Overdag niet kunnen eten, schadelijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Re: Overdag niet kunnen eten, schadelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:49

netjes gedaan zo ts.
Jammer voor haar dat ze in de problemen komt, maar dat is uiteindelijk niet jouw probleem. Daarnaast had je dr nog een week willen geven zodat ze tijd heeft voor een oplossing.

Ook ik denk dat melding geen zin heeft, zeker niet na je opmerking dat de paarden er gezond uitzien. Maar dat had ik al eerder aangegeven dat je daar niet te veel van moet voorstellen.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 14:55

LiselotZorro schreef:
Goed gedaan. Jammer dat zulke eigenaren het niet in willen zien, geen paard waardig in mijn ogen.

Melding bij de DB zal inderdaad geen nut hebben. Mijn buurman en ik geven al 7 jaar de paarden van de andere buren water omdat ze anders niks hebben. Wordt niets mee gedaan. Blijkbaar moeten we ze eerst dood neer laten vallen voor men eens in actie komt. Staan ook meer giftige planten dan gras in de weide, waar de paarden dan ook gewoon van eten.

Erg triest! Maar knap van jou en je buurman dat jullie je daar al zo lang voor inzetten!

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:15

Knap gedaan TS, zo bij je principes blijven! Dat is echt niet makkelijk +:)+

En dat de eigenaresse zich aangevallen voelt is logisch; hoe netjes je het ook verwoord, je zegt toch dat je de stal niet goed genoeg vind. Dat is confronterend en de eerste reactie is dan terugbijten. Maar hopelijk gaat ze in tweede instantie nadenken over wat je zegt :)

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 18:05

Ondanks dat ik het moeilijk vind sta ik wel achter mijn besluit. Vandaag hebben de paarden de hele dag binnengestaan met dit mooie weer. Er is om half 3 een beetje hooi gegegeven door een andere paardeneigenaar maar dit was allemaal al op toen ik om half 5 arriveerde. Ik laat de paarden nog even lekker rennen en rollen in de bak en bij vertrek leg in een berg hooi in de stal om het af te sluiten.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 19:55

Jeetje… sterkte. Goed besluit hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 22:43

Goed gedaan zo _/-\o_ . Heb ook wel eens in zo een situatie gezeten en de eigenaresse toen een brief gegeven die ze mocht lezen waar ik bij was.
Ze reageerde gelukkig wel goed en lief, maar ze begreep het niet.. Dat is oké.
Je hebt je best gedaan voor dit paard/de paarden daar. En je bent bij jezelf gebleven. Als je er ongelukkig van wordt moet je er niet mee door gaan..

In welke omgeving zoek je iets :+ ?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 23:01

Goed gedaan ts! En denk maar zo, het feit dat iemand zo heftig reageert is in veel gevallen toch een teken dat het ze zelf óók niet lekker zit...mensen die zelf 200% staan achter hoe ze hun paarden houden, voelen doorgaans weinig behoefte om veel energie te besteden aan een verzorgster die er anders over denkt. Dus misschien heb je wel een zaadje geplant wat ooit nog iets goeds voortbrengt.

Haley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 18:14

Dees90 schreef:
[ [url=m/gkjUCs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is zéker niet goed, paard moet eigenlijk nooit zonder wat te knabbelen staan. Een paar uur is eigenlijk al te lang.

Hier sluit ik mij ook bij aan.

Haley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 18:17

SnuitjeLove schreef:
Na reactie dat hun ervoor kiezen om de paarden vaker op stal te houden zodat ze daar kunnen eten en drinken heb ik er inderdaad voor gekozen om te stoppen met de mededeling dat mijn kijk op paardenwelzijn anders is dan die van dr pensionstalling. Ik heb het zo vriendelijk mogelijk gebracht maar kreeg een behoorlijk aanvallende reactie terug.

Wat ik dan wel zo slecht vond aan het paardenwelzijn, want ze konden gewoon de wei op wanneer de eigenaren dat wilden en voor en na die tijd konden ze gewoon eten en drinken. Daarnaast hebben ze een fijne en droge stal om de hele dag in te staan en had ze het graag eerder willen weten dat ik wilde stoppen.

Heb aangegeven dat ik zelf een andere manier van paardenhouden gewend ben en dat dit niet overeenkomt met mijn verwachtingen die ik had van een verzorgpaard en dat ik merk dat ik hierover pieker als ik op stal ben waardoor dit een deel van mijn plezier weghaalt. Heb aangeboden de afgesproken dagen deze week nog te doen, maar hoefde alleen vandaag nog te doen. En daarna ben ik niet meer welkom.

Ik lees nu pas de reacties. Ik vind het heel goed dat je deze keuze hebt gemaakt! Je hebt juist gehandeld. Jammer dat de eigenaar er voor kiest om zo te reageren.