Ik heb er vandaag op paard en koets naar gekenen.En het er met de man van hartog over gehad.Vindt het super mooi spul,maar erg duur. Wat ik me dan afvraag als ik s'morgens 10 kg in die bak doe of hij daar dan 24 uur over doet.In het begin waarschijnlijk niet omdat ze nu gewend zijn dat ze het over 4 voederbeurten krijgen.Maar als hij er eenmaal achter is dat het niet weg loopt.Of hij er dan ook langer over doet.
Nog een vraagje,hoe hoog hebben jullie die bak hangen.Zeg maar gemeten vanaf de bovenkant tot de grond?
Ik geef het gewoon in een speciekuip en niet in zo'n bak van 60 euro van Hartog. Die bak vind ik overigens veel te klein
Paarden vinden het heerlijk, ik gebruik het als aanvulling op het ruwvoer en als extraatje als onze paarden harder werken. Wij voeren nl geen krachtvoer, dus we gebruiken het compactgras als een soort 'krachtvoer'.
Ligt volledig aan je paard. Ik heb een oudje (zonder tanden) en die doet het een hele nacht op 1/4 speciekuip. En als ik mijn paard (5) een emmer geef, heeft ze het op 10 minuutjes op. Maar het is eigenlijk voer voor mijn oudje (staat op seniorenslobber en krijgt dit erbij puur voor het knabbelen, zijn slobber zit al alles in). Het paard staat op hooi en krijgt dit soms als extra, dus niet standaard. Maar dat is dus alleen omdat ze het toch achter elkaar naar binnen werkt.
Overigens betaal ik ondertussen 8,25 voor een baaltje. Maar doe daar 1,5 tot 2 weken mee.
Jasper
Geplaatst: 11-03-09 23:16
Ik heb vorige week een hoop baaltjes gehaald bij Ranzijn in Zaandam. Daar waren ze in de aanbieding voor 7,49. Misschien een tip voor iemand in de buurt om even te informeren of ze nog steeds in de aanbieding zijn?
Ammy01
Geplaatst: 12-03-09 15:17
CharlyBrown schreef:
weet iemand hier of je een dergelijke box op het internet kan bestellen??
Ik hoop het !
Je kunt hem niet bestellen via internet volgens mij. Hij staat wel op de site van Hartog en daar kun je ook de verkooppunten vinden.