Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:58

HTM schreef:
Kyrseltje schreef:
Sinds ik mijn nieuwe paard heb, eind augustus, ben ik aan het kwakkelen met zijn gedrag. Hij is enorm onzeker en ik denk dat hij erg weinig gewend is en dat hij nu vooral veel moet wennen. Maar toch zal het ook wel zijn karakter zijn. Zo is hij super onrustig in omgang en onder het zadel. Meerdere halsters zijn al gesneuveld tijdens het poetsen en ook buitenritten zijn vaak een behoorlijke dagtaak. Zijn stal is echt zijn veilige thuishaven maar wanneer het dan slecht weer is, lees veel regen en wind, dan is het ook daar eng. Hij staat dan volledig gespannen in zijn stal.

Dit alles bij elkaar wil ik toch maar eens kijken of magnesium bij hem voor wat meer rust kan zorgen. Nou is dit volledig nieuw van mij en ondanks dat ik me over heb ingelezen, heb ik toch nog wat vragen. Als ik het goed begrijp, wordt het overschot gewoon uitgeplast? In september hebben we bloed afgenomen om te kijken of hij tekorten had, en dit was toen niet het geval. Of hier ook naar magnesium is gekeken, weet ik niet maar als hij hier geen tekort aan heeft, zou dit geen problemen moeten opleveren? Daarnaast zie ik verschillende hoeveelheden en merken voorbij komen. Paard is een moeilijke eter dus ik ben op zoek naar iets wat niet vies is :=. Welk merk raden jullie aan en hoeveel dan? Hoor veel over magnesium gries van de welkoop, hoeveel voeren jullie hier van?

Zie dat er nog niet echt gereageerd is op je vragen.

Het spul van de welkoop moet je veel van voeren. Je paard is een moeilijke eten, dus zou iets zoeken waar je niet veel van per dag hoeft te geven.
Je hebt ook vloeibare magnesium
http://www.rupa-sports.com/epages/00128 ... s/WH-39028

En qua magnesium is het idd zo wat je te veel geeft plast die uit.

Wat vind jij veel???
mijn paard krijgt een halve eetlepel p/d
en gewoon door zijn voer wat vochtig gemaakt word.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:03

HTM schreef:
Kyrseltje schreef:
Sinds ik mijn nieuwe paard heb, eind augustus, ben ik aan het kwakkelen met zijn gedrag. Hij is enorm onzeker en ik denk dat hij erg weinig gewend is en dat hij nu vooral veel moet wennen. Maar toch zal het ook wel zijn karakter zijn. Zo is hij super onrustig in omgang en onder het zadel. Meerdere halsters zijn al gesneuveld tijdens het poetsen en ook buitenritten zijn vaak een behoorlijke dagtaak. Zijn stal is echt zijn veilige thuishaven maar wanneer het dan slecht weer is, lees veel regen en wind, dan is het ook daar eng. Hij staat dan volledig gespannen in zijn stal.

Dit alles bij elkaar wil ik toch maar eens kijken of magnesium bij hem voor wat meer rust kan zorgen. Nou is dit volledig nieuw van mij en ondanks dat ik me over heb ingelezen, heb ik toch nog wat vragen. Als ik het goed begrijp, wordt het overschot gewoon uitgeplast? In september hebben we bloed afgenomen om te kijken of hij tekorten had, en dit was toen niet het geval. Of hier ook naar magnesium is gekeken, weet ik niet maar als hij hier geen tekort aan heeft, zou dit geen problemen moeten opleveren? Daarnaast zie ik verschillende hoeveelheden en merken voorbij komen. Paard is een moeilijke eter dus ik ben op zoek naar iets wat niet vies is :=. Welk merk raden jullie aan en hoeveel dan? Hoor veel over magnesium gries van de welkoop, hoeveel voeren jullie hier van?

Zie dat er nog niet echt gereageerd is op je vragen.

Het spul van de welkoop moet je veel van voeren. Je paard is een moeilijke eten, dus zou iets zoeken waar je niet veel van per dag hoeft te geven.
Je hebt ook vloeibare magnesium
http://www.rupa-sports.com/epages/00128 ... s/WH-39028

En qua magnesium is het idd zo wat je te veel geeft plast die uit.

Dankje! Ik ben nu sinds een week magnesium aan het voeren. Het is een goedkope variant dus ik moet 2x 20 mg voeren. 's Ochtends gemengd met olie en 's avonds door de slobber en dat eet hij gewoon. Deze pot kon ik van iemand krijgen dus ga dit eerst proberen. Als ik nog niet voldoende verschil merk ga ik een duurdere proberen.

TanteFlavie

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:57

Ik geef tweemaal per dag een schepje, dat komt overeen met 30 gram of iets meer. En mijn schepje is niet zo groot. Winnie eet het, zoals eerder gezegd, gewoon mee op. Dit in tegenstelling met de chelaat waarvoor hij zijn voer gewoon liet links liggen. Ik voer het samen met een handje geweekte bietenpulp en wat safe and sound. Werking even goed als de dure variant.

Dus... het is niet dat ik nu de indruk heb dat ik bergen magnesium geef.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:50

Mijn paard heeft ze. Hij draagt eem rambo sweet itch hoody en krijgt een naf supplement voor ze.

Hij heeft deze winter een drainage kuur gehad maar blijft schuren dit jaar.

Nu wil ik de omega olie proberen. Ik lees hier omega gold.is dat de olie van paardendrogist zelf?

Dan ga ik dat eens proberen.

Manen zijn nu al voor de helft afgeschuurd.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:29

dat is wel heel vroeg, kijk of het geen mijt, teken of iets anders is...

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:14

sunny43 schreef:
dat is wel heel vroeg, kijk of het geen mijt, teken of iets anders is...

nee niets van dat.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:00

Heeft er iemand in de omgeving Breda/oosterhout toevallig nog wat kilo Boerenbond magnesium ter overname? Ik wilde vandaag weer bestellen en ze deden moeilijk dat het niet te bestellen was. De vorige keer konden ze het gewoon bestellen. Grrrr

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:56

Omgeving Breda... als dat ook omgeving Hoogstraten is... stuur gerust een mailtje!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:23

weet iemand hoe de magnesium van de welkoop heet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:59

Magnesium gries

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:20

Yvank_ schreef:
Magnesium gries

en een idee wat zo'n 25 kilo zak kost?

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:29

14 Euro ofzo

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:52

Gister weer een nieuwe zak Magnesium Gries gehaald, ik kan er weer een jaar mee vooruit :') .

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:43

Ik geef ook de magnesium van de welkoop. Maar moet wel echt samen doen. Met 1 paard is de zak te groot ivm de tht datum.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:16

Heeft iemand ervaring met vloeibare magnesiumsupplementen?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:25

Gini schreef:

mijn paard heeft die gehad via mijn DA toen bleek dat hij te kort had en dat aangevuld moest worden
Afbeelding

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:54

Gini schreef:

Ja, ik heb er verschillende gevoerd. Makkelijker dan poeder, dat eet me paard niet.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:09

Met datzelfde idee ben ik dus rond aan het kijken naar de vloeibare variant. Het lijkt mij dat dat veel gemakkelijker te voeren is. Maar het lijkt wel alsof iedereen aan de poeder zit :D dus ik vroeg me af of er misschien nadelen waren (geen goede werking, duurder,...).

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:25

Het is wel iets duurder in verhouding. Maar omdat mijn paard het gewoon eet (i.t.t. poeder) vond ik dat die 20/30 cent per dag wel waard.

Wat wel handig is. Je moet het wel voeren op een product wat het opneemt. Als het er gewoon afloopt liet die van mij het gewoon liggen. Maar bij de bix of lucerne gaat het prima. Ik heb een beduidend kalmer paard nu. En 1 die niet constant staat te trillen.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:18

Normaliter zal lucerne de opname van magnesium tegenwerken. De extra calcium in Lucerne is hiervoor verantwoordelijk. (tegenwerken is iets anders dan stoppen - blijkbaar wordt er bij Veulen84 nog voldoende opgenomen... gezien het effect) - 20/30 cent per dag is niet veel als het tijdelijk is, maar veel paarden krijgen altijd magnesium bij en dan is 20 - 30 cent x 365 dagen toch weer meer dan 90 Euro extra.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:24

Ik moet ook echt hier nog even aan toevoegen dat het voor mij financieel veel grotere verschillen oplevert hoor;

1 zak van de welkoop is 20 kg voor 14 euro, waar ik ruim half jaar mee doe, of ,
als ik 1 kg van PN voor 35 euro (dacht ik uit mijn hoofd) - waar ik een maand mee deed of 1 zon banketstaaf flesje die ik vroeger van de DA meekreeg, weet niet meer hoe duur die waren maar nog veel duurder dacht ik als die van PN - en waar ik uiteindelijk hooguit 2 weken mee deed!

Tel maar uit je winst...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:09

ohjajoh6 schreef:
Ik moet ook echt hier nog even aan toevoegen dat het voor mij financieel veel grotere verschillen oplevert hoor;

1 zak van de welkoop is 20 kg voor 14 euro, waar ik ruim half jaar mee doe, of ,
als ik 1 kg van PN voor 35 euro (dacht ik uit mijn hoofd) - waar ik een maand mee deed of 1 zon banketstaaf flesje die ik vroeger van de DA meekreeg, weet niet meer hoe duur die waren maar nog veel duurder dacht ik als die van PN - en waar ik uiteindelijk hooguit 2 weken mee deed!

Tel maar uit je winst...

zo redeneer ik ook :j en de magn Gries van de Horticoop werkt net zo goed bij mijn paard als al die duurdere potten waar vaak een vies smaakje aanzit waardoor hij het niet lust
ben ook begonnen met suppl van 22,50 voor 750gr en hij at het niet en het rook ook bitter......

mijn paard doet het nu al zo`n 5 jr op de `goedkope`magn en geen tekort meer!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:13

Ik voer nu een week magnesiumacetaat en mijne doet het er goed op!!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:46

sunny43 schreef:
Normaliter zal lucerne de opname van magnesium tegenwerken. De extra calcium in Lucerne is hiervoor verantwoordelijk. (tegenwerken is iets anders dan stoppen - blijkbaar wordt er bij Veulen84 nog voldoende opgenomen... gezien het effect) - 20/30 cent per dag is niet veel als het tijdelijk is, maar veel paarden krijgen altijd magnesium bij en dan is 20 - 30 cent x 365 dagen toch weer meer dan 90 Euro extra.

Mijn paard krijgt ook altijd magnesium. Ik doe 2 maanden met een fles van een liter. Fles kost me iets van 27,50 euro. Dat kost me inderdaad meer dan als je naar de boerenbont gaat. Maar ik heb hier geen boerenbont en dan nog eet ze het niet. Ik heb een jaar gerommeld met allerlei probeersels d'r wel poeders te laten eten. Dat is het ook niet.

En inderdaad als ik veel lucerne geef wordt me paard weer schrikkerig en als je het lang doet zie je dat d'r spieren weer beginnen te trillen. Maar een handje door d'r voer doet d'r niks.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:56

Hoeveel voeren jullie van de welkoop magnesium per dag?