Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Slieke schreef:Babootje schreef:Kurkuma ondersteunt het immuunsysteem en zorgt zo voor een goede weerstand. Is goed voor je spijsvertering en leverfunctie. Draagt bij aan soepele spieren en gewrichten en ondersteunt de werking van het zenuwstelsel. De positieve ontstekingsremmende gezondheidseffecten zijn bij Kurkuma inmiddels ook wetenschappelijk bewezen.
Er zijn ook positieve effecten bij paarden met sarcoiden bij zowel uitwendig als inwendig gebruik van Kurkuma.
Interessant, klinkt goed die Kurkuma! Welke Kurkuma geef je dan: poedervorm, pillen? En welke hoeveelheid geef je aan je honden en je paarden?
Slieke schreef:Babootje schreef:Kurkuma ondersteunt het immuunsysteem en zorgt zo voor een goede weerstand. Is goed voor je spijsvertering en leverfunctie. Draagt bij aan soepele spieren en gewrichten en ondersteunt de werking van het zenuwstelsel. De positieve ontstekingsremmende gezondheidseffecten zijn bij Kurkuma inmiddels ook wetenschappelijk bewezen.
Er zijn ook positieve effecten bij paarden met sarcoiden bij zowel uitwendig als inwendig gebruik van Kurkuma.Slieke schreef:Interessant, klinkt goed die Kurkuma! Welke Kurkuma geef je dan: poedervorm, pillen? En welke hoeveelheid geef je aan je honden en je paarden?
AaronYve schreef:Ik vind het wel interessant die kaneel of kurkuma.
Dat kaneel gezond kan zijn wist ik, dat ik het ook aan paarden kan geven is nieuw.
eetlepel kaneel in de ochtend en een eetlepel in de avond is niet teveel?
Babootje schreef:AaronYve schreef:Ik vind het wel interessant die kaneel of kurkuma.
Dat kaneel gezond kan zijn wist ik, dat ik het ook aan paarden kan geven is nieuw.
eetlepel kaneel in de ochtend en een eetlepel in de avond is niet teveel?
Dat is best veel.
De aanbevolen hoeveelheid kaneelpoeder is 5-15 gram voor een paard van ca 600 kg.
Voor een middelgrote hond 0,5-1 gram.
Katten mogen beslist geen kaneelpoeder. (Kan een allergische shock geven)
Olympia96 schreef:En die zwarte peper kan ook weer een trigger zijn voor mestwater? Tenminste mijn merrie reageerde geweldig op monnikspeper tegen de extreme hengstigheid, maar de mest werd doffe ellende.
salamaleque schreef:dito schreef:Hier ook had steeds mestwater bij haf. Vd week is dierenarts geweest. Heeft wormenkuur gehad. Maar kreeg ook een bijzondere tip. Ik moest de mest van mijn andere haf door de slobber doen. Zodat de darmen via die mest de juiste boost krijgen. Hij gaf aan dat hij hier goede verhalen over heeft.
Eergister ermee begonnen. Lijkt al iets dikker en minder te worden. Ik moet het paar dagen doen zodat darmen zich goed kunnen herstellen.
Bizarre tip maar neem het graag aan daar ik wel klaar ben met het gemodder met van alles.
Heb ik ook gehoord, ik had alleen begrepen dat dit door een DA met een sonde moet gebeuren. Een soort van poeptransfusie eigenlijk. Geen idee welke DA ik hiervoor kan vragen.
Muze schreef:Olympia96 schreef:Dat snap ik natuurlijk ook. Alleen wel een peper. En dat werkt bij mijn paard op de darmen.
Eh nee.
Monnikspeper komt van een compleet andere plant dan een peper. Het is geen familie van elkaar.
Slieke schreef:Dankjewel voor je uitgebreide info! Wellicht dat, als ik Kurkuma aan mijn ruin ga geven, we kunnen/moeten stoppen met de Phytonics Gastri Comp?
dito schreef:Hier ook had steeds mestwater bij haf. Vd week is dierenarts geweest. Heeft wormenkuur gehad. Maar kreeg ook een bijzondere tip. Ik moest de mest van mijn andere haf door de slobber doen. Zodat de darmen via die mest de juiste boost krijgen. Hij gaf aan dat hij hier goede verhalen over heeft.
Eergister ermee begonnen. Lijkt al iets dikker en minder te worden. Ik moet het paar dagen doen zodat darmen zich goed kunnen herstellen.
Bizarre tip maar neem het graag aan daar ik wel klaar ben met het gemodder met van alles.
belle_boef schreef:Artimes schreef:Als iemand de NAF Thrive wilt proberen, ik heb nog 2,5 kilo over.
Mag wel voor een leuk prijsje over genomen worden
Werkt het niet? Wat merkte je er van?