Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LiselotZorro schreef:Goed gedaan. Jammer dat zulke eigenaren het niet in willen zien, geen paard waardig in mijn ogen.
Melding bij de DB zal inderdaad geen nut hebben. Mijn buurman en ik geven al 7 jaar de paarden van de andere buren water omdat ze anders niks hebben. Wordt niets mee gedaan. Blijkbaar moeten we ze eerst dood neer laten vallen voor men eens in actie komt. Staan ook meer giftige planten dan gras in de weide, waar de paarden dan ook gewoon van eten.
SnuitjeLove schreef:Na reactie dat hun ervoor kiezen om de paarden vaker op stal te houden zodat ze daar kunnen eten en drinken heb ik er inderdaad voor gekozen om te stoppen met de mededeling dat mijn kijk op paardenwelzijn anders is dan die van dr pensionstalling. Ik heb het zo vriendelijk mogelijk gebracht maar kreeg een behoorlijk aanvallende reactie terug.
Wat ik dan wel zo slecht vond aan het paardenwelzijn, want ze konden gewoon de wei op wanneer de eigenaren dat wilden en voor en na die tijd konden ze gewoon eten en drinken. Daarnaast hebben ze een fijne en droge stal om de hele dag in te staan en had ze het graag eerder willen weten dat ik wilde stoppen.
Heb aangegeven dat ik zelf een andere manier van paardenhouden gewend ben en dat dit niet overeenkomt met mijn verwachtingen die ik had van een verzorgpaard en dat ik merk dat ik hierover pieker als ik op stal ben waardoor dit een deel van mijn plezier weghaalt. Heb aangeboden de afgesproken dagen deze week nog te doen, maar hoefde alleen vandaag nog te doen. En daarna ben ik niet meer welkom.