Paard natuurlijk voeden (zonder suikers en melasse)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:23

Equi_libre schreef:
Gimli_ schreef:
Mijn paard is toch wel 'n zeur met voer, en die eet de HH met érg veel smaak.
Ander paard hier krijgt de basis plus maar die staat altijd een beetje sip te kijken boven haar bakje.
Gisteren heb ik haar gevoerd en eens geprobeerd of ze de normaalbrok (die ik dus voer) lekkerder zou vinden, en jawel hoor. :D
De basis plus ruikt echt naar gras, de normaalbrok veel meer naar kruiden, dus het is ook wellicht per paard verschillend welke brok ze liever hebben.
Mijn paard lust de basis plus ook overigens, maar even menselijk gesteld: ik zou ook liever de normaalbrok eten als ik op de geur afga. :+ :+

Kan ook maar zo zijn dat de normaalbrok beter is voor het paard. Dat weten ze zelf toch heel goed. Tenminste, wel bij dit soort voeding zonder toegevoegde smaakjes.

Dat geloof ik ook zeker! Afgezien van de paarden die vinden dat alles wat enigzins verteerbaar is goed is voor ze. :D

Equi_libre

Re: Paard natuurlijk voeden (zonder suikers en melasse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:29

hahaha, ja die hou je altijd waarschijnlijk ;-)

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:18

Taniya schreef:
Ik heb nog steeds geen reactie gehad!!

Zal wel een goede reden hebben

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:22

Ik zou dan wel willen weten wat? dat heb ik ze namelijk ook gevraagd.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 09:50

Qua suikerverslaving: ik hoor dat ook te vaak en ben het er in mijn geval niet mee eens. Mijn paard at hh gelijk en goed, maar hij ging t steeds minder eten. Uiteindelijk was het zo dat hij in zn box kwam en eerst stro ging eten, soms een hap hh en hij had het uiteindelijk wel op, maar lekker vind hij het niet. Ook als ik hem na een dag op het land ging ophalen en aan kwam met een handje brok ging hij rustig verder grazen. Na mengen met luzerne at hij de luzerne eruit en liet brok staan. Ik kreeg ook last vd klontvorming wat eerder is genoemd en dat eindigde in slokdarmverstopping. Hij hoestte echt een 'golfbalformaat' brok uit.. Ik kon ruiken dat het de hh was.. Dus hoe graag ik had gewild dat hij het lekker vond, ik ben maar overgegaan op muesli, al sta ik daar dus niet 100% achter ivm granen. Maar goed!

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:05

Taniya schreef:

Ik denk dat je dat zelf wel weet.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:32

Jotoma schreef:
Qua suikerverslaving: ik hoor dat ook te vaak en ben het er in mijn geval niet mee eens. Mijn paard at hh gelijk en goed, maar hij ging t steeds minder eten. Uiteindelijk was het zo dat hij in zn box kwam en eerst stro ging eten, soms een hap hh en hij had het uiteindelijk wel op, maar lekker vind hij het niet. Ook als ik hem na een dag op het land ging ophalen en aan kwam met een handje brok ging hij rustig verder grazen. Na mengen met luzerne at hij de luzerne eruit en liet brok staan. Ik kreeg ook last vd klontvorming wat eerder is genoemd en dat eindigde in slokdarmverstopping. Hij hoestte echt een 'golfbalformaat' brok uit.. Ik kon ruiken dat het de hh was.. Dus hoe graag ik had gewild dat hij het lekker vond, ik ben maar overgegaan op muesli, al sta ik daar dus niet 100% achter ivm granen. Maar goed!

heb je inmiddels al een raektie gehad van voergezond?
of zijn ze nog steeds selectief met het beantwooden van de mail....

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:54

Ik heb ze gemaild dat ik nog niets heb gehoord, na een dag stuurden ze terug dat ze het opnieuw gasn doorgeven aan een voedingsdeskundige oid. Dus we wachten af!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:31

ik ben reuze benieuwd wat er uit gaat komen

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:42

Caballos schreef:
Taniya schreef:

Ik denk dat je dat zelf wel weet.

Nee geen idee maar jij wel blijkbaar zo te zien aan je antwoord.

Vind het zeer vreemd dat ze niet eens terugmailen zijn dus zeer selectief?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:43

is hier nou echt elke keer een soort 'vete'gaande tussen equifyt en hh?
zo proef ik het tenminste wel.....krijg er een beetje kriebels van.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:00

Anoniem schreef:
is hier nou echt elke keer een soort 'vete'gaande tussen equifyt en hh?
zo proef ik het tenminste wel.....krijg er een beetje kriebels van.

Zo ervaar ik het niet hoor, iedereen heeft zijn eigen ervaringen. Vind het wel opvallend dat bij HH toch regelmatig dezelfde dingen terug komen, voer wordt slecht gegeten door een bepaalde groep paarden, de één krijgt razend snel een antwoord terug van HH en de ander juist weer niet en slokdarmverstopping. HH wordt hier gewoon veel besproken en dan komen ook de minder positieve dingen naar voren, niks mis mee toch ? ;)

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:02

Nee hoor wat mij betreft niet, ik wilde wat bestellen daar maar ben geband op de website en heb ze keurig een mail gestuurd maar krijg geen reactie, en het schijnt dat sommige mensen weten waarom, alleen helaas ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:05

Ik vind het wel,maargoed mij maakt het verder niet uit hoor....
vind het al apart dat je geband bent op een website en dat er kennelijk selectief mails beantwoord worden.
:x

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 12:11

Een fabrikant heeft het druk. Zeker nu en zeker deze nu veel mensen inslaan voor de winter. Dat is ook gecommuniceerd door Voergezond volgens kmij, dat ze het druk hebben.
Er zijn meerdere mensen in dienst, sommige wellicht part-time.
Vragen over leveringen worden wrs door anderen beantwoord dan een inhoduleijke vraag over de inhoud van het voer.
Het werd al gezegd in een mail dat die vraag naar de voedingsdeskundige gestuurd wordt...
Ik had eerder begrepen in mijn eigen mails dat deze niet alle dagen aanwezig is. Die zal dus best een volle emailbox hebben.

Om dan te beweren dat er selectief wordt beantwoord vind ik speculatief en negatief overkomen.

En geband van een website heb ik nog nooit gehoord. Van een forum ja, maar een webwinkel?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:11

Taniya schreef:
Nee hoor wat mij betreft niet, ik wilde wat bestellen daar maar ben geband op de website en heb ze keurig een mail gestuurd maar krijg geen reactie, en het schijnt dat sommige mensen weten waarom, alleen helaas ik niet.

Moet zeggen dat ik daar toch wel een beetje moeite mee heb. Zit zelf ook in de diervoeders maar dan voornamelijk honden en kattenvoer maar als ik een collega kan helpen dan doe ik dat gewoon. Je hoeft elkaar niet als concurrenten te zien maar kunt elkaar ook als collega's zien, lijkt mij fijner werken voor alle partijen maar dat is mijn bescheiden mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:16

ja dat lijkt mij ook, je wilt toch allemaal het beste voor je dier?
maargoed,is wel offtopic.
Viel me gewoon op.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:22

Taniya schreef:

Iets bestellen terwijl je helemaal equifit fan bent inclusief verkooppunt???? Volgengs mij maak je hier negatieve reclame voor HH en dat vind ik dan persoonlijk weer niet collegiaal.....

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:38

Dus als ik wat anders verkoop mag ik niets bestellen? Tevens maak ik geen negatieve reklame heb ik trouwens ook nooit gedaan, toevallig heb ik zelf meerdere paarden dus ben ook consument, dus vinden ze mij een bedreiging als ik proffesioneel wat anders verkoop? Dat dat wordt afgedaan door jou als negatieve reklame begrijp ik dus niet.

Ieder paard is anders en doet het goed op een bepaald soort merk ook dat zeg ik altijd, dus ik snap jouw antwoord dan ook niet.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:45

Geloof dat ik het hier bij laat, wil dit topic gezellig houden en ook open houden. Eventuele verdere discussie liever via pb.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:48

ik zie ook nergens dat er negatieve reklame word gemaakt,
er worden bevindingen besproken daar is niets mis mee lijkt mij

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:57

Ik vind als je spreekt over selectief beantwoorden je negatieve reclame maakt.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:42

Sorry Caballos ik vind dat je de plank compleet mis slaat, ik vind jou reactie juist negatief. Daarbij vind ik geen reactie van een fabrikant naar een dealer die een ander merk voer verkoopt zeer kinderachtig, daarbij heb ik Taniya nog nooit iets negatiefs horen zeggen over HH, integendeel ze heeft het zelfs weleens geadviseerd in dit topic. Dat heb ik HH nog niet zien doen. ;) Jammer dat je deze discussie opent en er dan gelijk vandoor gaat !

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:37

Oh ik ga er niet van door hoor, in tegendeel! Je haalt er nu dingen bij waar ik het helemaal niet over heb. En hh gaan graan producten niet adviseren omdat zij daar niet achter staan. Als jou paard het goed doet op een ander merk voer zeg ik daar helemaal niets van aangezien iedereen zelf mag weten waar zijn paard het goed op doet.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:58

Bassenqua schreef:
Sorry Caballos ik vind dat je de plank compleet mis slaat, ik vind jou reactie juist negatief. Daarbij vind ik geen reactie van een fabrikant naar een dealer die een ander merk voer verkoopt zeer kinderachtig, daarbij heb ik Taniya nog nooit iets negatiefs horen zeggen over HH, integendeel ze heeft het zelfs weleens geadviseerd in dit topic. Dat heb ik HH nog niet zien doen. ;) Jammer dat je deze discussie opent en er dan gelijk vandoor gaat !

hier kan ik me alleen maar voledig bij aansluiten ;)