Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zilfstar schreef:Ik heb een Tem gestuurd omdat ik vind dat dit topic niet hoeft te ontaarden in een discussie over het emailbeleid van een fabrikant of negatieve reclame over wie dan ook.
Ik als TS roep hierbij op dit topic ON topic te houden en dat is VOER wat het natuurlijk rantsoen probeert na te leven. Uiteraard passen daar opmerkingen bij over als paarden het niet willen eten etc. Maar geen moddergegooi naar fabrikanten of Bokkers graag!
Zilfstar schreef:Ik heb een Tem gestuurd omdat ik vind dat dit topic niet hoeft te ontaarden in een discussie over het emailbeleid van een fabrikant of negatieve reclame over wie dan ook.
Ik als TS roep hierbij op dit topic ON topic te houden en dat is VOER wat het natuurlijk rantsoen probeert na te leven. Uiteraard passen daar opmerkingen bij over als paarden het niet willen eten etc. Maar geen moddergegooi naar fabrikanten of Bokkers graag!
Marcella schreef:Zilfstar schreef:Daarom denk ik ook richting een Muesli of granenmix (zie openingspost). Dus geen brokken/ biks... (al zitten in de lijnzaadbrokjes die in de kruidenmix zitten die ik nu heb geen melasse. Dat is lijnzaad"pulp"geperst. Valt ook makkelijker uit elkaar dan een standaard biks
)
Daar waar granen in zitten zit ook zetmeel en zetmeel word weer omgezet naar suiker.
Darkness85 schreef:Ik heb mijn HH ingeslagen voor de winter. Heb 8 zakken gekocht en gister opgehaald bij het verdeelpunt.
Mijn paard eet alleen ook erg slecht van de HH brok. Soms eet hij het wel helemaal op 's ochtends voor hij naar buiten gaat. Maar dikwijls laat hij de helft liggen. Hij vind z'n voerdroog veel belangrijker. Ik laat het voer gewoon in zn bak liggen. Om 5u krijgt hij weer een nieuwe portie erbij in zn bak.
Echter als ik 's ochtends op stal kom is z'n bak altijd leeg. Dus hij eet alles in de loop van de nacht toch wel altijd op. Dus ik hou nog even vol. Pas als hij echt alles dag in dag uit laat liggen en er echt helemaal niks meer van wil weten ga ik is uitkijken naar wat anders.
Ik wil het bijltje er nog niet gelijk bij neer gooien.....
SparklingApp schreef:Ja daar zat ik dus ook een beetje aan te denken.(dan komen er misschien wel flinke hoeveelheden in de bak te liggen om het 's nachts nog op te eten)
Anoniem schreef:misschien weet iemand dit hier...
kan je lucerne in een voerton mixen met musli?
zodat je het samen kunt voeren?
(voor na arbeid....anders moet ik 3 tonnen met voer neerzetten...)
UniFlap schreef:Je kan het ook zo bekijken Dark; Je geeft je paard na het werk nog eten, maar je paard heeft er meer aan om het sóchtends te verwerken voor de volgende dag