Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:15

dblijham schreef:
Even een vraag aan de mensen wiens paard niet direct enthousiast was, hoe lang duurde het voor ze aan de smaak wenden? Mijn pony die normaal gesproken alles eet weigert dit en eet dan ook alles waar ik het mee gemengd heb niet meer. Heb al vanalles geprobeerd in de hoop dat ze er aan zou wennen maar...

Een paar dagen was het bij mij.

dianalamboo schreef:
Ik kan nergens op de zak een houdbaarheidsdatum vinden? Wie kan mij vertellen waar het staat

Zou ik straks even op zak zelf moeten kijken, maar wellicht dat iemand anders sneller is.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:24

dblijham schreef:
Even een vraag aan de mensen wiens paard niet direct enthousiast was, hoe lang duurde het voor ze aan de smaak wenden? Mijn pony die normaal gesproken alles eet weigert dit en eet dan ook alles waar ik het mee gemengd heb niet meer. Heb al vanalles geprobeerd in de hoop dat ze er aan zou wennen maar...

Ook bij mij een paar dagen.. Ik mengde eerst altijd niet-melasse-vrij voer erdoor en nu eet ze ook care4life heel smakelijk!

MarimaCarona

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:04

onderop aan de zijkant staat de datum wel eens

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:22

Ik heb alleen een proefzakje gevoerd, en die van mij zijn er gek op. (nou krijgen ze normaal gesproken ook geen krachtvoer, dus ze zijn ook niets gewend ;) )

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:24

Nou die van mij is er inmiddels ook dol op.

jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:38

Mijn paarden vinden het nog steeds erg lekker en zien er erg goed uit.

De eerste 2 weken werd er veel meer geplast en waren de stallen dus flink nat maar nu is dat weer normaal.
Ze zijn nog wel wat drukker als andere jaren rond deze tijd maar dat word nu ook langzaam aan wat minder.
Ik denk dat het te maken heeft met de kruiden en de grotere hoeveelheid vitaminen in dit voer en dat ze daar nu aan gewend zijn ?

Ik ben wel wat minder gaan geven en geef nu 500 gr per dag per paard.
De paarden wegen rond de 425 / 450 kilo.

Is het meer mensen die het vele plassen opmerkte ook opgevallen dat het nu weer afneemt ?

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:55

Die van mij krijgt t nu sinds 1 december,
Maar weigert t nog steeds te eten.

Ik meng t nu door zijn 'vertrouwde' musli
(Ook melasse vrij) en door zn brok,
Maar hij laat de helft staan of pummelt zijn oude voer er tussenuit.

Als dit zo blijft stop ik met C4L,
Vind t n supermooi voer maar
Paard moet t wel willen eten natuurlijk.
:)

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:05

vanavond 10 voor zes belde ze dat het binnen was ik snel voer opgehaald
en zowel mijn mini paardje als mijn drachtige merrie vinden het lekker en eten heel rustig!
die drachtige merrie is drama met alles sloekt ze naar binnen maar deze muesli niet gelukkig!
dus ze krijgt 2 keer per dag merrie brok en s`middags nu die muesli

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 00:09

jill schreef:
Is het meer mensen die het vele plassen opmerkte ook opgevallen dat het nu weer afneemt ?

Die van mij plaste ook veel meer dan normaal zins ze dit voer krijgen. Nu ruim een maand later is het wel iets minder geworden als in het beging.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:52

Ik ben er eerst maar even mee gestopt nu en ze eet haar voerbak weer schoon leeg. Jammer, leek heel goed voer voor haar.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:47

Mijn ruin eet het alleen op met wat slobber er door...... nog even volhouden en anders zet ik hem weer op subli dieetmix denk ik. De andere 2 eten het wel goed, gelukkig :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:29

Ik ben inmiddels aan mijn 6e zak toe!
Paarden doen het er prima op, ben tevreden en zij helemaal!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:04

Hier ook nog elke avond gesmak :)

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:06

En... ik blijf nog steeds wachten op de eerste levering bij mijn voerleverancier.... Het zou er vrijdag zijn geweest... Niet dus door sneeuwstorm, dan vandaag... ook niet dus... Zaterdag zal het er zijn... zeggen ze.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:16

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:39

Meert schreef:
Denken jullie dat dit voer ook geschikt is voor een paard van 22 jaar die last heeft van stalbenen (met enige regelmaat zijn ze ook echt behoorlijk dik)? Dit vooral door het hoge eiwitgehalte. Senna krijgt nu Subli Dieetmix met een vit/min supplement en iedere dag een bruin biertje. Dat biertje vindt ze onwijs lekker dus dat zou ze dan wel blijven krijgen.

Die van mij is ook 22 maar heeft geen stalbenen. Hij staat dit jaar voor het eerst zelfs 24/7 buiten(met schuilstal(waar hij zelden in gaat alleen om te eten) en regendeken). Hij eet het niet zo graag als de dieetmix, doet er langer over. Hij doet het er wel goed op, ik voer maar een halve schep per dag. Is wel fitter heb ik het idee. Ik kan me wel voorstellen dat als de afvalstoffen enzo beter afgevoerd worden door de kruiden. Maar ik denk dat tegen stalbenen beweging het beste is,(maar dat is niet je vraag :o )

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:25

Gisteren ook een zak care4life gehaald en een schep (500 gr) aan mijn kieskeurige arabier gegeven.
Hij heeft t goedgekeurd, zelfs t bakje werd uitgelikt en dat is echt niks voor hem :D
Het viel me op dat hij er flink op moest kauwen, dus dat is een groot pluspunt, want ik heb er twee die echt schrokken (niet dat ze veel krijgen 200gr muesli om de 100gr Force door te mengen)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:31

Deaglán schreef:
Mizora schreef:
Zou ik het aan shetveulens kunnen voeren in plaats van veulenbrok van het voorjaar. Ik wil ze toch dan zo veel mogelijk onbeperkt hooi en wat gras kunnen voeren maar shetten zijn over het algemeen nou eenmaal snel rond en veulenbrok zit ook lekker veel suiker één. één moet op dit moment nog aankomen en staat nog op een halve kilo veulenbrok (die is vreselijk afgevallen bij het spenen, at bijna niet), de ander hoeft niet dikker (lekker voor nu, maar mag in het voorjaar misschien nog wel wat af als hij zo blijft. Deze hebben we nu 2 dagen), die krijgt nu 150gr (3 handjes) omdat hij toch iets te doen moet hebben zolang de ander eet. Er staat een hekje tussen met voeren dus ieder eet echt zijn eigen portie. Ik zit nogal te twijfelen tussen dit en dieetmix, want ik wil ze wel vitamines blijven bijvoeren.

Ik weet niet wat het eiwit gehalte van de C4L is maar die moet voor veulens wel hoog genoeg zijn (vanwege de groei e.d) heb ik me laten vertellen door een DA, weet alleen het exacte % niet meer

als je voldoende goed ruwvoer aanbied hebben ze over het algemeen geen eiwit van krachtvoer nodig hoor :n
het is puur de vit/min waar je echt naar moet kijken waarbij het erg belangrijk is dat de c/f verhouding goed is

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:00

Bassenqua schreef:
Ik heb een vraagje die ik eigenlijk specifiek aan PAVO_GT wil stellen.

Al meerdere keren is er door verschillende gebruikers van Care4life aangegeven dat er paarden zijn die beduidend meer zijn gaan plassen, helaas is daar tot nu toe nog niet op gereageerd. Ook onze peaces heeft hier last van, in eerste instantie aan genomen dat dit door de kruiden zou komen, er zitten immers meerdere vochtafdrijvende kruiden in Care4Life maar....nu blijkt dus dat Peaces elke nacht gemiddeld 10 liter water meer drinkt dan dat ze voorheen deed, let wel, ik praat hier over een minipaardje van rond de 125 kg. Ik heb gisteren de site van Pavo door gespit en nu blijkt dat het natrium en jodium gehalte beduidend hoger ligt dan de andere Pavo voeders en dáár zou ik toch graag een verklaring voor krijgen. Ter vergelijking:

NATRIUM - JODIUM

Natures Best 0.4% - 0.5mg
Sportsfit 0.7% - 0.5 mg
Summerfit 0.5% - 4.0 mg
Slobber 0.5% - 0.5 mg
Daily Plus 0.1% - - mg
Energy Control 0.7% - 1 mg
Vital Complete 1.5% - 20 mg
Allsports 0.6% - 1 mg
Condition 0.5% - 0.9 mg
Podo Care 0.05% - 5 mg
Kruidenmelange 0.4% - 0.5 mg
Basic Plus 0.5% - 0.7 mg
Podo Grow 0.3% - 0.9 mg
Cerevit 0.4% - 0.7 mg
Podo Lac 0.5% - 0.9 mg
Herbasan 0.5% - 0.8 mg
Podo start 0.3% - 0.9 mg
CARE4LIFE 1% - 1.5 mg

Zoals te zien is zijn de gehaltes Natrium en Jodium ( zouten ) beduidend hoger dan de andere Pavo voeders op de Vital Complete en Summerfit na en daar heb ik nu vraagtekens bij???? Heeft Pavo de melasse vervangen door zouten om het eten smakelijker te maken? Waarom zit er in dit voer zoveel meer zouten ? Peaces komt weg van de Cavalor Sensitive die op een Natriumgehalte van 0.3% en een jodiumgehalte van 1.25mg zit, zij krijgt dus ruim 3x zoveel Natrium binnen en ruim 16% meer aan Jodium. Dit wetende vind ik het niet gek dat ze zoveel meer vocht tot zich neemt.

Voor mij houdt dit in dat ik duurder voer ( aanschaf ) dan dat ik deed, daarbij gebruik ik meer stro omdat ze haar box drijfnat plast, gisteren een baal vlas gekocht ( wat ik nooit gebruik ) om op de plasplek te strooien zodat er iets ligt wat het vocht beter opneemt. Ik heb peaces per direct weer terug gezet op de Cavalor Sensitive, in mijn opinie is het minder slecht om wat suikers/zetmeel te voeren dan zout, ik ben ook héél benieuwd wat er nu gaat gebeuren met het vele drinken en plassen van Peaces. ;)

Pavo_GT, graag zou ik horen hoe dit nu in elkaar steekt? Als de paar gebruikers die hier op dit topic zitten al melding maken dat er meer geplast wordt dan moet daar over het hele gebruik in Nederland meer over gesproken zijn, in ieder geval via de enquete. Ik zou toch wel graag een verklaring krijgen over het hogere Natrium/Jodium gehalte en het meer plassen, nu trek ik mijn eigen conclusie die er compleet naast kan zitten!

Op 30 November heb ik deze post geplaatst maar helaas nog steeds geen terugkoppeling ontvangen, ook heeft mijn leverancier met Pavo gebeld omdat ook daar meer klanten waren met hetzelfde plas/drink verhaal, Pavo zou terug bellen. Helaas laat Pavo zich niet meer horen dus voor mij is het klaar, vind dit echte anti reclame, nooit geen Pavo meer. Ik was al geen Pavo fan maar als er zo slecht gereageerd wordt op een symptoom die bij vele paarden voorkomt dan is dat alleen maar bevestigd.

Voor de liefhebber staat hier dus nog een een kg of 11 Car4Life, anders gaat het de kliko in!

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:14

Jahoor, kom maar brengen!

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:16

Oei... Wij wonen op 250 km van elkaar...
Gaat niet lukken denk ik.
Hoe meer ik hier lees, hoe meer ik begin te twijfelen om het ook daadwerkelijk te geven. Ik moet er ook wel bij zeggen dat ik vroeger nooit positieve ervaringen had met Pavo. Zelfs met de "nature's best" ging hij schuren.
Door de reclamecampagne werd ik nieuwsgierig naar dit voer, vandaar dat ik het wil "uitproberen"... maar het raakt niet geleverd bij de plaatselijke voerboer...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:34

Bassenqua: volgens de richtlijn heeft een paard minimaal 28.3 gram zout per dag nodig.
(Nutrional requirements for horses 1-2 ounce daily)

Pavo_GT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:48

Bassenque, op de opmerkingen over meer plassen heb ik toen gereageerd dat het zeer vermoedelijk kwam door de kruiden en dat we er via de enquetes voor zover ik wist niets over hadden teruggekregen. Beide kan ik bevestigen. Heeft met het ontgiftingseffect van de kruiden te maken en we hebben 62 ingevulde enquetes gehad en daarin staat niets over meer drinken/plassen. Dat kan zijn omdat het ze niet is opgevallen of de paarden er over het algemeen er geen 'last' van hadden.

Door anderen hier werd al ingegaan op het zoutgehalte dus ik dacht eigenlijk dat dat voor jou voldoende uitleg was. Blijkbaar verkeerd ingeschat Y;( . Het zoutgehalte is dus hoger dan in onze andere krachtvoeders omdat Care4Life een stuk geconcentreerder is en het inderdaad over het algemeen te weinig uit een ruwvoerrantsoen gehaald kan worden. En bij arbeid neemt de behoefte dan nog eens toe.

Ik weet niet naar wie jouw leverancier heeft gebeld, maar op kantoor hebben we voor zover bekend geen telefonische vragen over binnen gekregen van een dealer (of hij is niet bij mij terecht gekomen). Maar als je aangeeft wie het is wil ik zeker even bellen :j

Het meer drinken en plassen komt inderdaad bij een aantal paarden voor, niet vele (anders hadden we er zeker meer over terug gehoord) en ik las hier van iemand dat haar paard inmiddels weer normaal plast terwijl het voer wel nog steeds gegeven wordt. Dat hoort inderdaad ook.
Het meer drinken + plassen is iets dat ongeveer een week of 3 mag aanhouden, daarna moet het weer normaliseren.

Even ter algemene info: Ik lees hier vaak, maar niet elke dag bij. Soms kan ik daardoor over een vraag heenlezen. Als je echt een dringende vraag hebt kun je het beste even een PB sturen (krijg ik melding) of bellen, dan krijg je direct antwoord :)

lazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:32

Heb 3 zakken opgehaald, maar bij thuiskomst kwam ik erachter dat ik geen korting heb gekregen.
Hoe kan ik dit terug krijgen?? Mee terug gaan? Er mee terug gaan is niet de beste optie aangezien ik wel een stukje moet rijden.
Iemand nog andere tips??

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:53

Bel de winkel?!