Pavo InShape

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carol10

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:41

Ik heb het ook besteld bij de Welkoop. In 7 dagen was het er. Ik geef het inmiddels al wat weekjes en merk dat ze wat actiever worden. Ze vinden het heerlijk en je kan tenminste normale porties geven.

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:45

Ik ben het nu twee weken aan het voeren. Ze eet het prima op. Dat is nu nog de enige ervaring, of we haar oa hierdoor wat gewicht kunnen laten verliezen, dat weet ik nog niet. Ik heb een kleine paddock afgezet waar we haar vier keer hooi voeren. Dit naast het hooi dat ze s morgens en s nachts krijgt. We wegen het per dag af en spreiden het zo over de dag. Ze is tot nu toe nog niet chagrijnig geworden, hoop dus dat ze zo toch nog tevreden is. Ik baal er wel een beetje van, hebben mooie weilanden met paarden gras erop, waar onze andere twee paarden wel op kunnen. Maar deze werd echt zo rond, harde manenkam. Niet gezond dus.

Bij de Welkoop konden ze het hier in de buurt niet eens bestellen. Een grote dierenspeciaalzaak had het gewoon op voorraad.

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:17

Niet alle Epplejecks verkopen het, Drachten bijvoorbeeld niet.
De Pavo dealer in de buurt heeft het niet liggen.
Ik ga donderdag langs Divoza Leek en daar in de straat zit ook Otter Diercompleet, ook dealer dus ik heb hen geinformeerd en wacht nog op reactie.
Sowiezo kunnen we in het noorden soms moeilijk aan voer(merken) komen haha, niet alles wordt hier aangeboden helaas.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 00:12

Het is een beetje vreemd. Ik kan hier bij 2 welkoop zaken, een agrarische winkel en de Jumper van alles van Pavo kopen, maar alleen de Jumper is afhaal punt.

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 07:48

Pavo punt kende ik niet, ga ik naar kijken. Bedankt voor de tip!
Bij 3 Welkoop winkels geweest, bij alle drie niet te bestellen helaas. Dan nog 2 voerboeren in de buurt en de Ranzijn gevraagd. 1 Voerboer zou het al 2 keer bestellen, maar dan hoor ik niks meer. Terwijl hij normaal snel levert. EJ ook gevraagd, ook niet. Maar dat was 2 maanden terug, misschien is het nu anders.

LadyUrsy, kan ze ook niet heel kort erop? Zo sneu als ze als enige niet op het gras mogen he. Wij hebben 3 paardjes op stal die alle drie gevoelig zijn voor gras. We hebben besloten dit jaar het weiland te laten voor wat het is en ze er volgend jaar weer op te zetten. Eerst het gewicht goed onder controle krijgen.

Aanvulling, ik zie nu dat de Welkoop het op de site heeft staan en op voorraad ligt bij de winkel vlak bij stal. Ik ga vandaag gelijk een zak halen.

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:41

Sanie22 Ik had het er vanmorgen nog met mijn dochters over. De weilanden waar de twee anderen staan worden al wat korter. Maar nu zijn we eindelijk echt serieus bezig, toch besloten om het nog vol te houden, ons doel is om het minstens twee maanden te proberen zo. Ze kan gelukkig wel gewoon knabbelen en contact hebben met haar vriendjes over de draad. En zoals ik al eerder zei, ze is op de paddock, met poetsen en met rijden nog super lief. Had er echt schrik voor om een soort terror pony te krijgen, maar ze lijkt tevreden.

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 13:04

Ik ga over op de Pavo Inshape en ga donderdag een zak halen bij Otter in Leek, die heeft het liggen!
Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 13:36

Ik heb dit een beetje door zitten lezen, maar door welk element zouden paarden hiervan afvallen?
Ik maak nu zelf een soortgelijk voer, en varieer daarin zelf met het eiwitgehalte door te kijken naar oa het ruwvoer en de intensiteit van de training.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 15:14

Voor degenen die maar kleine porties hooi voeren met veel tijd ertussen; gewoon wat stro bijvoeren.
Te lang met een lege maag staan is niet verstandig.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:39

sanie22 schreef:
Ik zou er ook graag een ervaring over vertellen, maar kan er helaas niet aankomen. Ik heb het nu al bij meerdere voerboeren besteld, en tot nog toe nog niks in huis. En voor iedere zak bij Pavo 7 euro verzendkosten betalen, vind ik te gek. Helaas, ik had het heel erg graag geprobeerd met mijn snel te dikke merrie.

Bij de welkoop kun je het wel bestellen. Kost niks extra’s

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:29

Bij de Welkoop kan het gewoon besteld worden hoor!
Ik werk bij de Welkoop en sommige winkels waaronder ik hebben het standaard in de winkel liggen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:51

Ginger1991 schreef:
Ik werk bij de Welkoop en sommige winkels waaronder ik hebben het standaard in de winkel liggen.

Niet elke Welkoop is hetzelfde. Heb weleens iets willen bestellen en bij de ene kon het niet en bij de andere wel.

Ze doen hetzelfde bij Pavo dan als dat je zelf kan doen. Bestellen en afhalen.

Ik vond het alleen vreemd dat we maar 1 afhaalpunt hebben, waar zeker 4 zaken dichtbij Pavo verkopen. Daarbij werd het helemaal in een doos bezorgd. Ik hoef echt niet elke keer een grote doos.

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:31

superpony schreef:
Ginger1991 schreef:

Niet elke Welkoop is hetzelfde. Heb weleens iets willen bestellen en bij de ene kon het niet en bij de andere wel.

Ze doen hetzelfde bij Pavo dan als dat je zelf kan doen. Bestellen en afhalen.

Ik vond het alleen vreemd dat we maar 1 afhaalpunt hebben, waar zeker 4 zaken dichtbij Pavo verkopen. Daarbij werd het helemaal in een doos bezorgd. Ik hoef echt niet elke keer een grote doos.

Klopt je hebt inderdaad ook franchise Welkoop winkels. Maar elke welkoop kan de Pavo Inshape bestellen hoor! Pavo is gewoon een reguliere leverancier. De InShape staat zelfs op de webshop, dus hij kan ook via daar besteld worden dat hij opgehaald kan worden in de winkel.
Misschien ook voor andere mensen hier handig?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 17:55

Ginger1991 schreef:
Klopt je hebt inderdaad ook franchise Welkoop winkels. Maar elke welkoop kan de Pavo Inshape bestellen hoor! Pavo is gewoon een reguliere leverancier. De InShape staat zelfs op de webshop, dus hij kan ook via daar besteld worden dat hij opgehaald kan worden in de winkel.
Misschien ook voor andere mensen hier handig?

Ja, maar als ze het niet willen of zeggen dat ze het niet kunnen, sta je machteloos.

Ik heb echt weleens iets gevraagd bij de ene die het niet wilde bestellen en toen een andere welkoop wel.

Hier komen we bij 2 welkoops en je hebt hier een Jumper en nog een agrarische winkel. Die verkopen allemaal Pavo. Ik bestelde in shap en moest het ophalen bij de Jumper. Niet vanwege afstand, was gewoon enige ophaal punt. Meneer de manager of eigenaar was er blijkbaar en die reageerde alles behalve vriendelijk. Ja, het was al betaald, dus blijkbaar een last voor hem...........Terwijl we een kar vol andere spullen hadden nog.

Dan ben ik er wel klaar mee eigenlijk. Zag het nu op de site van welkoop staan, maar dat was toen nog niet.

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:23

Lekker klantvriendelijk dan. Ik heb hier gevraagd of het in het assortiment kon komen maar dat wilde ze niet.

Ondertussen iemand al ervaring met het voer?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:15

Carol10 schreef:
Lekker klantvriendelijk dan. Ik heb hier gevraagd of het in het assortiment kon komen maar dat wilde ze niet.

Ondertussen iemand al ervaring met het voer?

Is vast een kwestie van tijd. Nieuwe spullen kosten steeds tijd voor ze het op voorraad hebben.

Hoewel ik ook begrijp dat er grenzen zijn. Pavo komt steeds met iets nieuws en de Welkoop wordt niet groter en moet wel alles kwijt kunnen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:50

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen met dit voer. Zit met een paard van 20 dat momenteel omwille van blessure niet aan de slag mag, maar echt te dik is. Dit zou misschien tenminste iets interessant kunnen zijn om zijn medicijnen door te geven

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 13:59

Ik heb het zonet opgehaald dus over een paar weken weet ik of het wat is!

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:23

Ik heb eindelijk ook een zak, en ga het vanaf morgen voeren. In combinatie met het werk opbouwen na 8 maanden rust ivm hoefproblemen, hoop ik dat ze mooi op gewicht komt en blijft.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:57

Ik heb het Ook bij de welkoop besteld en nu net 1 zak gebruikt voor 4 tinkers en 2 Shetlanders.
Geef de tinkers 1/2 voerschep en shets 1/4 schep. Krijgen niet volledige hoeveelheid. Dat is 750 gram voor 500 kilo paard. En in een voerschep gaat ongeveer 830 gram in.

Bevalt mij goed. Ze eten het goed. Verder na 1 zak weinig over te zeggen.
Wilde het graag omdat hier meer eiwit in zit en 2 tinkers de leeftijd van 21 en 25 hebben en je ziet
Dat spieren wat minder worden. Niet dat ze vol in spier terug komt maar wel om minder snel af te breken omdat ze wel op dieet staan.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:33

Voor de tijdelijke spierproblemen zijn met het bloedonderzoek geen redenen gevonden, waarschijnlijk gewoon te gek gedaan in de weide o.i.d.
Toen ze eenmaal weer naar buiten ging was het zo over *\o/*
De vele (onrustige) uren op stal, omdat wij dachten dat het hoefbevangenheid was, heeft het herstel waarschijnlijk geremd.

Dus ik ga toch maar weer een poging wagen met de Pavo Inshape, want ik vind het verder wel goed klinken en ze vindt het heerlijk.
Wel ga ik nu op de actieve dagen de aanbevolen hoeveelheid geven, ik gaf al die tijd maar een derde daarvan want tja Haflinger die gauw rond wordt en het voelt dan zo tegenstrijdig.

Voor de liefhebbers rond Meppel, 1 van mijn groothandels heeft het opgenomen in het assortiment *\o/*

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:19

Zijn er ook mensen met sobere paarden die dit voeren, die niet te dik zijn maar wel sober gevoerd moeten worden met genoeg eiwit?
( en best werken..)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:28

Ik had voor 1 zak moeite gedaan, maar ga het toch niet geven. Het principe is eigenlijk; hoog eiwit, een vitamine brokje en dan wat lekkers erbij.

Hoog in eiwit voeren was ik al even mee bezig en werkt goed voor mijn obesitas/hb ruin

Het vitaminebrokje kan je niet regelen, omdat het gemengd in de zak zit, dus je kan niet doseren. Dat zou ik dan zelf met een brokje als Vital liever wel doen. En wij waren niet zo te spreken over de Vital, toen we die een tijdje probeerden.

De rest is voor het idee en de lekker dat je paard tijdens ene voerbeurt ook wat heeft. Dat kan je met een schep lucerne ook al oplossen. En dus een vit brokje.

Maar het principe om toch wat meer eiwit aan een te dikke pony te geven, ben ik al langer tevreden over dan we dit product hebben getest.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 22:30

Muze schreef:
Zijn er ook mensen met sobere paarden die dit voeren, die niet te dik zijn maar wel sober gevoerd moeten worden met genoeg eiwit?
( en best werken..)

Ja ik! Ik ben nog maar net over op de inshape dus kan je nog geen ervaring vertellen. Mijn andere zak voer moest eerst op. Ik heb een koudbloed die momenteel voor zijn doen mooi op gewicht is. Ik train hem 5x in de week maar hij mag niet teveel suikers/zetmeel en eigenlijk geen granen. Hij had op het vorige voer wat energie tekort. Voer nu sinds twee weken de inshape door mijn andere brokjes heen om te wennen en hij heeft wel meer energie nu. Maar ik voer het nog te kort om een eerlijke mening te geven. Ik hou jullie op de hoogte. Hij eet het in ieder geval heel graag, slikt de bak helemaal uit!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:55

Wil iemand mij een handje toesturen?
Pavo zegt nu geen proefzakjes te doen ivm thuiswerken door Corona.