Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:06

Abercrombie schreef:
Hoeveel voeren jullie van de welkoop magnesium per dag?

ben begonnen met 1 eetlepel p/d elke ochtend door zijn voer
en nu krijgt hij halve eetlepel p/d door ochtend voer

Anoniem

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:26

35 gram voor een paard van 550 kg.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:29

Mijn paard krijgt eigenlijk geen brok (een handje per voerbeurt omdat ze anders overgeslagen wordt) en verder vooral hooi/kuil en lucerne 2 emmers per dag. Ik overweeg om daar nog wat magnesium bij te geven om te kijken of ze beter kan ontspannen. Het is best een portret.

Ik heb nu twee zakken Cavalor fiber force opgevoerd en nu ga ik beginnen aan een zak hertog lucerne om te kijken of ze dat ook smakelijk eet. De fiber force gaat er goed in maar is best prijzig.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:29

Veulen84 schreef:
Gini schreef:
Heeft iemand ervaring met vloeibare magnesiumsupplementen?

Ja, ik heb er verschillende gevoerd. Makkelijker dan poeder, dat eet me paard niet.

Met welke heb jij goede ervaringen?

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:18

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:34

In Putten bij Evers aan de Waterweg kan je ook magnesiumoxide kopen..Het is daar ook mogelijk om gewoon 1 of 2 kg te kopen en het is net zo goedkoop..

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:32

Dat product bij de welkoop is dat oorsponkelijk wel bedoeld om te voeren? Of is dat eigenlijk om je tuin te bewerken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:41

Dat is oorspronkelijk bedoelt omt e voeren aan koeien.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:56

Aha oke, ik zal eens kijken bij de welkoop hier in de omgeving of ze het daar wel kunnen leveren. Hier zitten wel koeienboeren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:24

galaxyfizzy schreef:
Mijn paard kreeg (na analyse hooi en voedingsadvies) altijd de magnesiumcitraat bij van 'De groene os'. Speciaal voor een citraat gekozen, maar helaas kan ik met een pot van 500 gram slechts 2 maanden doen en het product is niet bepaald goedkoop te noemen. Dat naast de rest van zijn prijzige voer dat ik niet wil veranderen omdat hij het er super op doet (zoals de balancer van jepaardgezondenfit, echt superspul) ben ik op zoek gegaan naar de magnesium van de Welkoop. Wat een drama zeg -O- en dan heb ik de productcode/bestelcode nog meegenomen. Bij twee verschillende Welkoop filialen konden ze het product niet vinden/bestellen. Naar het derde filiaal en jawel, daar had ik prijs, ze konden het bestellen. Product dus besteld, maar het is nu al een week later dan dat de bestelling Uberhaupt binnen zou komen en nu weten ze niet wanneer en of het nog wel binnen gaat komen...

Mocht iemand een filiaal weten waar het wel gehaald kan worden in de omgeving rondom Utrecht/Amersfoort/Apeldoorn/Ermelo, dan hoor ik het graag!

Ik heb bij Welkoop Harderwijk besteld. Putten kon het niet bestellen en Harderwijk wel. Evers wist ik niet, haalde ik eerst de Force. De zakken van welkoop doe ik wel een jaar mee. Ik geef er 3 een klein schepje. Mn ruin en shet hebben beide magnesium tekort gehad, dus voer het al jaren zo bij met deze magnesium. Durf er niet zo goed mee te stoppen en het kost niks, dus kleine dosering. Ze krijgen onbeperkt ruwvoer en amper iets bij verder.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:59

superpony schreef:
galaxyfizzy schreef:
Mijn paard kreeg (na analyse hooi en voedingsadvies) altijd de magnesiumcitraat bij van 'De groene os'. Speciaal voor een citraat gekozen, maar helaas kan ik met een pot van 500 gram slechts 2 maanden doen en het product is niet bepaald goedkoop te noemen. Dat naast de rest van zijn prijzige voer dat ik niet wil veranderen omdat hij het er super op doet (zoals de balancer van jepaardgezondenfit, echt superspul) ben ik op zoek gegaan naar de magnesium van de Welkoop. Wat een drama zeg -O- en dan heb ik de productcode/bestelcode nog meegenomen. Bij twee verschillende Welkoop filialen konden ze het product niet vinden/bestellen. Naar het derde filiaal en jawel, daar had ik prijs, ze konden het bestellen. Product dus besteld, maar het is nu al een week later dan dat de bestelling Uberhaupt binnen zou komen en nu weten ze niet wanneer en of het nog wel binnen gaat komen...

Mocht iemand een filiaal weten waar het wel gehaald kan worden in de omgeving rondom Utrecht/Amersfoort/Apeldoorn/Ermelo, dan hoor ik het graag!

Ik heb bij Welkoop Harderwijk besteld. Putten kon het niet bestellen en Harderwijk wel. Evers wist ik niet, haalde ik eerst de Force. De zakken van welkoop doe ik wel een jaar mee. Ik geef er 3 een klein schepje. Mn ruin en shet hebben beide magnesium tekort gehad, dus voer het al jaren zo bij met deze magnesium. Durf er niet zo goed mee te stoppen en het kost niks, dus kleine dosering. Ze krijgen onbeperkt ruwvoer en amper iets bij verder.

hoeveel geef jij aan je shet van de welkkop magnesium?

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:54

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:10

Ik heb ook net magnesiumcitraat besteld voor mijn jonge paard, omdat citraat het best opneembaar schijnt te zijn. Ik zal het topic nog eens wat doorpluizen, maar wat zijn jullie ervaringen qua wat het best opneembaar is?

Zal ook eens zien of de welkoop hier wat heeft.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:17

bij mij werd het citraat niet opgenomen. vandaar dat ik nu van de welkoop heb besteld. komt deze week binnen. dat maar eens proberen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:17

Faline schreef:
Ik heb ook net magnesiumcitraat besteld voor mijn jonge paard, omdat citraat het best opneembaar schijnt te zijn. Ik zal het topic nog eens wat doorpluizen, maar wat zijn jullie ervaringen qua wat het best opneembaar is?

Zal ook eens zien of de welkoop hier wat heeft.

mijn paard at al die suppl van bv paardendrogist niet,ik heb ooit een emmer gehad wat bitter rook
nou hij at dagen zijn voer niet op
ben daarom verder gaan zoeken en op Mgn Gries uitgekomen, spot goedkoop en hij eet het makkelijk door zijn voer
wel vochtig maken zodat het blijft plakken aan het voer het is nl zwaar en blijft anders op de bodem liggen
mijn paard doet het goed hierop
als ik stop krijgt na tijdje weer tekort en krijgt hij schrik reacties en verstijfd hij

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 00:27

Patricia_86, Ik heb een klein maatschepje van koffie ofzo. De ruin en merrie krijgen een vol schepje en bij de shet strooi ik wat over zijn eten. Dan hou ik over, maar wil niet dat het overheerst en hij zijn hapje niet eet. Ik voer een klein beetje speedibeet met Fiber Force en dan een pompje lijnzaadolie.

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 01:11

galaxyfizzy schreef:
Bedankt voor de reacties! +:)+ Ik had de magnesiumoxide besteld bij het filiaal in Apeldoorn, maar mocht het deze vrijdag weer niet meegeleverd worden dan ga ik eens langs Harderwijk en/of langs Evers.

Weet niet of Epe ook te doen is? Maar daar haal ik het.
Durf niet te zeggen of ze het op voorraad hebben. Voor mij
hebben ze het de laatste keer besteld en was met een week binnen.
Ze belden mij zelfs op dat ze het al hadden.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:20

Vrijdag komt bij mij de dierenarts voor een bloedscreening, ben benieuwd of er uit het labonderzoek komt dat ze een tekort heeft. Zo ja kunnen we gericht gaan voeren/oplossen.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:45

Als je een koeienboer in de buurt weet... kun je daar misschien wel een zakje overkopen, die heeft vaak wel een pallet staan! Het is beter voor de opname om 2x daags een halve lepel te voeren dan 1x daags een lepel.

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:32

ik ben ook opzoek naar magnesium van de welkoop. ik las iets over een bestelcode moet ik die doorgeven? kan iemand die mij vertellen? weet iemand of er een welkoop omgv rotterdam of omgv ede is die het verkoopt.

en hoeveel voeren jullie nou precies.
beter 1keer of 2keer per dag?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:45

IVAANAA__ schreef:
ik ben ook opzoek naar magnesium van de welkoop. ik las iets over een bestelcode moet ik die doorgeven? kan iemand die mij vertellen? weet iemand of er een welkoop omgv rotterdam of omgv ede is die het verkoopt.

ik geef het al 5 jr 1x per dag en werkt prima

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:46

IVAANAA__ schreef:

ik heb het vandaag gehaald bij de welkoop berkel en rodenrijs

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:48

superpony schreef:
Patricia_86, Ik heb een klein maatschepje van koffie ofzo. De ruin en merrie krijgen een vol schepje en bij de shet strooi ik wat over zijn eten. Dan hou ik over, maar wil niet dat het overheerst en hij zijn hapje niet eet. Ik voer een klein beetje speedibeet met Fiber Force en dan een pompje lijnzaadolie.

oke bedankt.ik voer ook speedibeet, dan kan het daarin

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:49

Nef1985 schreef:
galaxyfizzy schreef:
Bedankt voor de reacties! +:)+ Ik had de magnesiumoxide besteld bij het filiaal in Apeldoorn, maar mocht het deze vrijdag weer niet meegeleverd worden dan ga ik eens langs Harderwijk en/of langs Evers.

Weet niet of Epe ook te doen is? Maar daar haal ik het.
Durf niet te zeggen of ze het op voorraad hebben. Voor mij
hebben ze het de laatste keer besteld en was met een week binnen.
Ze belden mij zelfs op dat ze het al hadden.

Dit is de welkoop als ik het goed begrijp? Ga ik even bellen, Vaassen werkt niet mee..

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 23:29

IVAANAA__ schreef:

8713062061507

De streepjescode!