helpen, ja, geduld en opvoeding...

Het klopt wel dat het geen kwaad kan om bij te voeren, als je geen bloedonderzoek er tegen aan wilt gooien, want ze plassen het teveel wel weer uit.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:09

IVAANAA__ schreef:
ik ben ook opzoek naar magnesium van de welkoop. ik las iets over een bestelcode moet ik die doorgeven? kan iemand die mij vertellen? weet iemand of er een welkoop omgv rotterdam of omgv ede is die het verkoopt.

en hoeveel voeren jullie nou precies.
beter 1keer of 2keer per dag?

Toen mijn paard te kort had (vastgesteld via bloedonderzoek) 2x daags een schepje. Nu ze meer in balans is - terug naar 1x daags een schepje. Maar voor de opname is het het beste het zoveel mogelijk te verdelen. Nu is het spul van de welkoop niet prijzig...

Optimale opname is niet met calcium rijke producten (zoals bijv. Lucerne) en liever 2x een half schepje dan 1x een heel schepje. Maar werkt het... dan is het goed!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:11

Ik heb er dan verder ook geen ervaring mee, dus ik wist/weet niet niet alles precies :)

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:15

Zou het gewoon proberen hoor Kirsten4

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:38

Onvoorspelbaar gedrag kan ook karaktertrekje zijn. Je haalt misschien met de magnesium de scherpe randjes eraf.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:44

Marcella schreef:
Onvoorspelbaar gedrag kan ook karaktertrekje zijn. Je haalt misschien met de magnesium de scherpe randjes eraf.

Dit is zeker zo.

Maar paarden die snel stress hebben verbruiken veel magnesium, dus bij paarden die snel en veel stress hebben zal er wel snel een tekort zijn.
Proberen kan altijd, magnesium kan geen kwaad, en teveel wordt uitgeplast.
Anders dan met veel andere supplementen.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:50

Precies, ik dacht dat ik het in ieder geval kon proberen en dat misschien de scherpe randjes er af gaan inderdaad :j Z'n karakter kan ik natuurlijk niet veranderen, dat snap ik haha :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:01

Heb hetzelfde probleem betreffende onvoorspelbaar gedrag. Zit nu alweer af te wachten tot de pirouettes rechtsomkeer naar stal terug komen. Gelukkig zorg leeftijd ook wel een beetje dat de scherpe randjes eraf gaan.

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:04

[/quote]

Weet niet of Epe ook te doen is? Maar daar haal ik het.
Durf niet te zeggen of ze het op voorraad hebben. Voor mij
hebben ze het de laatste keer besteld en was met een week binnen.
Ze belden mij zelfs op dat ze het al hadden.[/quote]
Dit is de welkoop als ik het goed begrijp? Ga ik even bellen, Vaassen werkt niet mee..[/quote]

Klopt,de Welkoop in Epe. Die doen het zeker wel. Bij mij deed Vaassen ook moeilijk. Ze konden het niet bestellen/vinden. Terwijl Epe het wel zo kon!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 07:50

Je hebt twee types winkels. Met en zonder groot vee afdeling. Die met kunnen het wel bestellen en die zonder over het algemeen niet.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:51

sunny43 schreef:
IVAANAA__ schreef:
ik ben ook opzoek naar magnesium van de welkoop. ik las iets over een bestelcode moet ik die doorgeven? kan iemand die mij vertellen? weet iemand of er een welkoop omgv rotterdam of omgv ede is die het verkoopt.

en hoeveel voeren jullie nou precies.
beter 1keer of 2keer per dag?

Toen mijn paard te kort had (vastgesteld via bloedonderzoek) 2x daags een schepje. Nu ze meer in balans is - terug naar 1x daags een schepje. Maar voor de opname is het het beste het zoveel mogelijk te verdelen. Nu is het spul van de welkoop niet prijzig...

Optimale opname is niet met calcium rijke producten (zoals bijv. Lucerne) en liever 2x een half schepje dan 1x een heel schepje. Maar werkt het... dan is het goed!

hoe vaak heb jij bloedonderzoek laten doen? iK heb het nu bij mijn pony paar keer gedaan. Eerst 3 x met 4 weken tussentijd. en laatste keer meerdere keren op een dag afgenomen. in de ochtend had ze het laagst, midden en avond bijna gelijk. iets hoger.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:19

Nef1985 schreef:

Weet niet of Epe ook te doen is? Maar daar haal ik het.
Durf niet te zeggen of ze het op voorraad hebben. Voor mij
hebben ze het de laatste keer besteld en was met een week binnen.
Ze belden mij zelfs op dat ze het al hadden.[/quote]
Dit is de welkoop als ik het goed begrijp? Ga ik even bellen, Vaassen werkt niet mee..[/quote]

Klopt,de Welkoop in Epe. Die doen het zeker wel. Bij mij deed Vaassen ook moeilijk. Ze konden het niet bestellen/vinden. Terwijl Epe het wel zo kon![/quote]
Ga ik die bellen! Dank

BelleNaturel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:07

Ik geef magnesiumchelaat van Paard Natuurlijk. Zakje is bijna op dus moet nieuwe bestellen, maar nu hoor ik goede verhalen over magnesiumoxide van de welkoop, als dat even goed werkt zou ik dat willen bestellen. Scheelt heel wat in prijs, de chelaat is best duur! Maar ik ben van België, kan ik de magnesiumoxide van de welkoop bestellen en laten verzenden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:26

Ik vind het beter werken dan die van paard natuurlijk! Die vraten ze hier amper en die van de welkoop wel. Misschien dat dat wel mogelijk is?

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:43

ik heb het vandaag on wageningen besteld deden niet moeilijk en is ook een groot filiaal. dus ben benieuwd

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:35

Gisteren is er bloed getrokken. Wat een draak is dat dier van mij dan. 5 naalden en een paar kopstoten voor de DA verder en toen hadden we bloed.

Nu afwachten of ze tekorten heeft.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:37

Ik zie dat ik het gisteren al gepost zag ik. Beetje verstrooid vandaag.