mirim schreef:[Ik denk dat een echt sober ras maar heel weinig muesli nodig heeft....... Mijn noordzweed krijgt per dag 300 gram faser en na het werk (4x half uurtje rijden) ongeveer 70 gram force, dus niet elke dag. Ik denk dat een echt sober ras eigenlijk af kan met gras/hooi en een liksteen. Omdat de andere paarden op de pensionstalling brok krijgen, geef ik de Faser...... Een sober ras gaat heel anders met hun energie om, vandaar dat ze ook vaak snel dik worden en gevoelig op suikers en zetmeel zijn. Vandaar dat ik maar heel weinig muesli voer (jammer voor hem want hij vind het heerlijk), het is eigenlijk al extra!
Ik heb nog nooit gehoord dat muesli de spieropbouw stopt?????
Mirim weet jij daar iets over te vertellen, ben wel erg benieuwd???
Vito is een voer wat ingezet wordt bij paarden met stofwisselingsproblemen ( liefst in samenspraak met dierenarts). Natuurlijk stopt het niet de spieropbouw

Deze paarden zijn ziek, een ziek paard hoeft natuurlijk niet (zwaar) te werken. Het is dus geen voer waar je een sportpaard op zou willen zetten.
Even ingaant (is dit goed Nederlands???

Ik heb mijn info over dat het de spieropbouw stopt toch rechtstreeks van iemand die ik voeradvies heb gevraagd via Marstall en die zei toch degelijk dat het de spieropbouw stil legt