amanda2 schreef:(Maar ja ga t zelf ook niet eten)
dat valt me dan weer een beetje tegen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pavo_GT schreef:Vwb de soja doen we (Pavo, onderdeel van ForFarmers Hendrix) als lid van de Nevedi mee met het traject van de task force duurzame soja. Deze task force van de Nevedi, heeft als doel gesteld om in 2015 alle geïmporteerde soja die we in Nederland verwerken op duurzaamheid gecertificeerd te hebben. Het niveau van certificering waarop we ons richten is die van RTRS (Round Table of Responsible Soy) of equivalent.
In dit traject doet niet alleen de Nevedi mee, ook alle ketenpartners: de productschappen, de verwerkers (slachterijen), levensmiddelen industrie en de retail). Zij hebben geld bij elkaar gebracht om de premies voor de duurzaamheidscertificeringen te financieren. De overheid verdubbelt dit nog eens via het IDH (Initiatief Duurzame Handel).
Om dit traject op gang te brengen en te volbrengen heeft de Nevedi een Werkgroep Inkoop Duurzame Soja ingesteld. Dit betekend dat ze tegen het kappen van bossen zijn.
DubbelDun schreef:@_tarja_ : niet leuk als het gebeurd, maar waarom wel de 'schuld' aan C4L geven en niet aan de magnesium?? Maar ik begrijp dat je de magnesium blijft voeren, dus als het daar aan ligt dan zul je het misschien nog eens krijgen.
Ik zou dus maar even wqachten met de hele zak voer weg te geven
fanci_mike schreef:Tarja ik zie in je profiel dat ze een allergie voor soja heeft? Dan lijkt het me sowieso niet handig om een voer met soja te geven?