Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ninaka schreef:Ook hier een adviesje gevraagd.
Heb in het najaar een advies gevraagd bij marstall en die kwamen met de faser light op de proppen.
Dit heb ik in de winter gevoerd en dit was prima en heeft haar een stuk verbeterd.
Even vanaf het begin.
Mijn paard krijgt tijdens het binnenseizoen (1 nov t/m 30 april, dan komt ze overigens nov en dec overdag wel nog op het land van 08.00 tot 16.00 uur) 2x per dag een halve schep subli basisbrok en kuil. Dit wordt gevoerd vanuit stal. Als ik gereden heb, geef ik haar graag wat extra en tot dan toe voerde ik Pavo Nature's Best. Maar na alle suiker en jeuk verhalen op internet, wilde ik toch wat anders gaan proberen, aangezien mijn paard haar staart al kapot heeft geschuurd en ze heeft veel last van mok. Ik kreeg dus het advies om Marstall Faser Light te gaan voeren, ook omdat ik iets laag in suiker, zetmeel enz ivm angst voor hoefbevangenheid (heeft ze overigens niet gehad).
Tot nu toe heeft de aanvulling van Faser Light prima gewerkt, ze vind het heerlijk en de jeuk en de mok zijn aanzienlijk verminderd. Succes dus.........maar.........
Sinds 1 mei staat ze dus weer op het land. In eerste instantie alleen overdag (van 08.00 tot 19.00 uur meestal), maar dat ben ik aan het uitbouwen naar 24/7 weidegang, met 1 à 2 keer per week een nacht binnen. Nu krijgt ze dus elke ochtend een halve schep Faser Light met Lucerne mix. En als ze 's avonds op stal komt, wacht haar geweekte bietenpulp (droog een halve schep) en weer een halve tot hele schep Faser Light (afhankelijk van wat ik gedaan heb met haar). Maar ik merk nu aan haar dat ze tekort komt. Te weinig energie en ze komt (te) moe van het land af. Dus heb het idee dat Faser Light in het weideseizoen niet voldoende is, dus vandaar de vraag moet ik Faser Light blijven voeren of raad iemand wat anders aan?
Ze wordt 3 à 4 keer in de week gereden, waarvan 2 à 3 keer in de bak en 1x per week een stevige buitenrit (vaak 1,5 à 2 uur). Daarnaast ook vaak 1x per week longeren.
Een stalgenootje van mij voert de Vito ivm hoefbevangenheid en andere problemen. Haar paard doet al niet veel (stapritjes en af en toe longeren), maar op het moment helemaal niets ivm vage kreupelheid, maar zat niet helemaal lekker in zijn vel, dus nu voert ze Force bij en heeft hij wat meer pit en energie en zit weer goed in zijn vel.
Is Force ook een optie voor mij of is het makkelijker om in het weideseizoen een ander voer te kiezen, waar ze wel genoeg uit kan halen? Wel laag in suiker enz ivm angst voor hoefbevangenheid.
mirim schreef:haleyjames schreef:hoi iedereen,
kan iemand mij het verschil uitleggen tussen marstall en hugho?
heeft iemand ervaringen met beide?
Marstall is gewoon beterNee hoor, ik weet het niet....ik heb geen ervaring met hugo. Ik heb wel gehoord dat er erg moeilijk aan te komen is.
Mavelle schreef:6,95 voor bezorgkosten is toch vrij normaal? Ik heb nog nooit voeder via internet besteld, maar dit lijkt me toch niet heel raar.
Nixxs schreef:Mavelle schreef:6,95 voor bezorgkosten is toch vrij normaal? Ik heb nog nooit voeder via internet besteld, maar dit lijkt me toch niet heel raar.
Het gaat mij erom dat ik van Marstall doorkrijg dat ik het kan halen bij welkoop.
Eenmaal daar, geen Marstall.Ook heb ik de marstall besteld in een dierenwinkel
die dealer is van Marstall en dat duurt nu al 2 weken en gaat nog ruim een week duren.
Die bezorgkosten vallen mee,maar niet als ik verwacht dat ik het zelf hier
in de buurt op kan halen.
Nixxs schreef:Welke omgeving woon je als ik vragen mag?Mavelle schreef:6,95 voor bezorgkosten is toch vrij normaal? Ik heb nog nooit voeder via internet besteld, maar dit lijkt me toch niet heel raar.
Het gaat mij erom dat ik van Marstall doorkrijg dat ik het kan halen bij welkoop.
Eenmaal daar, geen Marstall.Ook heb ik de marstall besteld in een dierenwinkel
die dealer is van Marstall en dat duurt nu al 2 weken en gaat nog ruim een week duren.
Die bezorgkosten vallen mee,maar niet als ik verwacht dat ik het zelf hier
in de buurt op kan halen.
Nixxs schreef:Het is voor mij wel vrij lastig om aan de Marstall te komen.
Twee weken terug al besteld bij een dierenzaak en vandaag heb ik gebeld.
Nog niet binnen,volgende week heeft hij het pas !
Dus ik in de auto,want ik wil niet zo lang meer wachten.Ben ik naar de Welkoop
gereden,is hier toch wel zo'n 30 minuten vandaan.Maar niks,geen Faser light bij de welkoop.
Ze hadden maar 1 soort muesli van Marstall.Bestellen ging erg lang duren en
omdat ze maar weinig bestelling voor Marstall krijgen liet ze ook wel
duidelijk merken dat het gerust een maand kon duren voor hun de Faser dan hebben.
Dan maar bestellen via Marstall zelf,zie ik op de site dat de bezorgkosten 6,95 zijn,vrij veel dus.
Ook is de Fser light vrij duur in vergelijking met andere soorten muesli.
Door dit "gedoe" zou je bijna opzoek gaan naar een ander merk.
funnyhorses schreef:Ik heb het voer van Marstall al dinsdag binnen gekregen!
Super snelle service!![]()
Ik heb er een zak sinfonie bij genomen maar jongens dat is lekker spul.
Mn pony's gingen er bijna in liggen zo lekker vonden ze het!En het ruikt me een potje lekker,zelfs mn honden willen het eten hahahahaha kun je nagaan.![]()
De kruidengeur komt je tegenmoet