HTM schreef:Kyrseltje schreef:Sinds ik mijn nieuwe paard heb, eind augustus, ben ik aan het kwakkelen met zijn gedrag. Hij is enorm onzeker en ik denk dat hij erg weinig gewend is en dat hij nu vooral veel moet wennen. Maar toch zal het ook wel zijn karakter zijn. Zo is hij super onrustig in omgang en onder het zadel. Meerdere halsters zijn al gesneuveld tijdens het poetsen en ook buitenritten zijn vaak een behoorlijke dagtaak. Zijn stal is echt zijn veilige thuishaven maar wanneer het dan slecht weer is, lees veel regen en wind, dan is het ook daar eng. Hij staat dan volledig gespannen in zijn stal.
Dit alles bij elkaar wil ik toch maar eens kijken of magnesium bij hem voor wat meer rust kan zorgen. Nou is dit volledig nieuw van mij en ondanks dat ik me over heb ingelezen, heb ik toch nog wat vragen. Als ik het goed begrijp, wordt het overschot gewoon uitgeplast? In september hebben we bloed afgenomen om te kijken of hij tekorten had, en dit was toen niet het geval. Of hier ook naar magnesium is gekeken, weet ik niet maar als hij hier geen tekort aan heeft, zou dit geen problemen moeten opleveren? Daarnaast zie ik verschillende hoeveelheden en merken voorbij komen. Paard is een moeilijke eter dus ik ben op zoek naar iets wat niet vies is. Welk merk raden jullie aan en hoeveel dan? Hoor veel over magnesium gries van de welkoop, hoeveel voeren jullie hier van?
Zie dat er nog niet echt gereageerd is op je vragen.
Het spul van de welkoop moet je veel van voeren. Je paard is een moeilijke eten, dus zou iets zoeken waar je niet veel van per dag hoeft te geven.
Je hebt ook vloeibare magnesium
http://www.rupa-sports.com/epages/00128 ... s/WH-39028
En qua magnesium is het idd zo wat je te veel geeft plast die uit.
Wat vind jij veel???
mijn paard krijgt een halve eetlepel p/d
en gewoon door zijn voer wat vochtig gemaakt word.