Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nouvel schreef:Hebben jullie ervaring met de cornmuesli voor magere paarden om weer op gewicht te komen?
Mijn merrie staat op 't moment dag en nacht op de wei en is mede daardoor ontzettend afgevallen...
Ze wordt nu al elke dag bijgevoerd, maar ik geef haar dan het liefst iets wat echt effectief is om weer wat beter op gewicht te komen, en de corn werd me daarvoor aangeraden...
jesse_rulez schreef:Gebruikt iemand hier toevallig de Marstall Glissando voor zijn/haar paard(en)? Ik ben benieuwd naar de ervaringen hiermee..
Ninaka schreef:Heb net antwoord gekregen van Marstall.
Komt redelijk overeen met jouw advies Mirim.
In het kort nog even ter herinnering. Ben in de winter Faser Light bij gaan voeren bij de subli basisbrok van stal ipv de Pavo Nature's Best die ik eerst voerde. Dat ging prima, maar nu ze op de wei staat en geen subli meer krijgt, maar alleen Faser Light na werk, lijkt ze tekort te komen.
Advies van Evert Brooijmans:
Een deel van het rantsoen vervangen door Marstall Vito. Dit is ook een laag zetmeel en suiker voer, maar met meer energie dan de Faser Light.
Een andere optie is wat olie bij voeren. Bij voorkeur lijndistelolie (dit zei mirim ook) Wanneer het paard er nu goed uitziet en er alleen te weinig energie is om het werk te doen zou ik eerst met olie beginnen.
Is die lijndistelolie ook van Marstall of is dat algemeen te verkrijgen. Zo ja, weet iemand de kosten daarvan?
En mirim (of iemand anders) weet jij wat de kosten zijn van de basis lucerne van Marstall?
Maar hij stelt dus dat de Vito meer energie levert dan de Faser Light. Is dat niet weer haaks op wat hier eerder gezegd is. Met name dat Vito niet geschikt zou zijn voor paarden die in het werk staan?
mirim schreef:karev schreef:kan je een paardook ''overvoeren'' met force. asl ze teveel zou krijgen, zouden ze daar iets aan over houden?
Nee, niet zo snel. Het overschot wordt het lichaam wel weer uitgewerkt. Maar vanwaar jouw vraag?